Termin szkolenia
2024-04-11 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
2150 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
WARSZAWA - Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58, budynek CityGate. Zapewniamy catering i obiady
ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ
Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!
RABATY I KOLEJNE DATY
2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie. Zapytaj o kolejną datę: kontakt@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Trener
Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo.
Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych, psychologii społecznej, ekomomii behawioralnej i psychologii marketingu . Łączy wiedzę akademicką i naukową z solidnym doświadczeniem biznesowy - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych.
Ma za sobą ponad 5000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W Akademii Marketingu prowadzi szkolenia z zakresu psychologii marketingu, szczególnie zachowań konsumenckich, decyzji konsumenckich, badań focusowych oraz badań i analiz rynku.

SZKOLENIE W WARSZAWIE, 11-12 KWIETNIA

Jak?

Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej. 

Aktywnie przećwiczymy role:

  • Osoby projektującej badanie jakościowe w technice FGI
  • Moderatora
  • Respondenta, uczestnika dyskusji

Uczestnicy warsztatu będą mieli szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować sytuacje standardowe jak i tzw. sytuacje trudne - zmoderować zaprojektowaną samodzielnie sesję FGI i zinterpretować proces moderowania z różnych perspektyw.

Prowadzisz focusy? Zamawiasz i obserwujesz badania focusowe? Zastanawiasz się czy warto zacząć? Sprawdź na warsztacie!

UWAGA:
Ze względu na specyfikę szkolenia, grupa szkoleniowa jest ograniczona tylko do 6 uczestników. Zostały na obecny termin tylko 2 miejsca.

Dla kogo?

Warsztat przeznaczony jest dla uczestników, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grupami focusowymi – jako badacze lub marketerzy i pracownicy działów badawczych i nie mają dużego doświadczenia z FGI.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Czym jest FGI i kiedy warto go stosować?

  • FGI a inne techniki jakościowe
  • kiedy stosować FGI

2. Jak planować i przygotować (się do) badania FGI?

  • dobór próby badawczej, miejsca i czasu badania
  • konstrukcja scenariusza i jego rola w czasie dyskusji 
  • odpowiedni moderator – czyli jaki?

3. Jak moderować? - moderowanie fragmentów sesji focusowej i analiza procesu  

  • budowanie klimatu dyskusji, rozgrzewka, ice breakers
  • rola i waga kontraktu 
  • analiza procesów i efektów grupowych
  • zarządzanie moderowaniem w czasie
  • najczęstsze błędy moderowania i jak sobie z nimi radzić

4. Jak robić to etycznie?  

  • co możemy, a czego nie możemy robić
  • kodeksy etyczne i dobre praktyki
  • prawa i obowiązki respondenta, badacza i zleceniodawcy

MODEROWANA DYSKUSJA GRUPOWA, zwana również  GRUPĄ FOCUSOWĄ – lub focus group interview (FGI, FGD) to jakościowa technika zbierania danych wykorzystywana zarówno w biznesie i badaniach marketingowych jak i badaniach społecznych.  Może wyglądać na niezobowiązującą rozmowę, ale wymaga od prowadzącego - moderatora wielu umiejętności, w tym radzenia sobie z dynamicznymi procesami i rolami grupowymi.

Kluczowa jest tu elastyczność prowadzącego - umiejętne balansowanie pomiędzy wrażliwością na potrzeby badanych, a dyrektywnością, wyznaczoną ramami scenariusza i założonych celów badawczych, oraz szybkie i odpowiednie reagowanie na szereg nieprzewidzianych okoliczności, zdarzających się właściwie podczas każdego spotkania.

  • Czy zatem każdy umie rozmawiać? 
  • Jak skłonić ludzi by rozmawiali i zajęli się tematami, które ich normalnie specjalnie nie zajmują? 
  • Czy każdy może być moderatorem? 
  • Jak interpretować zachowanie grupy, by nie dać się zwieść powierzchownym deklaracjom?
    Warsztat pomoże odpowiedzieć na te pytania. Pokaże kiedy i w jakim celu stosować FGI i jak moderować sesję, by uzyskać wartościowe dane. 
Trener
Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo.
Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych, psychologii społecznej, ekomomii behawioralnej i psychologii marketingu . Łączy wiedzę akademicką i naukową z solidnym doświadczeniem biznesowy - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych.
Ma za sobą ponad 5000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W Akademii Marketingu prowadzi szkolenia z zakresu psychologii marketingu, szczególnie zachowań konsumenckich, decyzji konsumenckich, badań focusowych oraz badań i analiz rynku.