Analizy konkurencji, zachowań klientów i trendów rynkowych

1. Nowe strategie konkurencji – jak budować przewagę rynkową

  • Wprowadzająca gra szkoleniowa ilustrująca punkty widzenia słynnych menedżerów na tworzenie skutecznych strategii konkurencji
  • Nowe sposoby budowania strategii konkurencji – dlaczego Amazon wyprzedził Wall-Mart a Uber ma wartość wyższą niż General Motors
  • Klasyczne i nowe strategie konkurowania na rynku – które z metod zachowały aktualność, a które zostały zastąpione nowymi

Już od początku spotkania mocno zaangażujemy Państwa w zajęcia dzięki bardzo inspirującej wprowadzającej grze szkoleniowej przedstawiającej strategie konkurencji z punktu widzenia najbardziej znanych na świecie menedżerów. Dodatkowo poznamy – na konkretnych przykładach – nowe sposoby budowania przewagi konkurencyjnej na rynku

2.  Strategiczna gra symulacyjna COMPETITION STRATEGY

  • Aktywne przećwiczenie możliwości planowania i realizacji konkretnych strategii konkurencji na dynamicznie rozwijającym się symulowanym rynku
  • Weryfikacja obranych metod budowania przewagi konkurencyjnej – feedback i porównanie metody konkurowania na tle innych zespołów
  • Praktyczne sprawdzenie tworzenia kompleksowej strategii konkurencji – od analizy rynku poprzez wybór modelu konkurowania aż po jego weryfikację praktyczną oraz ocenę efektywności wdrażanych działań
  • Omówienie wyników symulacji rynkowych wraz z praktyczną ilustracją realizowanych strategii konkurencji – model działań rynkowych której konkretnie firmy wybrały poszczególne zespoły oraz analiza wskaźnikowa wybranych strategii

Symulacja rynkowa COMPETITION STRATEGY to jedna z największych atutów proponowanych warsztatów. Rywalizujące ze sobą zespoły dysponować będą identycznymi budżetami, a ich zadaniem jest zaplanowanie i wdrożenie strategii konkurencji, pozwalających na zwiększenie wartości zarządzanych firm. Sukces  w symulacji zależy od indywidualnego (i zespołowego) potencjału w zakresie kreowania i skutecznej realizacji strategii konkurencji – dzięki porównaniu sposobów działania różnych zespołów w dyskusji przeanalizować będzie można atuty i słabości różnych sposobów konkurowania na rynku.

3. Analiza trendów rynkowych i zachowań konsumentów

  • Segmentacja klientów - ocena rynkowa wartości poszczególnych segmentów, dopasowanie do nich produktów i usług
  • Rozpoznanie postaw i zachowań grup z różnych segmentów
  • Mierzenie zachowań klientów - zewnętrzne i wewnętrzne źródła informacji
  • Śledzenie zmian rynkowych, monitorowanie mody, trendów społecznych
  • Mierzenie satysfakcji klientów - cykliczne i ciągłe
  • Monitorowanie standardów obsługi klienta
  • Monitoring zachowań klientów w internecie

4. Opracowywanie analiz konkurencji w praktyce

  • Specyfika i typy komunikacji marketingowej na różnych rynkach: FMCG, B2C, B2B oraz w zależności od sytuacji rynkowej, cyklu życia produktu – case study/dyskusja
  • Symulacyjna gra strategiczna z zakresu zarządzania strategią i komunikacją marketingową nowego produktu/usługi
  • Komunikacja marketingowa on-line i off-line – wzajemne powiązania
  • Współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi w praktyce

W tej części zajęć uczestnicy warsztatów będą mogli przeprowadzić analizy pozycji konkurencyjnej swoich firm, produktów i marek – jako tło do analiz wykorzystamy ocenę konkurencyjności znanych światowych marek. Wykorzystywane narzędzia to gotowe modele i systemy (w Excelu i jako gotowe szablony Power Point) do wykorzystania w codziennej pracy zawodowej. Zajęcia realizowane będą 
w formie grywalizacji – po prezentacji strategii głosować będziemy na najlepiej oceniane rozwiązania.

5. Strategie konkurowania na rynku jako praktyczna mapa strategii (profil strategiczny firmy)

  • Strategie rozwoju (produkt-rynek)
  • Strategie STP (segmentacja-targeting-pozycjonowanie)
  • Strategiczne opcje w zakresie rozwoju produktu i marki oraz polityki cenowej
  • Strategie budowania przewagi rynkowej dzięki komunikacji i sprzedaży
  • Strategie konkurowania w nowych mediach (push/pull, inbound marketing, lead generation, big data, performance marketing i in.)
  • Wdrażanie i mierzenie efektów wybranych strategii konkurencji

Ważną częścią warsztatów będzie mapowanie strategii – tj. tworzenie spójnego profilu strategicznego swojej firmy, produktu czy marki. Poznamy metody przekładania wybranej strategii konkurencji na działania taktyczno-operacyjne

6. Case-studies sprawdzonych metod konkurowania na rynku i budowania skutecznych strategii konkurencji

  • Strategie skutecznego konkurowania na rynku w rekomendacjach słynnych ekspertów i menedżerów – jak wykorzystywać sukcesy i błędy innych w budowaniu przewagi konkurencyjnej
  • Prawa marketingu i konkurencji (A. Ries, J. Trout) – barwna ilustracja metod budowania przewagi rynkowej (kilkadziesiąt omówionych case-studies)
  • Sukcesy w budowaniu strategii konkurencji na rynku polskim – od kogo możemy się uczyć i czerpać inspiracje
  • Przewodnik po tworzeniu od A do Z skutecznych strategii konkurencji dla każdego z uczestników warsztatów

Atrakcją ostatniej części warsztatów będą barwne case studies (ilustrowane graficznie i filmowo) przedstawiające firmy, produkty i marki wdrażające sprawdzone strategie konkurowania na rynku. Na zakończenie warsztatów każdy z uczestników otrzyma przewodnik prezentujący od A do Z jak analizować, planować oraz wdrażać strategie konkurencji w codziennej pracy.

Termin szkolenia
2017-11-09 (2 dni)
Godzina rozpoczęcia szkolenia
10:00
Cena szkolenia
1590 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Atrium Centrum lub inna sala szkoleniowa w centrum Warszawy
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy płatności na minimum 30 dni przed terminem szkolenia
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Trener
Michał Dziekoński
Doświadczony menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.