- Jaką pełni rolę w Category Management
- Określać rolę i strategię kategorii
- Poznasz zasady merchandisingu i jak je efektywnie wdrożyć w sklepie
- Czym kieruje się kupujący i jak powstaje drzewo decyzyjne
Termin szkolenia
2024-08-22 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 16:00
Cena szkolenia
1990 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
WARSZAWA - Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58, budynek CityGate. Zapewniamy catering i obiady
ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ
Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!
RABATY I KOLEJNE DATY
2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie. Zapytaj o kolejną datę: kontakt@szkoleniaatrium.pl
Trener
Hanna Adamiak
Ekspert w obszarze Category Management i Product Management, wprowadzania nowych produktów na rynek oraz strategii marketingowych i sprzedażowych,. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczeniee zawodowe.
Rozpoczęła swoją karierę zawodową w JTI Polska i MarketShare. Pracowała jako Dyrektor Marketingu i Channel Manager. Była odpowiedzialną za opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej, rozwijanie programów z zakresu Zarządzania Kategorią dla klientów B2B, rozwój portfolio produktów, kalkulacje cen, zarządzanie wynikami finansowymi oraz budżet marketingowy.
Hanna z sukcesem kierowała projektem wprowadzenia na rynek polski Wild Bean Cafe we współpracy z BP Polska, koncentrując się na kategorii przekąsek. Wdrożyła programy promocyjno-sprzedażowe z klientami sieciowymi, które przyniosły imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 40%.
Ponadto, była odpowiedzialna za pełen zakres działań marketingowych dla sieci własnej Flerynka oraz udane współprace z klientami w Europie, Azji i Oceanii, wspierając rozwój nowych produktów, prezentacje i szkolenia. Brała aktywny udział w międzynarodowych projektach cross-marketingowych.
W latach 2008-2010 pełniła funkcję Project Managera w JTI Polska, skupiając się na projektach związanych z budowaniem wizerunku marki. Z powodzeniem zajmowała się rozwijaniem dystrybucji i sprzedaży marek znajdujących się w portfolio firmy.
W okresie od 2010 do 2015 roku była Business Project Managerem i konsultantem dla polskich przedsiębiorstw, specjalizując się w tworzeniu biznesplanów, strategiach marketingowych i sprzedażowych, budowaniu kanałów dystrybucji oraz wprowadzaniu nowych produktów na rynek.
W latach 2015-2018 pracowała w Eurocash S.A. jako Senior Category Manager (2015-2016), zarządzając kategoriami dla Delikatesów Centrum, oraz jako Project Manager (2016-2018), gdzie kierowała rozwojem nowego konceptu dla kategorii sieci sklepów. Odpowiadała za stworzenie modelu biznesowego dla kategorii produktów świeżych w Delikatesach Centrum o wartości około 250 milionów złotych. W jej obowiązkach należało także rozwijanie nowych produktów, zarządzanie wynikami finansowymi projektu oraz negocjacje z dostawcami.
W ciągu swojej kariery Hanna skutecznie opracowywała i wdrażała strategie i plany marketingowe, rozwijała i wprowadzała produkty na rynek oraz budowała kanały sprzedaży. Dodatkowo, była odpowiedzialna za współpracę z międzynarodowymi klientami sieciowymi.
Hanna prowadzi również szkolenia w języku angielskim i jest absolwentką Warszawskiej Szkoły Biznesu (kierunek Zarządzanie i Marketing) oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET.
SZKOLENIE W WARSZAWIE, 22-23 SIERPNIA
Czego się nauczysz na szkoleniu?
DLA KOGO SZKOLENIE?
