ARTYKUŁY O MARKETINGU • PSYCHOLOGII MARKETINGU • STRATEGIACH
Czym się rózni Customer Experience Management od Customer Relationship Management?Niezależnie od tego, czy prowadzisz małą czy dużą firmę, klient zawsze jest w centrum działalności. Dlatego zadowolenie klienta ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o zwiększanie przychodów. Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów pomaga firmom doskonalić strategie i monitorować postępy w dynamicznie zmieniającym się trendzie rynkowym. Dwa sposoby monitorowania tego związku między klientem a marką to Zarządzanie Doświadczeniem Klienta (CEM) i Zarządzanie Relacjami z Klientem (CRM). |
|
Platformy i sklepy Marketplace. Czym są i jak działają?Marketplace to popularny sposób na prowadzenie biznesu online, charakteryzujący się prostotą i niewielkimi kosztami inwestycyjnymi. Dzięki swojej innowacyjności, prostocie oraz korzyściom dla klientów, sklepy marketplace stały się globalnym trendem w e-commerce. |
|
Różnice między loterią promocyjną i konkursem promocyjnym. Ustawa o grach hazardowychOrganizacja konkursów i loterii to skuteczne narzędzia marketingowe, które mogą przyciągnąć uwagę klientów i budować pozytywny wizerunek marki. Konkursy angażują uczestników do wykonania określonych zadań, takich jak udostępnienie postu na Facebooku czy udzielenie odpowiedzi na pytanie, a nagrody są przyznawane na podstawie spełnienia określonych warunków. |
|
Hedoniczne kadrowanie... odnosi się do tego, jak ludzie próbują zmaksymalizować przyjemność psychologiczną i zminimalizować ból (żal) w obliczu decyzji dotyczących zysków i strat. Oznacza to, że dwie osobne korzyści są postrzegane jako bardziej wartościowe niż jeden większy zysk o tej samej wartości. Jak pisał Niccolo Machiavelli: Krzywdy powinno się wyrządzać wszystkie naraz, aby krócej doznawane, mniej tym samym krzywdziły, natomiast dobrodziejstwa świadczyć trzeba po trosze, aby lepiej smakowały. |
|
Efekt utopionych kosztów (sunk costs effect)Efekt utopionych kosztów polega na tym, że jeśli zainwestowaliśmy w jakieś przedsięwzięcie swój czas, pieniądze, energię – jesteśmy w stanie dalej trwać przy tej inwestycji nawet, gdy ona nam się już zupełnie nie opłaca. Zjawisko polegające na tym, że ludzie maja skłonność do trzymania się wcześniej podjętych decyzji nawet w sytuacji... |
|
Paradoks Veblena i GiffenaGdy cena jakiegoś dobra rośnie, zgodnie z tzw. zdrowym rozsądkiem – jego popyt powinien spadać. Jednak nie zawsze tak się dzieje, ponieważ są towary, które są bardziej pożądane, gdy ich cena wzrasta. Działa wówczas jeden z dwóch efektów, zwany też paradoksami: Veblena lub Giffena. Efekt Veblena występuje w najbogatszych klasach społecznych, efekt Giffena – w najbiedniejszych. |
|
Heurystyki i błędy poznawczeHeurystyki to skrócone, uproszczone strategie myślowe, które pomagają nam szybko podejmować decyzje i rozwiązywać problemy, przy minimalnym wysiłku poznawczym. Działają one jako pewnego rodzaju skróty myślowe, które pozwalają nam oszczędzać czas i energię, gdy musimy podjąć szybkie decyzje w sytuacjach złożonych lub pełnych informacji. Heurystyki wydawania sądów to uproszczone reguły wnioskowania.... |
|
Teoria perspektywy Kahnemana i Tverskiego i jej zastosowanie w marketinguCzym jest teoria perspektywy? Teoria perspektywy, zaproponowana przez Daniela Kahnemana i Amosa Tverskiego, jest jedną z kluczowych teorii w dziedzinie ekonomii behawioralnej i psychologii. Opisuje, jak ludzie podejmują decyzje i oceniają ryzyko na podstawie emocjonalnego spojrzenia na straty i zyski. |
|
Wpadki marketingowe korporacji na globalnym rynkuW każdej firmie specom od marketingu i reklamy zdarza się popełniać pomyłki w sposobie promocji firmy, jej produktów czy usług. Wydawać by się mogło, że wpadki mogą się zdarzać głównie firmom mniejszym, gdzie budżet na reklamę jest ograniczony, a ograniczone środki ograniczają możliwości. Nic bardziej mylnego. Największe błędy zdarzają się w kampaniach reklamowych firm, które są często potentatami w danej branży na rynku krajowym lub międzynarodowym. Często takie błędy kosztują firmę miliony dolarów, a ich widowiskowość sprawia, że stają się pośmiewiskiem klientów... |
|
Augmented Reality w marketinguMarkom coraz trudniej zainteresować i zaangażować konsumenta. To fakt. Ale czy można temu jakoś zaradzić? Okazuje się, że tak. Wystarczy tylko mieć pomysł na to, jak wykorzystać nowe technologie i połączyć świat wirtualny z realnym! Dowiedz się, jak wykorzystać najnowsze technologie do zaangażowania konsumenta w świat marki, czym jest interaktywny mapping 3D, co daje nam połączenie świata wirtualnego i realnego w działaniach marketingowych, gdzie i kiedy stosować bezdotykowe ekrany sterowane za pomocą gestów... |
|
Merchandising - organizacja ekspozycji w punkcie handlowymPoruszając się z normalną prędkością pomiędzy sklepowymi półkami, klient jest w stanie ogarnąć wzrokiem około 300 SKU (produktów i ich wariantów) w ciągu zaledwie 5 sekund. Oznacza to, że w sklepie marka musi krzyczeć głośniej od konkurencji, żeby przyciągnąć uwagę klienta. Wszyscy kupujemy. Niezależnie od naszego emocjonalnego stosunku do tej czynności regularnie przemierzamy sklepy w poszukiwaniu makaronu, cukru czy jogurtu. Wyobraźmy sobie jednak... |
|
Strategia komunikacji markiSprzedajemy w czasach naddoboru, o których pisał już Piter Drucker w USA w latach 70. Sprzedajemy w momencie prawdziwej inwazji nowych technik, narzędzi oraz instrumentów dotarcia do konsumenta. W końcu sprzedajemy w chwili, kiedy pojęcie medium przestało kojarzyć się z telewizją, gazetą czy radiem, a rozwinęło się o setki witryn, blogów, profili na portalach społecznościowych w internecie oraz o touchpady, smartfony etc. Paradoksem jest ... |
|
Content marketingContent marketing polega na tworzeniu rozmaitych treści i rozpowszechnianiu ich w internecie. Treści to nie tylko tekst, mogą przybierać różną formę artykułów, filmików, webinariów, prezentacji multimedialnych, wykresów czy grafik. Strategia content marketingu ma na celu zwiększenia odwiedzin na stronie i zaoferowanie klientom ciekawych użytecznych treści związanych ze sprzedawanymi usługami lub produktami. |
|
Ocenianie ludzi – błędy, efekty, złudzeniaTak długo jak jesteśmy ludźmi, będziemy się mylić - napisał słusznie Haruki Murakami. W ciągu swojego życia poznajemy wiele osób. Często podczas kontaktu z nimi (zwłaszcza pierwszego), przypisując im jakieś cechy – mylimy się i błądzimy. Działa to również w drugą stronę – inni ludzie patrząc na nas również wpadają w pułapki błędnych ocen. Poniżej opisujemy kilka najczęstszych błędów w ocenianiu ludzi, które dotyczą zarówno kontaktów prywatnych, jak i zawodowych. Błędy te związane są z oszczędnością poznawczą... |
|
Dlaczego sprzedaż i marketing żyją jak pies z kotem?Co zrobić, aby poprawić współpracę między działami marketingu i sprzedaży? Jak sprawić, by było mniej tarć, a więcej zrozumienia w sytuacji, kiedy od dobrej współpracy obu działów w bezpośredni sposób zależą wyniki firmy? Jeśli ująć sprawę od strony historycznej, funkcja marketingu wykształciła się ze struktur sprzedaży... |
|
Narzędzia e-marketingu lokalnegoOd lat marketerzy i przedstawiciele agencji zachwalają szerokie możliwości coraz bardziej precyzyjnego targetowania, mnogość dostępnych formatów reklam, modelów emisji i elastyczność budżetów. Wciąż powstają nowe narzędzia i rozwiązania przeznaczone specjalnie dla przedsiębiorstw działających na lokalnych rynkach, pozwalające na zwiększenie ich konkurencyjności bez konieczności ponoszenia na to ogromnych nakładów finansowych. Czym powinni zainteresować się reklamodawcy? |
|
Oprogramowanie i logistyka w programach lojalnościowychProgram lojalnościowy to jedno z bardziej efektywnych narzędzi marketingowych. Aby jednak osiągnąć postawione w nim cele i w pełni korzystać z możliwości marketingowych, jakie nam on daje, bardzo ważny jest wybór odpowiedniego oprogramowania oraz zapewnienie sprawnej logistyki nagród i materiałów reklamowych. Wybór oprogramowania do obsługi programu lojalnościowego powinien być bardzo dobrze przemyślany. Nie da się jednoznacznie wskazać uniwersalnego rozwiązania wsparcia sprzedaży, które będzie... |
|
Zachowania konsumenta w miejscu sprzedażyKim są nasi klienci? Spójrzmy na to od strony nie psychograficznej, demograficznej, ale po prostu czysto ludzkiej – życiowej. Klienci są po prostu najważniejszym ogniwem wszystkich procesów biznesowych w danej organizacji. Na nic nam reklama, której nie zauważy bądź nie zrozumie klient. Po co szumna strategia marketingowa, jeśli nie uwzględni ona potrzeb, oczekiwań, indywidualnych preferencji klienckich? |
|
Czy warto brać udział w szkoleniach w firmie szkoleniowej?Pracownicy często potrzebują osoby z zewnątrz, która wyzwoli w nich potencjał – kogoś ze świeżym spojrzeniem na problemy marketingowe i biznesowe firmy. Kogoś, kto zmodyfikuje przestarzałe metody działania. Trenerzy mają stały kontakt z różnymi branżami, dlatego ich wiedza jest kompleksowa i elastyczna. Widzą to, czego osoba.... |
|
Konkursy, loterie, promocje sprzedażowe - zasady przygotowaniaRynek detaliczny dynamicznie się zmienia, zmieniają się też przyzwyczajenia klientów oraz forma reakcji na coraz większą ilość komunikatów reklamowych. Przygotowanie promocji konsumenckiej nie ogranicza się jedynie do zaoferowania konkursu z wartościowymi nagrodami, lecz wymaga doboru odpowiednich mechanizmów, kanałów komunikacji i pozostałych angażujących elementów... |
|
Korzyści z używania Google Analytics 4Google Analytics od dawna stanowi nieodzowne narzędzie w marketingu cyfrowym. Przedsiębiorcy, marketerzy i właściciele stron internetowych korzystają z niego, aby śledzić i analizować ruch na swoich witrynach, zrozumieć zachowania użytkowników oraz podejmować trafne, lepsze decyzje biznesowe. Rok temu Google wprowadził kolejną rewolucję w postaci Google Analytics 4, która oferuje... |
|
SEO: optymalizacja strony internetowej - najważniejsze wskazówkiSEO jest zbiorem strategii i technik mających na celu poprawę widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania organicznego. Głównym celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla odpowiednich zapytań użytkowników. W rezultacie, dobrze zoptymalizowana strona zyska więcej... |
|
Typy strategii marketingowejPrawdopodobieństwo, że spotkasz się z twardą konkurencją bez względu na to, w jaki biznes się wejdziesz jest wielkie. Zwłaszcza w czasie, gdy każdego roku w każdym kraju tworzy się setki tysięcy start-upów. Każdy chce być na topie swojej branży. Jedną z najważniejszych rzeczy w prowadzeniu udanego biznesu... |
|