Marketing interkulturowy. Pułapki i wymogi kulturowe w marketingu

Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP lub KFS. Więcej informacji dostępnych tutaj.

 

Szkolenie adresowane jest do pracowników działu eksportu oraz marketingu, w tym dla osób zajmujących się pozyskiwaniem kontrahentów z zagranicy lub lokowaniem produktów na rynkach zagranicznych

Szkolenie jest polecane również dla wszystkich osób zajmujących się komunikacją  marketingową, PR i  reklamą.

KORZYŚCI:

  • Uczestnicy poznają kulturowe uwarunkowania decydujące o sukcesie bądź porażce reklamy kampanii marketingowej na licznych przykładach marek globalnych.
  • Nabędą niezbędna wiedzę o światowych trendach i wyzwaniach przy lokowaniu produktu na rynkach zagranicznych.
  • Poprzez ukazanie wpływu różnic kulturowych na decyzje zakupowe, uczestnicy dowiedzą się jak prawidłowo dobierać przekaz marketingowy w zależności od strefy kulturowej konsumenta. 
  • Poznają przydatne narzędzia pozwalające podnieść skuteczność przekazu marketingowego oraz uniknąć wielu pułapek kulturowych.

DZIEŃ 1.
Kulturowe uwarunkowania strategii marketingowej

1. Wyzwania dla marketerów w dobie globalizacji

2. Homogenizacja potrzeb vs heterogenizacja zachowań konsumentów

3. Podatność produktów na standaryzację

4. Produkty culture-bound 

5. Produkty culture-free

6. Rola produktów o znaczeniu komplementarnym

7. Ujednolicenie produktów a wymogi kulturowe

8. Orientacja regiocentryczna w marketingu, na przykładach

9. Style reklamy w różnych kulturach – część warsztatowa

  • Polska
  • Francja, Wielka Brytania, USA
  • Indie
  • kraje Dalekiego Wschodu
  • kraje arabskie

10. Przekaz marketingowy w krajach ekspresyjnych i powściągliwych: Niemcy vs Włochy

11. Adaptacja czy standaryzacja produktu – argumenty za i przeciw

12. Dostosowywanie koncepcji produktu do wymagań zagranicznych konsumentów

  • Barbie – case study

13. Kulturowe zróżnicowanie zwyczajów konsumpcyjnych – część warsztatowa

  • Gesty i emblematy – pułapki mowy niewerbalnej
  • Kolor w przekazie promocyjnym – symbolika kulturowa
  • Szczęśliwe i pechowe liczby
  • Analiza niewidocznych barier kulturowych przy eksporcie produktu

14. Postawy klientów wobec marek globalnych

15. Marki panujące, marki prestiżowe i Super –marki

16. Otwartość krajów indywidualistycznych i kolektywistycznych na marki globalne

Dzień 2.
Pułapki kulturowe w marketingu i reklamie

1. 3 strategie marketingu międzynarodowego wg Philipa Kotlera

2. Adaptacja produktów globalnych do wymogów kulturowych

3. Glokalizacja, lokalizacja i internacjonalizacja – Twoje must know

4. „Myśl globalnie, działaj lokalnie” – od ekologii do marketingu międzynarodowego

5. Dobór strategii marketingowej na rynku dóbr elektronicznych

6. Dobór strategii marketingowej w sektorze F&B (żywność i napoje)

7. The Starbucks Reserve Roastery – case study

8. Marketing Mix

9. Promowanie produktów od wewnątrz na rynkach zagranicznych

10. Przydatne narzędzia dla marketerów – część warsztatowa

  • Dane statystyczne  w strategii marketingowej

  • Uwarunkowania geograficzne a przyzwyczajenia konsumentów

  • Kontekst polityczny i wymuszone zachowania konsumentów

11. Nawyki zakupowe w państwach egalitarnych i hierarchicznych

12. Wymiary kultury – unikanie niepewności a otwartość na nowe produkty

13. Męskość i kobiecość społeczeństw a język reklamy

14. Pozycja kobiety w wybranych  kulturach  z perspektywy marketingu

15. Błędy kulturowe przyczyną  porażki  kampanii reklamowych – część warsztatowa

  • Tropienie kodów kulturowych
  • Target a rzeczywista grupa docelowa
  • Utrata tożsamości produktu
  • Check list – narzędzie do omijania pułapek kulturowych

16. Nietrafione brandy i inne międzykulturowe pułapki

17. H&M – case study

18. Kosztowne błędy językowe

19. Praktyczne wskazówki jak poprawić skuteczność strategii eksportu

Termin szkolenia
2020-01-23 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1750 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - Atrium Centrum lub CK Golden Floor
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Kamila Radzyńska
Kamila Radzyńska - trener komunikacji międzykulturowej, Research & Development Manager, specjalista ds. importu i planowania. Absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła z wyróżnieniem filologię romańską. Stypendystka Université Jean Moulin Lyon III. Absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET w Warszawie. Trener międzykulturowy. Członek Society for Intercultural Education, Training and Research SIETAR Polska. Należy do Klubu Trenerów Biznesu w Warszawie. Wygrała konkurs wiedzy o Francji organizowany przez France Inter i Program III Polskiego Radia. Była tłumaczem w Wytwórni Filmów Fabularnych w Łodzi oraz lektorem języka francuskiego w Alliance Française przy Uniwersytecie Łódzkim. Posiada 20-letnie doświadczenie w handlu zagranicznym. Importuje surowce do poligrafii z rynków azjatyckich i europejskich. Poszukuje nowych produktów, nawiązuje kontakty z producentami i zajmuje się całościowo łańcuchem dostaw. Doradza przy wprowadzaniu nowych brandów na rynek. Skutecznie przeprowadza procesy negocjacyjne i reklamacyjne. Współpracuje z firmami spedycyjnymi oraz z Agencjami Celnymi. Posługuje się językiem francuskim, włoskim, angielskim, a także w mniejszym stopniu rosyjskim i szwedzkim. Posiada 6-letnie doświadczenie jako trener biznesu. Specjalizuje się w biznesowej i marketingowej komunikacji międzykulturowej z partnerami azjatyckimi (Tajwan, Chiny z Hongkongiem, Singapur, Korea Pd, Japonia) i z europejskimi (Francja, Holandia, Belgia, Włochy, Szwecja, Szwajcaria). Posiada ekspercką znajomość z zakresu Chin oraz Francji.