Ma za sobą ponad 20 lat pracy zawodowej w działach sprzedaży i marketingu w strukturach polskich oraz międzynarodowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmach FMCG: Kamis-Przyprawy (dzisiaj McCormick), Eveline Cosmetics, 3M Consumer Health Care, Canpol, Spectrum Brands oraz Medela. Obecnie jest członkiem zarządu firmy Emipak i współpracuje z drukarniami fleksograficznymi jako dostawca rozwiązań dla branży poligraficznej.
Od 2011 jest związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu marketingu z dużym naciskiem na aspekt sprzedażowy. Trade marketing i polityka cenowa oraz tematy związane z zarządzaniem marką to jej główne obszary szkoleniowe.
Autorka publikacji w prasie marketingowej i poligraficznej. Artykuły publikowane były m.in. w magazynach Marketer+, E-commerce w Polsce, E-commerce w Praktyce, OOH Magazine, w Przeglądzie Piekarskim i Cukierniczym, Świecie Poligrafii oraz Świecie Druku. Izabela Talmont występowała również podczas wielu konferencji branżowych oraz w panelu eksperckim Banku BNP Paribas poświęconym markom własnym (private labels). „Prawdziwy akt odkrycia nie polega na odnajdywaniu nowych lądów, lecz na patrzeniu na stare w nowy sposób” – to słowa Marcela Prousta, którymi kieruje się Izabela Talmont w swojej pracy zawodowej.
SZKOLENIE W WARSZAWIE, 14-15 LISTOPADA
ZAPEWNIAMY OBIADY I PRZERWY KAWOWE
Korzyści
- Poznasz kluczowe modele biznesowe i strategie stosowane w marketingu B2B.
- Zrozumiesz różnice pomiędzy marketingiem B2B a B2C oraz ich wpływ na podejmowanie decyzji.
- Nauczysz się, jak efektywnie budować i zarządzać marką na rynku B2B.
- Odkryjesz narzędzia wspomagające planowanie działań marketingowych, w tym digitalizację i AI.
- Zdobędziesz wiedzę o nowoczesnych metodach komunikacji i budowaniu relacji z klientami biznesowymi.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Marketing B2B
- Modele biznesowe w B2B
- Podstawowe założenia marketingu B2B
- Różnice pomiędzy marketingiem B2B a B2C
- Zakres odpowiedzialności w marketingu B2B
2. Strategie w marketingu B2B
- Cele w marketingu B2B
- Co powinna zawierać każda strategia
- Narzędzia wspomagające planowanie działań
- Co powinien wiedzieć o sowim biznesie marketer B2B
3. Klient w marketingu B2B
- Sposoby poznawania klientów biznesowych i źródła informacji o nich – w tym badania jakościowe
- Buyer Persona w B2B
- Przekonania klientów biznesowych i ich wpływ na podejmowanie decyzji
- Podejmowanie decyzji przez klientów biznesowych
- Strategie pozyskiwania klientów w B2B
- Leady – diament marketera
4. Marka w marketingu B2B
- Czy firma z rynku B2B może być marką?
- Jakie warunki musi spełnić biznes, aby stać się marką
- Sposoby budowania marek w B2B – case studies
- Wykorzystanie archetypów w budowaniu marki
- RTB – dlaczego klienci mają zaufać Twojej marce
Warsztat – praca z marką
5. Komunikacja z otoczeniem
- Kanały komunikacji
- Cechy współczesnej komunikacji
- Co komunikować klientom B2B
- Stosowanie języka korzyści, odwoływanie się do wyzwań klientów, ich obaw.
- W czym pomaga komunikacja
5. Efektywne narzędzia nowoczesnego marketingu B2B
- Lejek sprzedażowo-marketingowy
- Narzędzia własne i branżowe – wady i zalety rozwiązań
- Narzędzia: Targi i eventy – zwiększanie skuteczności i wskaźniki pomiaru
- Social selling (linkedin, facebook)
- Referencje – Pokaż kto pracuje z Twoim produktem a zyskasz moje zaangażowanie – rola i tworzenie testimoniali z klientami
- Wykorzystanie narzędzi w internecie oraz AI
- Digitalizacja marketingu B2B oraz synergia działań off-line z on-line.
