Analiza konkurencji i zachowań klientów. Strategie konkurencji

201721.09
Zamów
Szkolenie 2-dniowe: 21-22 września 2017
Cena netto: 1590 PLN ● WARSZAWA
Analiza konkurencji i zachowań klientów. Strategie konkurencji
MIEJSCA SZKOLEŃ:
Atrium Centrum lub inna sala w centrum Warszawy. Godziny szkoleń: 10:00 - 17:00

✅ FIRST MINUTE: udzielamy 10% rabatu przy płatności na minimum 30 dni przed terminem szkolenia

Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia.
Zapisy last minute - prośba o kontakt:
tel. 607 710 797, 530 502 000 lub szkolenia@szkoleniaatrium.pl

Analiza konkurencji i zachowań klientów. Strategie konkurencji

Trener: MICHAŁ DZIEKOŃSKI
Szkolenie ma aktywną i urozmaiconą formę – od inspirującej strategicznej gry symulacyjnej poprzez narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy i case-studies ilustrujące skuteczne strategie konkurencji.
Dodatkowo można liczyć na indywidualne doradztwo trenera, analizy i strategie konkurencji produktów i marek uczestników szkolenia czy wskazówki dotyczące budowania przewagi konkurencyjnej na konkretnych rynkach.

Program szkolenia: Skuteczne strategie i analizy konkurencji

1. Nowe strategie konkurencji – jak budować przewagę rynkową

  • Wprowadzająca gra szkoleniowa ilustrująca punkty widzenia słynnych menedżerów na tworzenie skutecznych strategii konkurencji
  • Nowe sposoby budowania strategii konkurencji – dlaczego Amazon wyprzedził Wall-Mart a Uber ma wartość wyższą niż General Motors
  • Klasyczne i nowe strategie konkurowania na rynku – które z metod zachowały aktualność, a które zostały zastąpione nowymi

Już od początku spotkania mocno zaangażujemy Państwa w zajęcia dzięki bardzo inspirującej wprowadzającej grze szkoleniowej przedstawiającej strategie konkurencji z punktu widzenia najbardziej znanych na świecie menedżerów. Dodatkowo poznamy – na konkretnych przykładach – nowe sposoby budowania przewagi konkurencyjnej na rynku

2.  Strategiczna gra symulacyjna COMPETITION STRATEGY

  • Aktywne przećwiczenie możliwości planowania i realizacji konkretnych strategii konkurencji na dynamicznie rozwijającym się symulowanym rynku
  • Weryfikacja obranych metod budowania przewagi konkurencyjnej – feedback i porównanie metody konkurowania na tle innych zespołów
  • Praktyczne sprawdzenie tworzenia kompleksowej strategii konkurencji – od analizy rynku poprzez wybór modelu konkurowania aż po jego weryfikację praktyczną oraz ocenę efektywności wdrażanych działań
  • Omówienie wyników symulacji rynkowych wraz z praktyczną ilustracją realizowanych strategii konkurencji – model działań rynkowych której konkretnie firmy wybrały poszczególne zespoły oraz analiza wskaźnikowa wybranych strategii

Symulacja rynkowa COMPETITION STRATEGY to jedna z największych atutów proponowanych warsztatów. Rywalizujące ze sobą zespoły dysponować będą identycznymi budżetami, a ich zadaniem jest zaplanowanie i wdrożenie strategii konkurencji, pozwalających na zwiększenie wartości zarządzanych firm. Sukces  w symulacji zależy od indywidualnego (i zespołowego) potencjału w zakresie kreowania i skutecznej realizacji strategii konkurencji – dzięki porównaniu sposobów działania różnych zespołów w dyskusji przeanalizować będzie można atuty i słabości różnych sposobów konkurowania na rynku.

