Merchandising - zasady organizacji powierzchni sklepu

Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP. Link do zgłoszenia znajduje się tutaj.

"Świetne szkolenie, systematyzujące wiedzę, poszerzające horyzonty i pobudzające do działania." Rafał Mitura Castorama

Cel biznesowy

Celem usługi szkoleniowej jest podniesienie efektywności działań w zakresie merchandisingu, poznanie nowoczesnych narzędzi analizy i weryfikacji skuteczności działań merchandisingowych, nabycia umiejętności właściwego projektowania i wykorzystania potencjału punktu handlowego oraz pozycjonowania produktu producenta w zależności od rodzaju miejsca sprzedaży. 

Cel edukacyjny

Celem usługi szkoleniowej jest nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie rozwoju kompetencji zrozumienia mechanizmów merchandisingowych w punkcie sprzedaży, procesu projektowania sklepu i planogramów, zasad psychologii zachowań konsumenckich oraz właściwe wykorzystanie zasad merchandisingowych do pozycjonowania produktu.

Efekt usługi (efekt kształcenia)

W obszarze postawy: właściwe podejście do zasad merchandisingu jako narzędzia zwiększającego komfort zakupu przez klientów, odpowiednie wykorzystanie własnej wiedzy merchandisingowej do wydobycia potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta.

W obszarze umiejętności: samodzielnie projektowanie powierzchni handlowych uwzględniając różne branże i formaty punktów handlowych, umiejętność zaplanowania planogramów w zależności od rodzaju asortymentu i miejsca sprzedaży. Wyróżnianie produktu producenta w celu osiągniecia właściwiej widoczności dla klienta. 

W obszarze wiedzy: poznanie zasad merchandisingowych w organizacji powierzchni sklepu oraz ekspozycji produktów w punkcie sprzedaży, poznanie zasad psychologii zachowań konsumenckich, poznanie narzędzi analizy i badań merchandisingowych.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Ćwiczenie wprowadzające - obiekcje merchandisingowe

2. Przedstawienie elementów marketingu w odniesieniu do punktu handlowego

  • Marketing mix według Kotlera (6P’s) - Przedstawienie stosowanych strategii w odniesieniu do: Produktu, Ceny, Miejsca, Promocji, Procesu i Personelu.
  • Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu w punkcie sprzedaży
  • Jak eksponować produkty, aby sprzedawać więcej, wiedząc, że około 75 proc. decyzji o zakupie zapada przy półce w sklepie

Ćwiczenie – MAKIETA MERCHANDISINGOWA
Zadanie w grupach opisujące elementy marketingu mix w połączeniu z motywami zakupowymi klientów.

3. Zasady organizacji powierzchni sklepu  

  • Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkowymi ekspozycjami w sklepie
  • Omówienie 15 Zasad Organizacji Powierzchni sklepu
    5 zasad odnośnie
    Kategoryzacji
    5 zasad omawiających Stref Sklepu
    5 zasad Organizacji Ruchu Klienta w sklepie
    praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych branż.
  • Film instruktażowy "Organizacja przestrzeni sprzedażowej": https://youtu.be/Gl7LJpHu_a4  (film Romana Szymczaka na Youtube)

Ćwiczenie MAKIETA

  • Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji powierzchni sklepu uwzględniając rozkład regałów, produktów oraz umiejscowienia promocji i dodatkowych ekspozycji itp.
  • Omówienie dobrych rozwiązań i zaproponowanych pomysłów – praktyczne rozwiązania – kluczowy punkt szkolenia
  • Praktyczne o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży
  • Omówienie zaprojektowanych rozwiązań dla sklepów samoobsługowych i zza lady.
  • Prezentacja nowatorskich pomysłów

4. Merchandising – budowanie kategorii asortymentowej w regale - layout kategorii

  • Zasady budowania kategorii i regału (10 Technik Ekspozycji Towarów)
  • Zwiększenie rentowności przez odpowiedni layout kategorii – przykłady
  • Wyróżnienie produktów w zależności o rodzaju regału i miejsca w sklepie

Ćwiczenie – ułożenie kategorii asortymentowej na podstawie założeń – kategoria podzielona zostanie na rodziny i podrodziny asortymentowe.

5. Jak przekonać personel do zastosowania praktycznych nowych rozwiązań merchandisingowych w sklepie?

  • ĆWICZENIE FOTOGRAFIA SKLEPU – PIERWSZE CZYTANIE
    na podstawie rzeczywistego zdjęcia z sklepu uczestnicy muszą ocenić i zaproponować zmiany rozmawiając o nich z właścicielem i pracownikami sklepu
  • Jakie korzyści odniesie klient po właściwym ustawieniu kategorii i dodatkowych ekspozycji
  • Które zasady i techniki są niezbędne, na co zwrócić szczególną uwagę

6. Identyfikacja kluczowych elementów sklepu

  • Zebranie najlepszych praktyk i spisanie „checklisty”
Termin szkolenia
2019-11-04 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1750 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - Atrium Centrum lub CK Golden Floor
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Roman Szymczak
Trener Biznesu / Ekspert Trade Marketingu Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish NationalSales Awards. Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi BEAST Global Tool Company. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG – GK Specjał. Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem z zakresu trade marketingu detalicznego: zarządzania kategorią, strategiami cenowymi, merchandisingiem, skutecznymi promocjami detalicznymi. Jego firma prowadzi zaawansowane projekty doradcze i szkoleniowe dla ponad 100 firm z różnych branż: fmcg, farmacja, diy, nowe technologie, usługi, finanse, produkcja itp. Wykładowca na studiach podyplomowych. Prelegent w wielu konferencjach branżowych. Ekspert platformy edukacyjnej dla małego i średniego biznesu firmy Samsung. Współpracuje z firmą badawczą Business Point Sp. z o.o. w zakresie badań rynkowych i realizacji zaawansowanych projektów rozwojowych dla firm branży farmacji. Autor książki „Merchandising w Aptece”.