E-commerce - strategie komunikacji w obliczu pandemii koronawirusa

SZKOLENIE 1-DNIOWE: 16 LISTOPADA 2020 

Uzyskasz wiedzę niezbędną do rozpoczęcia działalności handlowej w intenecie, od wdrożenia e-sklepu poprzez jego optymalizację, reklamę rynkową, wytyczne prawne handlu w sieci, aż do mierzenia efektów i doskonalenia działań sprzedażowych.

Poznasz polski rynek e-commerce i profil konsumenta w sieci. Nauczysz się planować e-handel, biorąc pod uwagę niezbędne elementy strategii marketingowej. Zaznajomisz się również z uwarunkowaniami rynkowymi wynikającymi z pandemii COVID-19.

PROGRAM SZKOLENIA

E-Commerce dziś i jutro

  • Co jest najważniejsze dla klienta w e-sklepach? Dlaczego kupuje w internecie?
  • Najważniejsze bariery w e-handlu. Jak je zaadresować?
  • Jak będziemy kupować za 10 lat?
  • Jak sprzedawać i komunikować w dobie pandemii?
  • Nowinki techniczne w e-handlu. Na co stawiać?

Prowadzący ma możliwość poznania indywidualnych oczekiwań szkoleniowych uczestników, a w konsekwencji dopasowania dalszej części szkolenia do ich potrzeb.

COVID-19. Strategie komunikacji w obliczu pandemii

Etap I. Komunikacja w lockdownie

  • Geneza zmian zachowań Konsumentów
  • Nowe zjawiska w handlu
  • Wpływ na e-handel. Hity i kity sprzedażowe
  • Komunikacja z Konsumentem w dobie koronawirusa
  • Erupcja E-Commerce’u
  • Ożywienie Srebrnej generacji

Etap II. Pandemia, odrodzenie, nowy świat

  • Jak marki mogą odnaleźć się w nowej sytuacji?
  • Betterment, Youniverse, Postdemographic…

Ewolucja zachowań konsumenckich

  1. Krajobraz e-commerce’u w Polsce. Top-10
  2. Inspiracje i zachowania nabywców online
    • Dlaczego kupujemy online? Dlaczego nie kupujemy?
    • Omówienie raportu E-Commerce w Polsce /Gemius
  1. Zakupy online z dostawą do domu
    • Zakupy spożywcze przez internet, czyli e-grocery
    • W jakich sklepach online kupują Polacy?
    • Kto robi zakupy spożywcze online? Jak często? Dlaczego?
  1. Trendy, zjawiska i tendencje w e-commerce
    • ROPO/reverse ROPO staje się ROTOPO
    • Wygoda check-outu, dostawy i zwroty
    • Jak do nich dotrzeć?
    • Rozszerzanie kanałów zakupowych. Omnichannel marketing
    • Kluczowe daty. Sezonowość
    • AI. Czatboty
    • SMACIT(Social, Mobile, Analytics, Cloud, Internet of Things)
  1. Click&Collect
    • Rozwój Click&Collect w Polsce
    • Możliwości i zagrożenia
  1. Mobile First czy Mobile Only?
    • Smartfonizacja
    • Aplikacje mobilne. Możliwości i wykorzystywanie
    • Przykład: Żappka - omówienie
    • Jak zarabiać w mobile’u?
    • Fakty i mity w handlu internetowym
    • Trendy, zjawiska, przewidywania dla mCommerce
  1. Trendy społeczne a e-commerce
    • Ekologia. Less waste > zero waste. Zrównoważony wzrost
    • Nowy CSR: Planet Corporate Responsibility. Beemarketing. Inclusive Marketing. Brand
  1. Purpose
    • Work-life balance. Youniverse
    • Ekonomia współdzielenia (sharing). Lepiej być, niż mieć, YOLO
  1. Emocje mają wpływ na decyzje zakupowe. Monitorowanie i wykorzystywanie emocji (Brand24)
  2. Znaczenie Big Data. Sens zarządzania danymi
    • Audience targeting
    • Personalizacja komunikatów
    • Automatyzacja marketingu
    • Dynamiczne ustalanie cen

Planowanie e-handlu

  1. Potrzeba, oferta
  2. Metody ustalania wielkości i wartości rynku. Konkurencja, otoczenie rynkowe
  3. Budżet, współpracownicy
  4. Budowa e-sklepu. Wybór platformy shoppingowej. Inhouse czy outsource?
  5. Strategie ustalania cen
  6. Modele płatności
  7. Magazyn, logistyka, dostawa do konsumenta. Zatowarowanie, zwroty, śledzenie przesyłek
  8. Dropshipping
Termin szkolenia
2020-11-16 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
790 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE - SZKOLENIE
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Leszek A. Nowak
Certyfikowany trener IAB Polska programu DIMAQ, jak również certyfikowany specjalista Google Adwords. Ekspert i doradca w zakresie marketingu internetowego. Posiada 20-letnią praktykę w budowie strategii marketingowych, projektowaniu procesów sprzedaży, realizacji działań komunikacyjnych, zarówno dla dużych, międzynarodowych korporacji, jak i w mniejszych firmach z polskim kapitałem. Prowadził również własną agencję interaktywną NetMarkets, a także zarządzał agencją OS3. Kierował marketingiem usług dodanych w T-Mobile. Wcześniej był konsultantem w zakresie doradztwa marketingowego w Ernst & Young.