Case studies
Warsztat: planowanie działań dla marki
6. Content marketing w pracy marketera
- Zdefiniowanie content marketingu – czy każda treść jest contentem
- Branded content – promocja marki bez pokazywania produktów
- Metody podawania treści
- Recykling treści w marketingu B2B
7. Wyzwania i trendy w B2B
- Wątki, które będą przewijać się w B2B (np. zrównoważony rozwój, ochrona środowiska, recykling opakowań)
- Wyzwania w firmach współpracujących z innymi biznesami
- Prognozy dla biznesów B2B
Sesja pytań i odpowiedzi i wręczenie certyfikatów
OD TRENERKI:
O marketingu B2B mówi się coraz więcej. Środowiska marketingowe coraz częściej odwołują się do potrzeb firm działających w tym obszarze oraz potrzeb marketerów, którym powierzono zadanie wspierania biznesu. Zadanie dla wielu okazuje się sporym wyzwaniem, bo w firmach nadal praktykuje się metody z lat 90-tych XX wieku zapominając np. o digitalizacji. Zarządy firm często też nie rozumieją czym marketing powinien zająć się w takiej organizacji.
Do marketingu konsumenckiego wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni, bo jako konsumenci ulegamy różnym technikom, poddajemy się działaniu narzędzi marketingowych i mamy przekonanie, ze to działa. W B2B można również pobudzać klientów do działania i pomagać w procesie podejmowania decyzji. Proces ten jest zdecydowanie dłuższy i bardziej skomplikowany, bo często uczestniczy w nim też wiele osób. Również wartość transakcji jest tu zdecydowanie inna, co wielu marketerów uważa za nobilitację, szczególnie jeśli przychodzą oni z biznesów konsumenckich.
Podczas tego szkolenia dowiesz się co jest w stanie zrobić marketer B2B, jakie stoją przed nim wyzwania i jakie trendy będą dawały znać o sobie w najbliższych latach. Uczestnicy przekonają się, że można konkurować na rynku nie tylko produktami, technologiami, ale również takimi wartościami jak marka. Dzięki przykładom z B2B poznają marki, które robią to znakomicie i nauczą się jak zaplanować i zarządzać marką w B2B. Dodatkowo przyjrzymy się narzędziom i nauczymy się je wykorzystywać w praktyce w zależności od etapu rozwoju marki, pozycji rynkowej, przyjętych celów i szeregu innych zmiennych, które mogą okazać się istotne.
Ma za sobą ponad 20 lat pracy zawodowej w działach sprzedaży i marketingu w strukturach polskich oraz międzynarodowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmach FMCG: Kamis-Przyprawy (dzisiaj McCormick), Eveline Cosmetics, 3M Consumer Health Care, Canpol, Spectrum Brands oraz Medela. Obecnie jest członkiem zarządu firmy Emipak i współpracuje z drukarniami fleksograficznymi jako dostawca rozwiązań dla branży poligraficznej.
Od 2011 jest związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu marketingu z dużym naciskiem na aspekt sprzedażowy. Trade marketing i polityka cenowa oraz tematy związane z zarządzaniem marką to jej główne obszary szkoleniowe.
Autorka publikacji w prasie marketingowej i poligraficznej. Artykuły publikowane były m.in. w magazynach Marketer+, E-commerce w Polsce, E-commerce w Praktyce, OOH Magazine, w Przeglądzie Piekarskim i Cukierniczym, Świecie Poligrafii oraz Świecie Druku. Izabela Talmont występowała również podczas wielu konferencji branżowych oraz w panelu eksperckim Banku BNP Paribas poświęconym markom własnym (private labels). „Prawdziwy akt odkrycia nie polega na odnajdywaniu nowych lądów, lecz na patrzeniu na stare w nowy sposób” – to słowa Marcela Prousta, którymi kieruje się Izabela Talmont w swojej pracy zawodowej.