Akademia E-commerce. Wszystko o sprzedaży w internecie

UWAGA: SZKOLENIE 3-DNIOWE

SZKOLENIE ONLINE

TERMIN: 9-10-11 GRUDNIA 2020 R.

GODZINY SZKOLENIA: 10:00-15:00

Szkolenie realizowane za pośrednictwem bezpiecznej platoformy ClickMeeting.com

W trakcie szkolenia:

  • szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym
  • bieżący kontakt z trenerem i pozostałymi uczestnikami szkolenia
  • dyskusja, burza mózgów, praktyczna wiedza oraz aktualne case'y. 
  • przewidziane przerwy  

Odbiorcy:

Właściciele E-Sklepów, E-Commerce Managerowie, Internet Sales Managerowie, Brand / Product Managerowie

Efekty szkolenia:

Uzyskasz niezbędną do rozpoczęcia działalności handlowej w intenecie, od wdrożenia e-sklepu poprzez jego optymalizację, reklamę rynkową, wytyczne prawne handlu w sieci, aż do mierzenia efektów i doskonalenia działań sprzedażowych.

Pierwszego dnia poznasz polski rynek e-commerce i profil konsumenta w sieci. Nauczysz się planować e-handel, biorąc pod uwagę niezbędne elementy strategii marketingowej. Zaznajomisz się również z uwarunkowaniami rynkowymi wynikającymi z pandemii COVID-19.

W drugim dniu przyswoisz obszar doskonalenia witryny sklepowej pod kątem maksymalizacji satysfakcji konsumenta (UX), a także pod względem uzyskaniasz najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwań konsumentów w wyszukiwarce (SEO). Poznasz również niezbędne koncepcje, narzędzia i techniki komunikacji rynkowej e-sklepu, ze szczególnym uwzględnieniem najefektywniejszych działań reklamowych w wyszukiwarce i w social mediach.

Trzeci dzień jest przeznaczony na opanowanie zasad skutecznego marketingu treści (content marketing) i pisania do internetu (webwriting). Niezbędnym uzupełnieniem akademii jest zapoznanie się z mierzeniem i optymalizacją efektywności e-handlu i kampanii sprzedażowych. Poznasz również aspekty prawne handlu w internecie.

Zalety szkolenia:

  • Wiedza niezbędna do wdrożenia e-sklepu, jego zareklamowania i uzyskania sprzedaży
  • Przydatne dane i uporządkowane informacje
  • Przystępny język zrozumiały dla każdego
  • Przykłady z rynku i praktyczne ćwiczenia

DZIEŃ 1
E-commerce - strategie komunikacji w obliczu pandemii koronawirusa

  • Ewolucja zachowań konsumenckich 
  • Planowanie e-handlu 

DZIEŃ 2
Satysfakcja użytkownika witryny e-commerce

  • UX/UI/SEO
  • Komunikacja reklamowa e-sklepu 

DZIEŃ 3
Webwriting i marketing treści w komunikacji handlowej

  • Monitoring i mierzenie efektywności e-handlu i kampanii sprzedażowych
  • Aspekty prawne handlu w internecie
  • Ćwiczenie inspirujące. Gra – cross-promocje. Karty brandów 

SZCZEGÓŁOWY PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ 1
E-commerce - strategie komunikacji w obliczu pandemii koronawirusa

E-Commerce dziś i jutro

  • Co jest najważniejsze dla klienta w e-sklepach? Dlaczego kupuje w internecie?
  • Najważniejsze bariery w e-handlu. Jak je zaadresować?
  • Jak będziemy kupować za 10 lat?
  • Jak sprzedawać i komunikować w dobie pandemii?
  • Nowinki techniczne w e-handlu. Na co stawiać?

Prowadzący ma możliwość poznania indywidualnych oczekiwań szkoleniowych uczestników, a w konsekwencji dopasowania dalszej części szkolenia do ich potrzeb.

COVID-19. Strategie komunikacji w obliczu pandemii

Etap I. Komunikacja w lockdownie

  • Geneza zmian zachowań Konsumentów
  • Nowe zjawiska w handlu
  • Wpływ na e-handel. Hity i kity sprzedażowe
  • Komunikacja z Konsumentem w dobie koronawirusa
  • Erupcja E-Commerce’u
  • Ożywienie Srebrnej generacji

Etap II. Pandemia, odrodzenie, nowy świat

  • Jak marki mogą odnaleźć się w nowej sytuacji?
  • Betterment, Youniverse, Postdemographic…

