Skuteczny menedżer - zarządzanie zespołem i motywowanie

1. Kompetencje osobowościowe menedżera / lidera

  • Co powinno wyróżniać menedżera / lidera spośród innych osób?
  • Identyfikacja naturalnego stylu zarządzania
  • Pozytywy i negatywy indywidualnych predyspozycji oraz kształtowanie indywidualnych zdolności menedżerskich / przywódczych
  • Umiejętność kierowania sobą
  • Decyzja: menedżer czy lider – czyli kogo potrzebuje mój zespół?
  • Zadania lidera w zespole – rozwój partnerstwa i współpracy

2. Kim są moi pracownicy?

  • Czego potrzeba żeby skutecznie motywować pracownika?
  • Różnice: komunikacja, współpraca w zespole, podejmowanie decyzji – modele DISC i Thomas International

Ćwiczenia praktyczne na modelu TI

3. Inspiracje do lepszego motywowania i zarządzania

  • Motywacje zakorzenione w biologii ludzkiego mózgu
  • Zrozumienie ludzkiej natury podstawą skutecznej motywacji,
  • Dwuczynnikowa teoria motywacji F. Herzberga – czynniki higieniczne a czynniki motywujące – różnice i powiązania, motywacja i demotywacja
  • Co może uczynić z nas liderów?
  • Model przywództwa wg Instytutu Gallupa

4. Zadanie, jako cel działania zespołu

  • Czym się różnią cele osobiste od celów zespołu?
  • Metoda SMART-ER
  • Golden Circle – Simon Sinek – jak komunikować cele
  • Cele strategiczne i operacyjne
  • Zadania jako motywator dla pracownika – jak określić zadanie

5. Różnice między tym, co psychologia wie a tym, co robi biznes

  • Dan Pink i zadziwiająca teoria motywacji
  • Co motywuje i co demotywuje moich pracowników?
  • Dwa miasta – czyli o podejściu ludzi do zadań
  • Kto zabrał mój ser? – rzecz o motywacji w zmianie

6. Nowoczesne techniki pracy zespołowej

  • Atlassian (fedex day’s) – case study
  • Metaplan na warsztat
  • Jak pracują w Google? – case study
  • Jak powstały: Gmail, Orkut, Google News?
  • Środowisko zorientowane na wynik – czyli technologia ROWE
  • Przykład Microsoft Encarta

7. Techniki pracy zespołowej wzmacniające motywację

  • Burza mózgów
  • Śnieżna kula
  • Drzewo decyzyjne
  • Metaplan
  • ROWE i autonomia
  • Fedex day

8. Efektywne techniki motywowania

  • 7 sekretów motywacji, dopasowanie pracownika do modelu motywacji
  • Technika SOG
  • Delegowanie zadań
  • Wytłumacz ludziom Prawo Parkinsona
  • Motywujący feedback i docenianie
  • Praca w kluczowych projektach
  • Wykorzystanie narzędzi coachingowych w motywowaniu.
  • Pokolenie X i Y. Nowy pracownik vs. „stary” pracownik.
  • Jeżeli chcesz poznać charakter człowieka, daj mu władzę.

9. Umiejętność delegowania zadań

  • Pierwszy grzech menedżerów
  • Delegowanie jako narzędzie motywowania
  • Warunki skutecznego delegowania zadań
  • 7 stopni delegowania zadań
  • Przeszkody w skutecznym delegowaniu
  • Diagnoza indywidualnych kompetencji w zakresie delegowania uprawnień

10. Jak zarządzać efektywnością pracownika?

  • Jak budować odpowiedzialność pracownika za wynik?
  • Jak precyzyjnie opisać oczekiwany rezultat?
  • Skuteczność, efektywność, jakość, produktywność, terminowość – ważne wskaźniki
  • Jak zlecać zadania i jak efektywnie egzekwować wykonywanie poleceń?
  • Jak docenić (pochwalić) pracownika? – praca z modelem
  • Jak udzielić konstruktywnej krytyki? – praca z modelem
  • Kontrola realizacji zadań i rozliczanie
  • Badanie przyczyn niepowodzeń

11. Jak efektywnie pracować z zespołem?

  • Przekazywanie celów i efektywna organizacja pracy zespołu
  • Różnica między grupą a zespołem
  • Odpowiedzialność w zespole
  • Co zagraża zespołowi w osiąganiu celów?
Termin szkolenia
2017-11-27 (2 dni)
Godzina rozpoczęcia szkolenia
10:00
Cena szkolenia
1590 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Atrium Centrum lub inna sala szkoleniowa w centrum Warszawy
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy płatności na minimum 30 dni przed terminem szkolenia
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Trener
Rafał Brodowski
Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu negocjacji, motywacji, rozwoju potencjału pracowników i menedżerów, zarządzania innowacyjnością oraz organizacją.
Prowadzi szkolenia z zakresu: komunikacji interpersonalnej, motywowania, innowacji, zarządzania czasem i zmianą, negocjacji i sprzedaży. Od 2008 roku prowadzi także usługi doradcze według metodologii opartych na technikach wykorzystywanych w coachingu i mentoringu.
Zajmuje się także projektowaniem i wdrażaniem autorskich narzędzi do zarządzania sprzedażą oraz projektowaniem systemów motywacyjnych. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, ukończył również podyplomowe studia Psychologia Klienta w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej oraz Akademię Trenera Biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego.
Prowadził szkolenia dla wiele korporacji i spółek giełdowych, średnich przedsiębiorstw, jak również instytucji państwowych oraz samorządowych.