Analizy rynku i badania marketingowe
SZKOLENIE ONLINE: prowadzone na platformie ClickMeeting.com, grupa max 12 osób
TERMIN: 26-27.10.2023 (2 dni)
WOLISZ SZKOLENIE NA SALI, W WARSZAWIE?
NAJBLIŻSZY TERMIN: 7-8.12.2023 r. Cena: 2190 zł netto + 23% VAT
- chcesz wcześniej złożyć zamówienie, wypełnij formularz: https://tiny.pl/cqdbb
BADANIA RYNKOWE I MARKETINGOWE - PO CO, KIEDY, JAK I Z KIM?
Henry Ford powiedział, że gdyby pytał o to, czego potrzebują konsumenci, odpowiedzieliby: „szybszych koni” - i samochód nigdy by nie powstał.
Czy to znaczy, że badania rynkowe i marketingowe są niepotrzebne? Nic bardziej błędnego! Czy jesteśmy na szczycie, czy zaciskamy pasa, licząc każdy grosz – nie stać nas na błędy. Pamiętamy przecież przypadki Kodaka, Nokii – byli numerem 1, …ale coś przeoczyli.
Trzeba jednak wiedzieć „jak, kogo, kiedy” pytać i „jak” analizować odpowiedzi, które uzyskamy. Jako praktyk badań rynkowych i społecznych wielokrotnie słyszałam o „danych, które leżą na ulicy i zbierają się same”, ale uważam, że aby w gąszczu informacji dokopać się do sedna, potrzebna jest umiejętność kopania i wiedza gdzie, po co, kiedy, jak i z kim kopać.
Badania marketingowe to źródło niezastąpionych informacji rynku, konsumencie i markach – własnych i konkurencyjnych. Dzięki nim zmniejszymy ryzyko podejmowania decyzji a zwiększymy prawdopodobieństwo rynkowego sukcesu.
Celem warsztatu jest:
- przedstawienie roli, funkcji, zasad i metod prowadzenia badań marketingowych
- charakterystyka wybranych narzędzi badawczych - wraz z praktycznym zapoznaniem z nimi i przetestowaniem
- przedstawienie sposobów wykorzystania otrzymywanych wyników badawczych w działalności marketingowej organizacji
W JAKI SPOSÓB?
Dowiesz się tego w odniesieniu do psychologii konsumenta i ekonomii behawioralnej, ale co ważniejsze PRZEĆWICZYSZ to na warsztacie. To szkolenie to intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.
Jako uczestnik/uczestniczka szkolenia będziesz mieć szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować sytuację budowania badania rynkowego – od problemu marketingowego do wyboru konkretnego narzędzia – np. ankiety lub scenariusza wywiadu.
DLA KOGO?
Szkolenie przewidziane jest dla uczestników, którzy zlecają, prowadzą, oceniają i wykorzystują badania marketingowe, bądź chcieliby to robić w przyszłości.
A PONADTO, JEŚLI:
- Nie wiesz kiedy zrobić badanie on-line, a kiedy tradycyjnie
- Zastanawiasz się, dlaczego to, co chcesz wiedzieć, to nie zawsze to, o co możesz się zapytać – i co zrobić, żeby dowiedzieć się prawdy o konsumencie, a wyjść poza deklaracje badanych
- Nie masz (wariackiej) ambicji przebadania każdego konsumenta, ale pragniesz tak dobrać próbę badawczą, by miało to sens
- Chciałbyś umieć rozszyfrowywać skróty typu CATI, CAPI, CAWI i PAPI
- Chcesz, by mistery shopper nie miał przed Tobą żadnych tajemnic
- Pragniesz poznać rynek agencji i firm badawczych, umieć się na nim poruszać, wiedzieć co jest ważne jest przy wyborze konkretnej z nich i jak ustalić satysfakcjonujące zasady współpracy - od briefu do końcowej prezentacji wyników
- Zastanawiasz się, jak to w dzisiejszych czasach robić etycznie i zgodnie z prawem
…TEN WARSZTAT JEST DLA CIEBIE
PROGRAM SZKOLENIA
1. Czym są badania rynkowe i marketingowe – po co je robić i do czego można je wykorzystywać
2. Kiedy warto prowadzić takie badania
3. Jak wygląda proces badawczy i kto się nim zajmuje
4. Jak transformować problem marketingowy na pytania badawcze i jakie dobierać do niego metody i techniki pomiaru
5. Czym różnią się od siebie jakościowe i ilościowe metody badawcze
6. Jakie są techniki badań i kiedy zastosować np. sondaż, ankietę, test, eksperyment, obserwację, wywiad, focus, Big Data czy pomiar pasywny
7. Jak zaplanować i wykonać (lub komu zlecić) badanie marketingowe
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.