Ewolucja zachowań konsumenckich

  1. Krajobraz e-commerce’u w Polsce. Top-10
  2. Inspiracje i zachowania nabywców online
    • Dlaczego kupujemy online? Dlaczego nie kupujemy?
    • Omówienie raportu E-Commerce w Polsce /Gemius
  1. Zakupy online z dostawą do domu
    • Zakupy spożywcze przez internet, czyli e-grocery
    • W jakich sklepach online kupują Polacy?
    • Kto robi zakupy spożywcze online? Jak często? Dlaczego?
  1. Trendy, zjawiska i tendencje w e-commerce
    • ROPO/reverse ROPO staje się ROTOPO
    • Wygoda check-outu, dostawy i zwroty
    • Jak do nich dotrzeć?
    • Rozszerzanie kanałów zakupowych. Omnichannel marketing
    • Kluczowe daty. Sezonowość
    • AI. Czatboty
    • SMACIT(Social, Mobile, Analytics, Cloud, Internet of Things)
  1. Click&Collect
    • Rozwój Click&Collect w Polsce
    • Możliwości i zagrożenia
  1. Mobile First czy Mobile Only?
    • Smartfonizacja
    • Aplikacje mobilne. Możliwości i wykorzystywanie
    • Przykład: Żappka - omówienie
    • Jak zarabiać w mobile’u?
    • Fakty i mity w handlu internetowym
    • Trendy, zjawiska, przewidywania dla mCommerce
  1. Trendy społeczne a e-commerce
    • Ekologia. Less waste > zero waste. Zrównoważony wzrost
    • Nowy CSR: Planet Corporate Responsibility. Beemarketing. Inclusive Marketing. Brand
  1. Purpose
    • Work-life balance. Youniverse
    • Ekonomia współdzielenia (sharing). Lepiej być, niż mieć, YOLO
  1. Emocje mają wpływ na decyzje zakupowe. Monitorowanie i wykorzystywanie emocji (Brand24)
  2. Znaczenie Big Data. Sens zarządzania danymi
    • Audience targeting
    • Personalizacja komunikatów
    • Automatyzacja marketingu
    • Dynamiczne ustalanie cen

Planowanie e-handlu

  1. Potrzeba, oferta
  2. Metody ustalania wielkości i wartości rynku. Konkurencja, otoczenie rynkowe
  3. Budżet, współpracownicy
  4. Budowa e-sklepu. Wybór platformy shoppingowej. Inhouse czy outsource?
  5. Strategie ustalania cen
  6. Modele płatności
  7. Magazyn, logistyka, dostawa do konsumenta. Zatowarowanie, zwroty, śledzenie przesyłek
  8. Dropshipping
  •  

DZIEŃ 2
Satysfakcja Użytkownika witryny commerce’owej. UX/UI/SEO

  1. Budowa witryny sklepowej a zadowolenie Klienta (UX)
    • Czym jest satysfakcja Użytkownika? CX/UX, UI, usability, ergonomia
    • Rozpoznanie potrzeb. Metody badawcze. Ewaluacja. Makiety
    • Click-tracking. Linia zanurzenia. Litera F
    • Heurystyki Nielsena. 10 zasad projektowania użyteczności
  1. E-Commerce a UX
    • Nagłówek i stopka
    • Strona główka
    • Lista produktów
    • Karta produktu
    • Wyszukiwarka
    • Koszyk
    • Zakup
    • Konto
    • Ulubione /schowek
  1. Cross-sell i upsell
    • Silniki rekomendacyjne
  1. Porzucony koszyk
    • Przyczyny porzucenia koszyka
    • Ratowanie koszyka. Sekrety perfekcyjnego koszyka
    • Marketing automation
  1. Audyt UX e-sklepu
  2. Optymalizacja witryny sklepowej (SEO)
    • Sens optymalizacji witryny
    • Kod witryny
    • Zawartość witryny
    • Formatowanie treści
    • Inbound marketing /link building
    • Linkowanie wewnętrzne
    • Domena
    • Roboty
    • Black Hat
    • Zasada E-A-T
    • Język odbiorcy. Język korzyści
    • Ewolucja algorytmów Google. BERT
    • Rola słów/fraz kluczowych
    • Definiowanie słów kluczowych. Narzędzia, metody
    • Długi ogon
    • Nasycenie frazami kluczowymi (ogólne vs precyzyjne, lokalne, semantyczne, długi ogon…)
    • Evergreen content. Recycling treści
    • Mierzenie: Google Search Console, Surfer SEO, Google Analytics
  1. Audyt SEO e-sklepu

Komunikacja reklamowa e-sklepu

  1. Wybrane koncepcje komunikacji
    • Online vs offline
    • Omnichannel
    • Inbound vs outbound marketing
  1. Planowanie kampanii reklamowej
    • Etapy planowania kampanii
    • Definiowanie celów
    • Narzędzia i działania komunikacji internetowej
  1. Reklama w wyszukiwarce (SEA)
    • Działanie wyszukiwarki
    • Zjawisko Zero Click
    • Google Shopping, Google Merchant Center. Przestrzenie Google
    • Google Ads
    • Smart Bidding
    • Inteligentne kampanie produktowe. Remarketing dynamiczny
    • Reklama geotargetowana
    • Google Maps, Google Moja Firma
    • Mierzenie efektów geotargetowanych działań reklamowych. Powiązanie ze sprzedażą offline
  1. Inne kanały komunikacji
    • Marketing szeptany (buzz marketing)
    • Reklama w mediach społecznościowych (Social Media Advertising)
      • Facebook, Instagram Shopping
      • Pinterest
      • YouTube
    • Marketing afiliacyjny
    • Marketing zbliżeniowy (Proximity marketing)
    • E-mail marketing
  1. Allegro
    • Możliwości reklamowe w Allegro. Allegro Ads

