Merchandising - planogramy

SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE
Zapewniamy również: lunche oraz catering podczas przerw kawowych

Korzyści ze szkolenia:

  • Dzięki wiedzy przekazanej na szkolenie gwarantujemy wzrost rentowności punktu handlowego i realizację celów sprzedażowych producenta
  • Uczestnicy rozwiną swoje kompetencje w zakresie budowy planogramów i poznają psychologiczne mechanizmy zachowań konsumentów
  • Nauczysz się wykorzystać w praktyce 15 zasad budowania planogramów wg autorskiej metody WISE oraz technik układania różnych rodzajów produktów
  • Nauczysz się, jak wyliczyć ergonomię i ekonomię regału – efekt widoczności
  • Poznasz nowoczesne narzędzi do tworzenia planogramów, które znacznie ułatwią Twoją pracę
  • Zdobędziesz umiejętność tworzenia planogramów w zależności od asortymentu
  • Poznasz najlepsze techniki merchandising w organizacji powierzchni sklepu i budowania ekspozycji
  • Samodzielnie zaprojektujesz powierzchnie handlową, uwzględniając różne formaty sklepów – samoobsługa i pierwszy stół

PROGRAM SZKOLENIA: MERCHANDISING - BUDOWANIE PLANOGRAMÓW

MODUŁ 1
Proces budowania planogramów kategorii

  • Strategia sklepu i decyzje związane z założeniami kategorii produktowej
  • Elementy procesu budowanie skutecznych ekspozycji - 6 etapów - strategia i cele, dobór asortymentu, macierze wyboru, taktyki merchandisingowe, wyliczenia (zysk, rotacja, masa marży, ewaluacja.
  • Jak połączyć efektywność biznesową i wygląd kategorii - najlepsze rozwiązania

MODUŁ 2
Drzewko decyzyjne klienta – budowanie asortymentu

  • Cele i zasady budowania drzewka decyzyjnego
  • Kryteria przeznaczenia produktów
  • Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii

MODUŁ 3
Rola i strategia kategorii

  • Znaczenie roli kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach
  • Oznaczenie strategii kategorii
  • Wybór produktów opiniotwórczych w kategorii
  • Ćwiczenie: przypisanie ról i strategii poszczególnych elementom drzewka decyzyjnego

MODUŁ 4
Analityka macierzy - kategorii, producentó

  • Ekonomiczno-handlowa doboru asortymentu
  • Macierze decyzji dotyczących wyboru producenta
  • Analiza potencjału półki w kategorii asortymentowej
  • Wyliczenia efektywności kategorii.

MODUŁ 5
Prezentacja 15 zasad budowania ekspozycji kategorii

  • Pokazanie autorskiej metody budowania ekspozycji w oparciu o metodę WISE (Widoczość, Identyfikacja, Skuteczność, Ekonomia)
  • Omówienie 15 zasad na podstawie praktycznych przykładów rozwiązań rynkowych
  • Ćwiczenie: budowanie kategorii zgodnie z poznanymi zasadami

MODUŁ 6
Ekonomia w zarządzaniu kategorią

  • Budowa planogramu asortymentowego w oparciu o wybraną kategorię
  • Ćwiczenie – rentowność modułu
  • Ćwiczenie – wylicz efektywność ekonomiczną ekspozycji
Termin szkolenia
2022-08-28 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 17:00
Cena szkolenia
1890 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - CK Golden Floor, Al. Jerozolimskie 123A
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Zarejestruj się teraz. Fakturę do opłacenia dostaniesz przed szkoleniem. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Roman Szymczak
Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards. Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych. Autor książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” i "Pricing - jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu" oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych. Organizator 8 konferencji dla branży farmaceutycznej: Forum Liderów Farmacji.