Termin szkolenia
2024-05-16 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1990 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
WARSZAWA - Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58, budynek CityGate. Zapewniamy catering i obiady
ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ
Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!
RABATY I KOLEJNE DATY
2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie. Zapytaj o kolejną datę: kontakt@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Trener
Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo.
Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych, psychologii społecznej, ekomomii behawioralnej i psychologii marketingu . Łączy wiedzę akademicką i naukową z solidnym doświadczeniem biznesowy - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych.
Ma za sobą ponad 5000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W Akademii Marketingu prowadzi szkolenia z zakresu ekonomii behawioralnej, psychologii marketingu, szczególnie zachowań konsumenckich, decyzji konsumenckich, badań focusowych oraz badań i analiz rynku.

SZKOLENIE W WARSZAWIE, 16-17 MAJA

Kup voucher na to szkolenie 30 dni przed jego terminem i zyskaj 10% rabatu.
SZCZEGÓŁY TUTAJ

BADANIA RYNKOWE I MARKETINGOWE - PO CO, KIEDY, JAK I Z KIM?

Henry Ford powiedział, że gdyby pytał, czego potrzebują konsumenci, oni odpowiedzieliby: „szybszych koni” - i samochód nigdy by nie powstał.
Czy to znaczy, że badania rynkowe i marketingowe są niepotrzebne? Nic bardziej błędnego! Czy jesteśmy na szczycie, czy zaciskamy pasa, licząc każdy grosz – nie stać nas na błędy. Pamiętamy przecież przypadki Kodaka, Nokii – byli numerem 1, …ale coś przeoczyli. 

Trzeba jednak wiedzieć „jak, kogo, kiedy” pytać i „jak” analizować odpowiedzi, które uzyskamy. Jako praktyk badań rynkowych i społecznych wielokrotnie słyszałam o „danych, które leżą na ulicy i zbierają się same”, ale uważam, że aby w gąszczu informacji dokopać się do sedna, potrzebna jest umiejętność kopania i wiedza gdzie, po co, kiedy, jak i z kim kopać. 

Badania marketingowe to źródło niezastąpionych informacji rynku, konsumencie i markach – własnych i konkurencyjnych. Dzięki nim zmniejszymy ryzyko podejmowania decyzji a zwiększymy prawdopodobieństwo rynkowego sukcesu.

Celem warsztatu jest:

  • przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych
  • charakterystyka wybranych narzędzi badawczych - wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi i przetestowaniem
  • przedstawienie sposobów wykorzystania otrzymywanych wyników badawczych w działalności marketingowej organizacji

W JAKI SPOSÓB?

Dowiesz się tego w odniesieniu do psychologii konsumenta i ekonomii behawioralnej, ale co ważniejsze PRZEĆWICZYSZ to na warsztacie. To szkolenie to intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń  i dyskusji grupowej. 

Jako uczestnik/uczestniczka szkolenia będziesz mieć szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować sytuację budowania badania rynkowego – od problemu marketingowego do wyboru konkretnego narzędzia – np. ankiety lub  scenariusza wywiadu.

JEŚLI:

  • Nie wiesz kiedy zrobić badanie on-line, a kiedy tradycyjnie
  • Zastanawiasz się, dlaczego to, co chcesz wiedzieć, to nie zawsze to, o co możesz się zapytać – i co zrobić, żeby dowiedzieć się prawdy o konsumencie, a  wyjść poza deklaracje badanych
  • Nie masz (wariackiej) ambicji przebadania każdego konsumenta, ale pragniesz tak dobrać próbę badawczą, by miało to sens 
  • Chciałbyś umieć rozszyfrowywać skróty typu CATI, CAPI, CAWI i PAPI 
  • Chcesz, by mistery shopper nie miał przed Tobą żadnych tajemnic
  • Pragniesz poznać rynek agencji i firm badawczych, umieć się na nim poruszać, wiedzieć co jest ważne jest przy wyborze konkretnej z nich i jak ustalić satysfakcjonujące zasady współpracy  - od briefu do końcowej prezentacji wyników
  • Zastanawiasz się, jak to w dzisiejszych czasach robić etycznie i zgodnie z prawem

…TEN WARSZTAT JEST DLA CIEBIE!

PROGRAM SZKOLENIA

1. Czym są badania rynkowe i marketingowe – po co je robić i do czego można je wykorzystywać 

2. Kiedy warto prowadzić takie badania 

3. Jak wygląda proces badawczy i kto się nim zajmuje

4. Jak transformować problem marketingowy na pytania badawcze 

  • Jakie metody i techniki pomiaru wybrać?

5. Czym różnią się od siebie jakościowe i ilościowe metody badawcze 

6. Jakie są techniki badań i kiedy zastosować:

  • sondaż
  • ankietę
  • test
  • eksperyment
  • obserwację
  • wywiad
  • focus
  • Big Data czy pomiar pasywny 

7. Jak zaplanować i wykonać (lub komu zlecić) badanie marketingowe

Trener
Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo.
Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych, psychologii społecznej, ekomomii behawioralnej i psychologii marketingu . Łączy wiedzę akademicką i naukową z solidnym doświadczeniem biznesowy - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych.
Ma za sobą ponad 5000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. W Akademii Marketingu prowadzi szkolenia z zakresu ekonomii behawioralnej, psychologii marketingu, szczególnie zachowań konsumenckich, decyzji konsumenckich, badań focusowych oraz badań i analiz rynku.