Zarządzanie marką. Strategie & Consumer Insight

"Bardzo szeroki zakres tematyczny przekazany w bardzo rzetelny sposób" Agnieszka Grzegorczyk, Ceramika Paradyż

"Ciekawa forma przekazywania informacji, otwarta forma komunikacji, doskonała możliwość wymiany doświadczeń/ informacji w ramach omawianego tematu" Monika Rożnowska, Bakalland

"Szkolenie przeprowadzone w bardzo profesjonalny sposób. Prowadząca szkolenie wykazała się świetną znajomością tematu. Polecam także ze względu na zestawienie jakości do ceny" Paweł Zarębski, Inteon Mobile Sp. z o.o.

1. Istota i strategiczne znaczenie marki

2. Wyznaczniki siły i wartości marki – case studies

3. Tożsamość marki vs wizerunek marki – case studies

  • Tożsamość marki – case study
  • Świadomość marki, wizerunek i lojalność wobec marki
  • Rebranding, repozycjonowanie i rozszerzanie marki
  • Modele budowania tożsamości marki: Bull’s eye, pryzmat Kapferera,
  • Określenia wartości i osobowości marki – zadanie dla uczestników szkolenia

4. Określenie przewagi konkurencyjnej

  • Analiza wartości marki
  • Analiza osobowości marki
    Zadanie dla uczestników szkolenia

5. Koncepcje wartości marki (brand equity):

  • Koncepcja Aakera: lojalność wobec marki, jakość, świadomość marki, skojarzenia z marką, a także patenty, znaki towarowe oraz relacje zachodzące w kanałach dystrybucji
  • Koncepcja Kellera - świadomość marki: rozpoznawanie marki oraz przywoływanie marki w pamięci
  • Porównanie obu koncepcji - case studies

6. Budowanie piramidy wartości marki

  • Brand DNA i Brand Code
  • piramida wartości marki
    Zadanie dla uczestników szkolenia (praca w grupach)

7. Marketingowe narzędzia budowania strategii i wartości marki

  • Segmentacja – wybór rynku docelowego – pozycjonowanie marki
  • Komunikacja marketingowa w budowie kapitału marki
    Zadanie dla uczestników (praca w grupach)

8. Perspektywa klienta w marketingu strategicznym

  • Zachowania nabywców w kontekście wyboru marki
  • Proces podejmowania decyzji o wyborze marki
  • Psychologia zachowań konsumentów: emocje, nastroje, potrzeby i pragnienia
    Zadania dla uczestników szkolenia

9. Consumer insights – case studies

  • Zrozumienie prawdziwych potrzeb klienta, a nie deklarowanych w opiniach.
  • Kim są nasi klienci?
  • Jakie są ich cele i aspiracje? Jakie mają nadzieje i co budzi ich obawy?
  • Jakiego typu problemy napotykają na co dzień?
  • Jakie mają priorytety? Jakie wyznają wartości?
  • Czego oczekują od produktu?Jakie rzeczywiste korzyści dla klientów ma dla nich produkt?
  • W jaki sposób i gdzie wykorzystują produkt
    Formułowanie consumer insight – zadanie dla uczestników szkolenia (praca w grupach)

10. Rodzaje badań i analiz stosowanych podczas szukania Consumer Insight

  • Wywiady pogłębione
  • Badania etnograficzne - obserwacje postaw i zachowań konsumentów
  • Badania focusowe,
  • Badania mystery shopper (tajemniczy klient),
  • Analizy danych klienckich zgromadzonych przez firmę
    Ćwiczenia dla uczestników

11. Customer journey map - poznanie metody i jej zastosowanie

  • Punkty styku klient - firma
  • Motywacje i emocje klientów - czy kontynuują kontakt z firmą / marką i dlaczego?
  • Przeszkody na drodze klienta: np. wysoka cena? utrudniona reklamacja? Trudna w nawigacji strona www? Niejasny sposób kontaktu z firmą?
  • Case studies
    Przygotowanie customer journey map dla marki (praca w grupach)

11. Wnioski końcowe i podsumowanie szkolenia 

 

SZKOLENIE WEWNĘTRZNE - DEDYKOWANE

To szkolenie możemy przeprowadzić również jako szkolenie wewnętrzne w Twojej firmie tylko dla Twoich pracowników. W dowolnym miejscu w Polsce. Program będzie dopasowany wówczas dokładnie do potrzeb Twojej firmy. Skontaktuj się z konsultantem: szkolenia@szkoleniaatrium.pl, tel. 607 710 797, 530 502 000

Termin szkolenia
2017-12-07 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1590 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Atrium Centrum lub inna sala szkoleniowa w centrum Warszawy
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy płatności na minimum 30 dni przed terminem szkolenia
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Dr Karolina Janiszewska
Specjalista w zakresie strategii reklamowej i zarządzania marką. Od wielu lat przygotowuje autorskie szkolenia i warsztaty strategiczne dla biznesu. Przez wiele lat współpracowała z agencjami reklamowymi m.in. agencją Just, tworząc strategie i koncepcje wielu reklam. Przygotowywała koncepcje strategii komunikacyjnych oraz strategii zarządzania markami zarówno dla biznesu, jak i marek terytorialnych.
Współautorka książek: Strategia reklamowa, Wiedza o reklamie, Zarządzanie marką oraz licznych publikacji polsko i anglojęzycznych poświęconych zagadnieniom związanym z komunikacją i zarządzaniem marką. Łączy wiedzę naukową z praktyką. Absolwentka marketingu i doktor ekonomii od 2004 roku. Podpisuje się pod zdaniem Alberta Einsteina „wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona”. Do każdego problemu podchodzi z zaangażowaniem, optymizmem i kreatywnością, szukając niebanalnych rozwiązań, które są istotne z punktu widzenia projektowania przekazów reklamowych i koncepcji tożsamości marki.