DZIEŃ 3
Webwriting i marketing treści w komunikacji handlowej

  1. Czym jest marketing treści (Content Marketing=CM)? Definicje, liczby, trendy
    • Formy treści
    • Reklama natywna
    • Trendy, zjawiska, tendencje w CM
  1. Podróż Klienta (Customer Journey)
    • AIDA
    • ROPO, Showrooming, ROTOPO
    • ZMOT
    • Mikromomenty
  1. Marketing treści we współdziałaniu z innymi narzędziami marketingowymi
    • Treści w lejku zakupowym
    • Copywriting a CM. Co mają ze sobą wspólnego?
  1. Marketing treści a reklama natywna. Jak pisać do internetu?
    • Co mówią eksperci?
    • Newsy a evergreeny
    • 7 złotych zasad
    • Jak niewidzialnie wpływać na konsumenta? Techniki perswazyjne
  1. Marketing treści w SEM
    • Konwertujące reklamy. Praca nad Quality Score
  1. Marketing treści a Display Advertising i Video Marketing
    • Klikane reklamy display
    • Pozycjonowanie filmów na kanale własnym w YouTube
  1. Marketing treści w E-Mail Marketingu
    • Personalizacja treści
    • Inspirujące newslettery
    • 7 zasad conversion-centered designu
    • Marketing Automation
  1. Marketing treści w Social Mediach
    • Angażujące posty
    • Marketing wpływu (influence marketing)
    • Marketing szeptany (buzz marketing)
    • Marketing wirusowy
    • Real-Time Marketing
    • Słuchanie mediów społecznościowych
    • Dialog
    • Jak dotrzeć do Generacji Z?
  1. Marketing treści w E-Commerce
    • Jak pisać opisy produktów do e-sklepu?
    • 6 zasad wiarygodności w e-sprzedaży
    • Przyciągające zdjęcia produktów – zasady
  1. Copywriting a prawo. O czym i jak można pisać?
  2. Content recycling
  3. Skuteczność marketingu treści
    • Content ma znaczenie. Jak mierzyć wpływ treści w e-sklepie na jego pozycję w Google?
    • Zaangażowanie Konsumenta
    • Miary, wskaźniki, KPI
    • Czym mierzyć?
  1. Reklama wideo w służbie e-commerce’u
    • YouTube
    • Humor emocje, dziedzictwo

Monitoring i mierzenie efektywności e-handlu i kampanii sprzedażowych

  1. Mierniki sukcesu w e-commerce
    • Zwrot z reklamy (ROAS)
    • Zwrot z inwestycji (ROI)
    • Wartość zamówienia (AOV)
    • Długookresowa wartość Konsumenta (LTV)
    • Przeciętny zwrot na Konsumenta (ARPU)
    • Satysfakcja Konsumenta (NPS)
  1. Monitoring i mierzenie efektywności kampanii
    • Wskaźniki sukcesu, KPI
    • Filozofia działań optymalizacyjnych w kampaniach Google
    • Sztuczna inteligencja, algorytmy
    • Konwersje, transakcje, cele inteligentne w Google
    • Śledzenie skuteczności poszczególnych kanałów, UTM-y.
  1. Inne parametry efektywności. Co powinieneś monitorować, prowadząc e-sklep?
  2. Google Analytics. Moduł E-Commerce - podstawy.

Aspekty prawne handlu w internecie

  1. E-commerce na gruncie prawa polskiego. Przegląd przepisów prawa wpływających na funkcjonowanie sklepu w polskim internecie
  2. Ochrona Konsumenta
  3. Nieuczciwe praktyki rynkowe
  4. Nieuczciwa konkurencja
  5. Reklama produktów wrażliwych
  6. Ochrona danych osobowych
  7. Przesyłanie informacji handlowej a SPAM

Ćwiczenie inspirujące. Gra: cross-promocje. Karty brandów

Ćwiczenie inspirujące z kartami z brandami. Praca w parach. Każda para losuje z talii dwie karty. Generuje pomysł(y) na współpracę (angażującą również internet) pomiędzy oboma brandami, generującą korzyści dla obu marek. Dyskusja

Termin szkolenia
2020-12-09 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1700 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE -
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Leszek A. Nowak
Certyfikowany trener IAB Polska programu DIMAQ, jak również certyfikowany specjalista Google Adwords. Ekspert i doradca w zakresie marketingu internetowego. Posiada 20-letnią praktykę w budowie strategii marketingowych, projektowaniu procesów sprzedaży, realizacji działań komunikacyjnych, zarówno dla dużych, międzynarodowych korporacji, jak i w mniejszych firmach z polskim kapitałem. Prowadził również własną agencję interaktywną NetMarkets, a także zarządzał agencją OS3. Kierował marketingiem usług dodanych w T-Mobile. Wcześniej był konsultantem w zakresie doradztwa marketingowego w Ernst & Young.