SZKOLENIE ONLINE
TERMIN SZKOLENIA: 26-27 STYCZNIA 2021 ROKU.
GODZINY SZKOLENIA:10:00-15:00
Szkolenie realizowane za pośrednictwem bezpiecznej platoformy ClickMeeting.com.
W trakcie szkolenia:
- szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym
- bieżący kontakt z trenerm i pozostałymi uczestnikami szkolenia
- dyskusja, burza mózgów, praktyczna wiedza oraz aktualne case'y.
- przewidziane przerwy
Szkolenie adresowane jest do pracowników działu eksportu oraz marketingu, w tym dla osób zajmujących się pozyskiwaniem kontrahentów z zagranicy lub lokowaniem produktów na rynkach zagranicznych. Szkolenie jest również bardzo przydatne dla pracowników agencji reklamowych przygotowujących reklamy na rynki zagraniczne.
Szkolenie jest polecane również dla wszystkich osób zajmujących się komunikacją marketingową, PR i reklamą.
KORZYŚCI:
- Uczestnicy poznają kulturowe uwarunkowania decydujące o sukcesie bądź porażce reklamy kampanii marketingowej na licznych przykładach marek globalnych.
- Nabędą niezbędna wiedzę o światowych trendach i wyzwaniach przy lokowaniu produktu na rynkach zagranicznych.
- Poprzez ukazanie wpływu różnic kulturowych na decyzje zakupowe, uczestnicy dowiedzą się jak prawidłowo dobierać przekaz marketingowy w zależności od strefy kulturowej konsumenta.
- Poznają przydatne narzędzia pozwalające podnieść skuteczność przekazu marketingowego oraz uniknąć wielu pułapek kulturowych.
DZIEŃ 1.
Kulturowe uwarunkowania strategii marketingowej
1. Efekt kraju pochodzenia
- Wpływ wizerunku kraju na decyzje zakupowe
- Etnocentryzm konsumencki
- Marketingowe sztuczki – jak ukryć lub promować kraj pochodzenia produktu
2. Homogenizacja potrzeb vs heterogenizacja zachowań konsumentów
3. Podatność produktów na standaryzację : produkty culture-bound i culture-free
4. Ujednolicenie produktów a wymogi kulturowe
5. Orientacja regiocentryczna w marketingu, na przykładach
6. Style reklamy w różnych kulturach
- Francja, USA
- Indie
- kraje Dalekiego Wschodu
- kraje arabskie
7. Przekaz marketingowy w krajach ekspresyjnych i powściągliwych: Niemcy vs Włochy
8. Postawy klientów różnych kultur wobec marek globalnych
9. Wymiary kultury – Unikanie niepewności a otwartość na nowe produkty
10. Dostosowywanie koncepcji produktu do wymagań zagranicznych konsumentów
- Barbie – case study
- Mr Donut - case study
11. Kulturowe zróżnicowanie zwyczajów konsumpcyjnych
12. Kolor w przekazie promocyjnym
- Wykorzystanie reakcji fizycznych
- Oddziaływanie na emocje konsumenta
- Symbolika kulturowa
- Niewskazane motywy i kolory wykluczające
- Adekwatność koloru do osobowości marki
13. Możliwości adaptacji kulturowej strony internetowej, na przykładzie
DZIEŃ 2.
Pułapki kulturowe w marketingu i reklamie
1. Osiem niewidzialnych barier komunikacyjnych - porównanie kultur
- Krytyczny feedback
- Kraje relacyjne i protransakcyjne
- Gdzie wystarczy mail a gdzie niezbędne spotkanie
- Podejście do czasu
- Przewrotność komunikacji wysokiego kontekstu
2. Etykieta biznesu: targi i spotkania
- Faux pas na powitanie
- Skład delegacji
- Dress code
- Ceremonialność i hierarchiczność
- Dystans konwersacyjny
- Dystans przestrzenny
3. Gesty i emblematy – pułapki mowy niewerbalnej
4. Trzy strategie marketingu międzynarodowego wg Philipa Kotlera
5. Glokalizacja, lokalizacja i internacjonalizacja – Twoje must know
6. „Myśl globalnie, działaj lokalnie” – od ekologii do marketingu międzynarodowego
7. The Starbucks Reserve Roastery – case study
8. System wartości i nawyki zakupowe w państwach egalitarnych i hierarchicznych
9. Pozycja kobiety w wybranych kulturach z perspektywy marketingu
10. Błędy kulturowe przyczyną porażki kampanii reklamowych
- Tropienie kodów kulturowych
- Target a rzeczywista grupa docelowa
- Utrata tożsamości produktu
11. H&M – case study
12. Nietrafione brandy i inne międzykulturowe pułapki
13. Kosztowne błędy językowe
Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP lub KFS.