Agile w marketingu

Agile nazywany jest modelem pracy XXI wieku. Okazuje się, że rewolucja podejścia zwinnego jest nie tylko dla branży IT. Elementy agilowe coraz częściej pojawiają się też w zespołach marketingowych, szczególnie w kontekście prowadzenia projektów marketingowych (wewnętrznie i zewnętrznie) oraz inspirowania efektywnej współpracy (Agile oznacza zwinność), a więc umiejętność efektywnego funkcjonowania w nieprzewidywalnym, niepewnym, złożonym i niejednoznacznym środowisku a pandemia COVID-19 ten proces jeszcze bardziej unaoczniła. Sukces działań marketingowych to w dużej mierze ciągła wrażliwość i dostosowanie. Dzięki zwinnym umiejętnościom obserwowania, analizowania, refleksyjności i elastyczności potrafimy dopasować swoje reakcje do potrzeb naszych klientów i współpracowników.

Gdzie Agile się sprawdzi?

Wszędzie tam, gdzie efektywność zależy od zaangażowania całego zespołu, a sukces przedsięwzięcia od włączenia klienta (wewnętrznego lub zewnętrznego) we wspólną pracę od samego początku. W pracy projektowej, w pracy koncepcyjnej i twórczej, w tworzeniu innowacji, w utrzymaniu i modernizowaniu produktów, wprowadzaniu ich na rynek. W odkrywaniu i identyfikowaniu potrzeb. Wszędzie tam, gdzie zmiana jest wpisana w naturę biznesu czy środowiska, w którym się otacza. A nawet w procesach, które charakteryzują się stałością i rutynową sekwencją zdarzeń.

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • Szkolenie prowadzone jest przez psychologa biznesu, trenera i wieloletniego lidera projektów Agile w dużych i małych organizacjach.
  • Łączy strawną teorię, opartą na danych i przykładach biznesowych, z praktycznym podejściem mającym na celu szybkie opanowanie nowych umiejętności.
  • Szkolenie kładzie duży nacisk na praktykę i na wypracowanie nowych sposobów pracy. Przekład solidną wiedzę na konkretne rekomendacje działań, do zastosowania od zaraz.
  • Przedstawia szerokie zastosowanie Agile, nie tylko w obszarze nowych technologii i marketingu, ale także na przykładach wdrożeń zwinności w firmach międzynarodowych i polskich.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Poznanie globalnych trendów, insightów z rynku, kompetencji przyszłości oraz wyników badań świadczących o dobrych efektach wdrażania zwinności w organizacjach i działach marketing, o przewagach podejścia zwinnego w projektach.

2. Jak „być Agile” – kultura, wartości, zasady i praktyki leżące u podstaw wszystkich metod zwinnych.

3. Mechanizmy i efekty psychologiczne leżące u podstaw sukcesu podejścia zwinnego. Jak wzmacniać te efekty, aby maksymalizować wartość pracy Agilowej.

4. Wykorzystanie Agile w projektach marketingowych na podstawie najpopularniejszej i najczęściej stosowanej metody Scrum.

5. Jak przydzielać role Agilowe.

6. Efektywne stosowanie wydarzenia Agile:

  • sprinty
  • planowanie
  • stand-up
  • przegląd (review/demo)
  • retro w projekcie lub po prostu w zespole.

7. Tworzenie i stosowanie narzędzi Agilowych:

  • kontrakt społeczny
  • mood marbles
  • tablica zadań
  • backlog
  • user story
  • priorytetyzacja MoSCoW
  • poker planning
  • wykresy spalania
  • tablica retro.

8. Jak uzupełniać podstawowy Scrum o inne sprawdzone rozwiązania Agilowe.

9. Wykorzystywanie Agile do optymalizacji procesów na podstawie metodyki Kanban.

10. Jak współpracować Agile z agencjami i podmiotami zewnętrznymi.

11. Łączenie Agile z Design Thinking oraz innymi metodami projektowymi najczęściej używanymi w marketingu.

 

W przypadku zainteresowania szkoleniem w wersji online, prosimy o kontakt telefoniczny 607 710 797 lub mailowy: szkolenia@szkoleniaatrium.pl 

SZKOLENIE ONLINE:

  • aktywna forma szkolenia (zadania, ćwiczenia, praca w grupach i samodzielnie)
  • nie prowadzimy suchego wykładu online
  • zależy nam na interakcji i waszej kreatywnej pracy
Termin szkolenia
2021-01-13 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 15:00
Cena szkolenia
1350 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE -
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Damian Suseł
Psycholog biznesu i lider projektów Agile (Scrum Master, Product Owner, Agile Coach). Od 7 lat działa jako kierownik projektów i trener w korporacjach, małych i średnich firmach oraz organizacjach pozarządowych. Łączy rolę psychologa i kierownika projektów, jednocześnie ważne jest dla niego to, by znać aktualne i rzeczywiste realia biznesu. Jako trener i Agile Coach prowadził transformację kilku działów w dużych organizacjach z sektora usług IT 
i bankowości. Wdrożył do zwinnej pracy ponad 300 osób. Agile dla niego to przede wszystkim ludzie – ludzie są najważniejszym zasobem każdego projektu i każdej organizacji. Wierzy, że pozyskanie prawdziwego zaangażowania człowieka, obdarzanie go zaufaniem i umocowanie do samodzielnego podejmowania decyzji to sposób na tworzenie najlepszych produktów, osiąganie efektów i wydobywanie drzemiącego w ludziach potencjału twórczości. Współpracuje z firmami oraz organizacjami jako konsultant i szkoleniowiec. Zaufali mu m.in. IBM, Santander Consumer Bank, Szlachetna Paczka, Akademia Leona Koźmińskiego, Związek Harcerstwa Polskiego. Jako trener zajmuje się też kompetencjami z zakresu efektywności osobistej, psychologii decyzji i pułapek myślenia, psychologią twórczości i tworzeniem innowacji oraz kompetencjami przywódczymi.