Termin szkolenia
2024-09-19 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
2250 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
WARSZAWA - Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58, budynek CityGate. Zapewniamy catering i obiady
ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ
Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!
RABATY I KOLEJNE DATY
2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie. Zapytaj o kolejną datę: kontakt@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Trener
Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo.
Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych, psychologii społecznej, ekomomii behawioralnej i psychologii marketingu . Łączy wiedzę akademicką i naukową z solidnym doświadczeniem biznesowy - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych.
Ma za sobą ponad 5000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W Akademii Marketingu prowadzi szkolenia z zakresu ekonomii behawioralnej, psychologii marketingu, szczególnie zachowań konsumenckich, decyzji konsumenckich, badań focusowych oraz badań i analiz rynku.

SZKOLENIE W WARSZAWIE, 19-20 WRZEŚNIA

Kup voucher na to szkolenie 30 dni przed jego terminem i zyskaj 10% rabatu.
SZCZEGÓŁY TUTAJ

Dla kogo?

Warsztat przeznaczony jest dla uczestników, którzy zaczynają swoją przygodę z grupami focusowymi – jako badacze lub marketerzy i pracownicy działów badawczych i nie mają dużego doświadczenia z FGI.
Prowadzisz focusy? Zamawiasz i obserwujesz badania focusowe? Zastanawiasz się czy warto zacząć? Sprawdź na warsztacie!

Jak?

Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej. 

Korzyści

  • Dowiesz się, czy są badania focusowe, zrozumiesz ich cel i założenia
  • Zapoznasz się z praktycznymi aspektami przeprowadzania badań jakościowych w technice FGI, patrząc z perspektywy: projektanta badania, moderatora i uczestnika panelu.
  • Poznasz strategie radzenia sobie z potencjalnymi pułapkami, na jakie mogą natrafić moderatorzy FGI
  • Nauczysz się skutecznie radzić sobie z niespodziewanymi sytuacjami podczas prowadzenia badań.
  • Przećwiczysz realizację ustalonych celów badawczych.
  • Podczas warsztatów zmoderujesz zaprojektowaną samodzielnie sesję FGI.
  • Warsztat pokaże, kiedy i w jakim celu stosować FGI i jak moderować sesję, by uzyskać wartościowe dane. 

Uczestnicy warsztatu będą mieć szansę (w bezpiecznych warunkach szkolenia), przetestować sytuacje standardowe jak i tzw. sytuacje trudne - zmoderować zaprojektowaną samodzielnie sesję FGI i zinterpretować proces moderowania z różnych perspektyw.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Czym jest FGI i kiedy warto go stosować?

  • FGI a inne techniki jakościowe
  • Kiedy stosować FGI
  • FGI prowadzone offline i online

2. Jak planować i przygotować  badania FGI?

  • Dobór próby badawczej, miejsca i czasu badania
  • Konstrukcja scenariusza i jego rola w czasie dyskusji 
  • Odpowiedni moderator – czyli jaki?

 3. Jaka jest rola moderatora w procesie grupowym?

  • Osobowość prowadzącego FGI a rola moderatora. Czy każdy może być moderatorem? 
  • Moderator a temat badania
  • Czy każdy umie rozmawiać? 
  • Jak skłonić ludzi by rozmawiali i zajęli się tematami, które ich normalnie specjalnie nie zajmują? 
  • Jak interpretować zachowanie grupy, by nie dać się zwieść powierzchownym deklaracjom?

3. Jak moderować? Moderowanie fragmentów sesji focusowej i analiza procesu  

  • Budowanie klimatu dyskusji, rozgrzewka, ice breakers
  • Rola i waga kontraktu 
  • Analiza procesów i efektów grupowych
  • Zarządzanie moderowaniem w czasie
  • Najczęstsze błędy moderowania i jak sobie z nimi radzić

4. Jak robić to etycznie?  

  • Co możemy, a czego nie możemy robić
  • Kodeksy etyczne i dobre praktyki
  • Prawa i obowiązki respondenta, badacza i zleceniodawcy

MODEROWANA DYSKUSJA GRUPOWA, zwana również  GRUPĄ FOCUSOWĄ – lub focus group interview (FGI, FGD) to jakościowa technika zbierania danych wykorzystywana zarówno w biznesie i badaniach marketingowych jak i badaniach społecznych.
Może wyglądać na niezobowiązującą rozmowę, ale wymaga od prowadzącego - moderatora wielu umiejętności, w tym radzenia sobie z dynamicznymi procesami i rolami grupowymi.

Kluczowa jest tu elastyczność prowadzącego - umiejętne balansowanie pomiędzy wrażliwością na potrzeby badanych, a dyrektywnością, wyznaczoną ramami scenariusza i założonych celów badawczych, oraz szybkie i odpowiednie reagowanie na szereg nieprzewidzianych okoliczności, zdarzających się właściwie podczas każdego spotkania.

Trener
Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo.
Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych, psychologii społecznej, ekomomii behawioralnej i psychologii marketingu . Łączy wiedzę akademicką i naukową z solidnym doświadczeniem biznesowy - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych.
Ma za sobą ponad 5000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W Akademii Marketingu prowadzi szkolenia z zakresu ekonomii behawioralnej, psychologii marketingu, szczególnie zachowań konsumenckich, decyzji konsumenckich, badań focusowych oraz badań i analiz rynku.