- Managerów i specjalistów marketingu aktywnie współpracujących z działem handlowym
- Managerów i pracowników sklepów detalicznych
- Producentów różnych branż
- Przedstawicieli sieci handlowych
- Merchandiserów
PROGRAM SZKOLENIA
1. Zarządzanie kategorią
- Wprowadzenie do zarządzania kategorią
- Obszar wspólny zarządzania kategorią - producent, sieć, klient
- Elementy i proces zarządzania kategorią
- Spojrzenie na proces zarządzania kategorią od strony celów kupca i producenta
2. Strategia kategorii
- Struktura kategorii
- Role kategorii
- Znaczenie motywów zakupowych klientów w decyzjach produktowych kupca
3. Drzewo decyzyjne – budowanie asortymentu:
- Drzewo decyzyjne – jak Shopper podejmuje decyzje
- Cele i zasady budowania drzewa decyzyjnego
- Marki własne sieci
- Produkty opiniotwórcze i ich rola
- Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów
4. Merchandising
- Rola merchandisingu
- Zasady merchandisingu
- Planogramy – czym są i jak je tworzyć
- Promocje i strefy promocji
- Półka, asortyment, zapasy półkowe
5. Instrumenty marketingowe w Category Management
- Zasady 4P
- Taktyki produktowe - komplementarność, substytucyjność, szerokość i głębokość asortymentu w kategorii
- Taktyki merchandisingowe - widoczność, identyfikacja, stabilność, kategoryzacja
- Taktyki rekomendacji - komunikacja, wzmocnienie, motywacja
6. Narzędzia do zarządzania kategorią
- Analiza konkurencji
- Analiza SWOT dla kategorii
- Analiza produktów ABC
- Analiza koszyka zakupowego
- Rotacja produktówą
W trakcie szkolenia przedstawiane są przykłady rynkowe, a uczestnicy wykonują ćwiczenia z użyciem poznanej wiedzy i narzędzi.
ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA Z MERCHANDISINGU I TRADE MARKETINGU
Trener
Hanna Adamiak
Ekspert w obszarze Category Management i Product Management, wprowadzania nowych produktów na rynek oraz strategii marketingowych i sprzedażowych,. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczeniee zawodowe.
Rozpoczęła swoją karierę zawodową w JTI Polska i MarketShare. Pracowała jako Dyrektor Marketingu i Channel Manager. Była odpowiedzialną za opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej, rozwijanie programów z zakresu Zarządzania Kategorią dla klientów B2B, rozwój portfolio produktów, kalkulacje cen, zarządzanie wynikami finansowymi oraz budżet marketingowy.
Hanna z sukcesem kierowała projektem wprowadzenia na rynek polski Wild Bean Cafe we współpracy z BP Polska, koncentrując się na kategorii przekąsek. Wdrożyła programy promocyjno-sprzedażowe z klientami sieciowymi, które przyniosły imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 40%.
Ponadto, była odpowiedzialna za pełen zakres działań marketingowych dla sieci własnej Flerynka oraz udane współprace z klientami w Europie, Azji i Oceanii, wspierając rozwój nowych produktów, prezentacje i szkolenia. Brała aktywny udział w międzynarodowych projektach cross-marketingowych.
W latach 2008-2010 pełniła funkcję Project Managera w JTI Polska, skupiając się na projektach związanych z budowaniem wizerunku marki. Z powodzeniem zajmowała się rozwijaniem dystrybucji i sprzedaży marek znajdujących się w portfolio firmy.
W okresie od 2010 do 2015 roku była Business Project Managerem i konsultantem dla polskich przedsiębiorstw, specjalizując się w tworzeniu biznesplanów, strategiach marketingowych i sprzedażowych, budowaniu kanałów dystrybucji oraz wprowadzaniu nowych produktów na rynek.
W latach 2015-2018 pracowała w Eurocash S.A. jako Senior Category Manager (2015-2016), zarządzając kategoriami dla Delikatesów Centrum, oraz jako Project Manager (2016-2018), gdzie kierowała rozwojem nowego konceptu dla kategorii sieci sklepów. Odpowiadała za stworzenie modelu biznesowego dla kategorii produktów świeżych w Delikatesach Centrum o wartości około 250 milionów złotych. W jej obowiązkach należało także rozwijanie nowych produktów, zarządzanie wynikami finansowymi projektu oraz negocjacje z dostawcami.
W ciągu swojej kariery Hanna skutecznie opracowywała i wdrażała strategie i plany marketingowe, rozwijała i wprowadzała produkty na rynek oraz budowała kanały sprzedaży. Dodatkowo, była odpowiedzialna za współpracę z międzynarodowymi klientami sieciowymi.
Hanna prowadzi również szkolenia w języku angielskim i jest absolwentką Warszawskiej Szkoły Biznesu (kierunek Zarządzanie i Marketing) oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET.