Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych, psychologii społecznej, ekomomii behawioralnej i psychologii marketingu . Łączy wiedzę akademicką i naukową z solidnym doświadczeniem biznesowy - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych.
Ma za sobą ponad 5000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W Akademii Marketingu prowadzi szkolenia z zakresu ekonomii behawioralnej, psychologii marketingu, szczególnie zachowań konsumenckich, decyzji konsumenckich, badań focusowych oraz badań i analiz rynku.
SZKOLENIE W WARSZAWIE, 19-20 WRZEŚNIA
Kup voucher na to szkolenie 30 dni przed jego terminem i zyskaj 10% rabatu.
SZCZEGÓŁY TUTAJ
Dla kogo?
Warsztat przeznaczony jest dla uczestników, którzy zaczynają swoją przygodę z grupami focusowymi – jako badacze lub marketerzy i pracownicy działów badawczych i nie mają dużego doświadczenia z FGI.
Prowadzisz focusy? Zamawiasz i obserwujesz badania focusowe? Zastanawiasz się czy warto zacząć? Sprawdź na warsztacie!
Jak?
Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.
Korzyści
- Dowiesz się, czy są badania focusowe, zrozumiesz ich cel i założenia
- Zapoznasz się z praktycznymi aspektami przeprowadzania badań jakościowych w technice FGI, patrząc z perspektywy: projektanta badania, moderatora i uczestnika panelu.
- Poznasz strategie radzenia sobie z potencjalnymi pułapkami, na jakie mogą natrafić moderatorzy FGI
- Nauczysz się skutecznie radzić sobie z niespodziewanymi sytuacjami podczas prowadzenia badań.
- Przećwiczysz realizację ustalonych celów badawczych.
- Podczas warsztatów zmoderujesz zaprojektowaną samodzielnie sesję FGI.
- Warsztat pokaże, kiedy i w jakim celu stosować FGI i jak moderować sesję, by uzyskać wartościowe dane.
Uczestnicy warsztatu będą mieć szansę (w bezpiecznych warunkach szkolenia), przetestować sytuacje standardowe jak i tzw. sytuacje trudne - zmoderować zaprojektowaną samodzielnie sesję FGI i zinterpretować proces moderowania z różnych perspektyw.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Czym jest FGI i kiedy warto go stosować?
- FGI a inne techniki jakościowe
- Kiedy stosować FGI
- FGI prowadzone offline i online
2. Jak planować i przygotować badania FGI?
- Dobór próby badawczej, miejsca i czasu badania
- Konstrukcja scenariusza i jego rola w czasie dyskusji
- Odpowiedni moderator – czyli jaki?
3. Jaka jest rola moderatora w procesie grupowym?
- Osobowość prowadzącego FGI a rola moderatora. Czy każdy może być moderatorem?
- Moderator a temat badania
- Czy każdy umie rozmawiać?
- Jak skłonić ludzi by rozmawiali i zajęli się tematami, które ich normalnie specjalnie nie zajmują?
- Jak interpretować zachowanie grupy, by nie dać się zwieść powierzchownym deklaracjom?
3. Jak moderować? Moderowanie fragmentów sesji focusowej i analiza procesu
- Budowanie klimatu dyskusji, rozgrzewka, ice breakers
- Rola i waga kontraktu
- Analiza procesów i efektów grupowych
- Zarządzanie moderowaniem w czasie
- Najczęstsze błędy moderowania i jak sobie z nimi radzić
4. Jak robić to etycznie?
- Co możemy, a czego nie możemy robić
- Kodeksy etyczne i dobre praktyki
- Prawa i obowiązki respondenta, badacza i zleceniodawcy
MODEROWANA DYSKUSJA GRUPOWA, zwana również GRUPĄ FOCUSOWĄ – lub focus group interview (FGI, FGD) to jakościowa technika zbierania danych wykorzystywana zarówno w biznesie i badaniach marketingowych jak i badaniach społecznych.
Może wyglądać na niezobowiązującą rozmowę, ale wymaga od prowadzącego - moderatora wielu umiejętności, w tym radzenia sobie z dynamicznymi procesami i rolami grupowymi.
Kluczowa jest tu elastyczność prowadzącego - umiejętne balansowanie pomiędzy wrażliwością na potrzeby badanych, a dyrektywnością, wyznaczoną ramami scenariusza i założonych celów badawczych, oraz szybkie i odpowiednie reagowanie na szereg nieprzewidzianych okoliczności, zdarzających się właściwie podczas każdego spotkania.
Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych, psychologii społecznej, ekomomii behawioralnej i psychologii marketingu . Łączy wiedzę akademicką i naukową z solidnym doświadczeniem biznesowy - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych.
Ma za sobą ponad 5000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W Akademii Marketingu prowadzi szkolenia z zakresu ekonomii behawioralnej, psychologii marketingu, szczególnie zachowań konsumenckich, decyzji konsumenckich, badań focusowych oraz badań i analiz rynku.