Pracownicy (zespół pracowników) często potrzebują osoby z zewnątrz, która wyzwoli w nich potencjał – kogoś ze świeżym spojrzeniem na problemy marketingowe i biznesowe firmy. Kogoś, kto zmodyfikuje niektóre przestarzałe metody działania.
Trenerzy prowadzący nasze szkolenia mają stały kontakt z różnymi branżami, dlatego ich wiedza jest kompleksowa i elastyczna. Widzą to, czego osoba ograniczona do jednej branży może nie dostrzec. To sprzyja kreatywności oraz wymusza ciągłe doszkalanie, dzięki czemu wiedza, którą przekazuje trener jest zawsze aktualna i dostosowana do aktualnego stanu rynku.
Pracownicy większym zaufaniem i autorytetem darzą osoby spoza organizacji.
Trenerowi spoza firmy nie zależy na zdobyciu sympatii grupy (w przypadku szkoleń zamkniętych), dzięki czemu może powiedzieć wprost, czego uczestnicy nie potrafią, co robią nieprawidłowo i dlaczego. I łatwiej mu doradzić, co należy poprawić. Uwagi neutralnego trenera zewnętrznego lepiej są przyjmowane przez szkolących się pracowników.
Trenerzy zewnętrzni dbają bardziej o uatrakcyjnienie przekazywania wiedzy, stosując wiele różnych metod szkoleniowych, zapobiega to nudzie i rutynie na szkoleniu. Analizy studiów przypadków, wykłady, trening grupowy, gry symulujące warunki rynkowe i gry strategiczne, ćwiczenia, testy i ich analiza to metody używane przez naszych trenerów. Uczestnicy szkoleń rozwiązują realne, konkretne problemy i wyciągają wnioski.