3. Analiza trendów rynkowych i zachowań konsumentów

  • Segmentacja klientów – ocena rynkowa wartości poszczególnych segmentów, dopasowanie do nich produktów i usług
  • Rozpoznanie postaw i zachowań grup z różnych segmentów
  • Mierzenie zachowań klientów – zewnętrzne i wewnętrzne źródła informacji
  • Śledzenie zmian rynkowych, monitorowanie mody, trendów społecznych
  • Mierzenie satysfakcji klientów – cykliczne i ciągłe
  • Monitorowanie standardów obsługi klienta
  • Monitoring zachowań klientów w internecie

4. Opracowywanie analiz konkurencji w praktyce

  • Specyfika i typy komunikacji marketingowej na różnych rynkach: FMCG, B2C, B2B oraz w zależności od sytuacji rynkowej, cyklu życia produktu – case study/dyskusja
  • Symulacyjna gra strategiczna z zakresu zarządzania strategią i komunikacją marketingową nowego produktu/usługi
  • Komunikacja marketingowa on-line i off-line – wzajemne powiązania
  • Współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi w praktyce

W tej części zajęć uczestnicy warsztatów będą mogli przeprowadzić analizy pozycji konkurencyjnej swoich firm, produktów i marek – jako tło do analiz wykorzystamy ocenę konkurencyjności znanych światowych marek. Wykorzystywane narzędzia to gotowe modele i systemy (w Excelu i jako gotowe szablony Power Point) do wykorzystania w codziennej pracy zawodowej. Zajęcia realizowane będą 
w formie grywalizacji – po prezentacji strategii głosować będziemy na najlepiej oceniane rozwiązania.

5. Strategie konkurowania na rynku jako praktyczna mapa strategii (profil strategiczny firmy)

  • Strategie rozwoju (produkt-rynek)
  • Strategie STP (segmentacja-targeting-pozycjonowanie)
  • Strategiczne opcje w zakresie rozwoju produktu i marki oraz polityki cenowej
  • Strategie budowania przewagi rynkowej dzięki komunikacji i sprzedaży
  • Strategie konkurowania w nowych mediach (push/pull, inbound marketing, lead generation, big data, performance marketing i in.)
  • Wdrażanie i mierzenie efektów wybranych strategii konkurencji

Ważną częścią warsztatów będzie mapowanie strategii – tj. tworzenie spójnego profilu strategicznego swojej firmy, produktu czy marki. Poznamy metody przekładania wybranej strategii konkurencji na działania taktyczno-operacyjne

6. Case-studies sprawdzonych metod konkurowania na rynku i budowania skutecznych strategii konkurencji

  • Strategie skutecznego konkurowania na rynku w rekomendacjach słynnych ekspertów i menedżerów – jak wykorzystywać sukcesy i błędy innych w budowaniu przewagi konkurencyjnej
  • Prawa marketingu i konkurencji (A. Ries, J. Trout) – barwna ilustracja metod budowania przewagi rynkowej (kilkadziesiąt omówionych case-studies)
  • Sukcesy w budowaniu strategii konkurencji na rynku polskim – od kogo możemy się uczyć i czerpać inspiracje
  • Przewodnik po tworzeniu od A do Z skutecznych strategii konkurencji dla każdego z uczestników warsztatów

Atrakcją ostatniej części warsztatów będą barwne case-studies (ilustrowane graficznie i filmowo) przedstawiające firmy, produkty i marki wdrażające sprawdzone strategie konkurowania na rynku. Na zakończenie warsztatów każdy z uczestników otrzyma przewodnik prezentujący od A do Z jak analizować, planować oraz wdrażać strategie konkurencji w codziennej pracy.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • specjalistów, koordynatorów i menedżerów zarządzających produktami i markami (product managerów, brand managerów), których zadaniem jest zbudowanie silnej pozycji konkurencyjnej produktu/usługi lub marki,
  • dla osób bez klasycznego wykształcenia marketingowego, które chcą pogłębić i uporządkować wiedzę o skutecznych strategiach konkurencji,
  • specjalistów i menedżerów z działów sprzedaży, którzy chcą poznać główne strategie zdobywania przewagi rynkowej,
  • specjalistów z działu marketingu pragnących poznać najnowsze trendy w analizie i budowaniu strategii konkurencji
  • osób współpracujących z marketerami (finansiści, kontrolerzy, logistycy, osoby z działów obsługi klienta, działy HR) pragnący lepiej poznać planowanie i raportowanie pozycji konkurencyjnej firmy na rynku

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • poznanie najważniejszych sposobów budowania przewagi konkurencyjnej produktów i usług na rynku,
  • umiejętność przygotowania analiz konkurencyjności konkretnych produktów i marek
  • praktycznego tworzenia długofalowej przewagi konkurencyjnej, wraz doborem odpowiednich narzędzi i środków działania,
  • zdobycie umiejętności w zakresie aktywnego tworzenia skutecznych strategii konkurencji
  • inspiracja – poznanie kilkudziesięciu inspirujących case-studies z zakresu sposobów budowania przewagi konkurencyjnej przez znane marki,
  • poznanie najnowszych sposobów uzyskiwania przewagi konkurencyjnej – dzięki big data, wirtualnym rynkom i zarządzaniu informacją,
  • weryfikacja własnych umiejętności menedżerskich z obszaru strategicznego zarządzania sprzedażą i marketingiem
  • kreowanie konkurencyjnych celów, wdrażanie strategii ukierunkowanej na uzyskanie przewagi konkurencyjnej

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:

  • materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • e-mailowe konsultacje z trenerem do 14 dni od zakończenia szkolenia
  • lunch w restauracji lub w formie bufetu
  • catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka
MIEJSCA SZKOLEŃ
Śródmieście
Warszawa

Nasze szkolenia organizujemy w centrum Warszawy, w czterech różnych lokalizacjach.

  • Atrium Centrum, Al. Jana Pawła II 27 (nasza siedziba)
  • Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne BUSINESSROOM, ul. Grójecka 1/3
  • Budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25

Informacje o miejscu konkretnego szkolenia oraz szczegóły organizacyjne przekazujemy uczestnikom e-mailem na 5 dni przed szkoleniem.

MIEJSCA SZKOLEŃ
PLN

Formularz zgłoszeniowy

1590



Uczestnicy

Uczestnik 1

Dane zamawiającego

Dane do faktury

WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIACH AKADEMII MARKETINGU ATRIUM

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu Akademii Marketingu ATRIUM, której właścicielem jest ATRIUM BUSINESS TRAINING & CONSULTING LTD
Unit 4E, Enterprise Court, Farfield Park
S63 5DB Rotherham, Wielka Brytania
Company Number 9842530, NIP PL5263150610
jest wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie www.szkoleniaatrium.pl lub wysłanie zgłoszenia na adres mailowy: szkolenia@szkoleniaatrium.pl

ATRIUM BUSINESS TRAINING & CONSULTING LTD potwierdza drogą mailową realizację szkolenia najpóźniej na 5 dni przed jego datą. Płatność za udział w szkoleniu należy uiścić na podstawie faktury pro forma przesłanej wraz z potwierdzeniem szkolenia na konto w ING Banku Śląskim o numerze: 25105010251000009030755996.
Po szkoleniu wystawiamy fakturę VAT. Na życzenie Klienta możliwe jest również opłacenie uczestnictwa w szkoleniu i wystawienie faktury VAT po realizacji szkolenia (bez konieczności opłacania pro formy).

OPCJA FIRST MINUTE
Zakup szkolenia w opcji FIRST MINUTE uprawnia do rabatu w wysokości 10% na szkolenie, gdy szkolenie zostanie opłacone najpóźniej na 30 dni przed terminem jego realizacji. Prosimy o kontakt w celu uzyskania faktury pro forma - szkolenia@szkoleniaatrium.pl

ATRIUM BUSINESS TRAINING & CONSULTING LTD zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn niezależnych od niej. W przypadku odwołania szkolenia, które zostało opłacone w opcji first minute klient może skorzystać ze szkolenia w terminie następnym lub otrzymać zwrot opłaty za szkolenie w ciągu 2 tygodnie od wyrażenia takiej prośby.

Warunki i zasady rezygnacji
Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić najpóźniej na 10 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. Jednak zamiast zgłoszonej osoby może wziąć udział w szkoleniu inny pracownik firmy lub można uczestniczyć w szkoleniu w kolejnym terminie. Powyższa oferta jest ofertą handlową w rozumieniu kodeksu cywilnego.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez ATRIUM BUSINESS TRAINING & CONSULTING LTD z siedziba w Wielkiej Brytanii w zakresie prowadzonej przez nią działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 883). Wiem, że mam pełne prawo do wglądu i zmiany swoich danych, jak też do ich usunięcia z bazy.
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowej drogą elektroniczną od ATRIUM BUSINESS TRAINING & CONSULTING LTD (zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. Dz. U. Nr 144 poz. 1204 "O świadczeniu usług drogą elektroniczną"). W każdym momencie przysługuje mi prawo do odwołania powyższej zgody. Oświadczam, że znam i akceptuję warunki uczestnictwa i rezygnacji w szkoleniu.

Podane ceny szkoleń są cenami netto. Należy do nich doliczyć 23% VAT.