Projektowanie usług i produktów. Design Thinking

Dla kogo? To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:

  • szukasz pomysłu na produkt/usługę
  • masz pomysł na produkt/usługę i chcesz go dopracować, by odnieść sukces rynkowy
  • chcesz dowiedzieć się jak lepiej rozumieć potrzeby konsumentów
  • usługa/produkt twojej firmy potrzebuje odświeżenia lub liftingu
  • chcesz budować kulturę innowacji w swoim zespole/ firmie
  • chcesz rozwijać swoje umiejętności pracy kreatywnej i pracy zespołowej.

Forma:

Szkolenie ma formę warsztatu. Uczestnicy pracują w zespołach i przechodzą przez cały proces projektowania produktu lub usługi. Teoria przedstawiana jest poprzez mini wykłady z wykorzystaniem materiałów filmowych, studiów przypadku i z zaangażowaniem uczestników w formie dyskusji i pracy koncepcyjnej nad ćwiczeniami.

Korzyści dla Ciebie:

  • Poznasz proces Design Thinking krok po kroku
  • Dowiesz się jak stosować różne narzędzia DT i wykorzystasz je w praktyce
  • Dowiesz się jak stworzyć skuteczny zespół DT
  • Nauczysz się jak zaplanować proces DT na swoje potrzeby i jak dobrać narzędzia DT
  • Poznasz wiele polskich i zagranicznych przykładów produktów i usług powstałych z zastosowaniem DT
  • Dowiesz się na czym polega „myślenie projektowe” i jak rozwijać w sobie tą umiejętność

 

Dzień pierwszy

 

  1. Design Thinking jako proces i jako podejście
  • Etapy procesu Design Thinking
  • Krótka historia podejścia DT
  • Design Thinking a innowacje
  • Specyfika pracy i wyróżniki podejścia DT
  • Myślenie konwergencyjne i dywergencyjne
  • Myślenie projektowe – myślenie o potrzebach, myślenie „czasownikami”, myślenie o kontekście
  • Mapa interesariuszy
  1. Design Thinking jako projektowanie skoncentrowane na człowieku
  • Design Thinking a inne obszary human-centered design: User experience, Service Design, Customer experience
  • Design Thinking a “strategia błękitnego oceanu”
  • Sprinty i Lean Startup
  • „Produkt dla siebie”
  1. Zespoły Design Thinking
  • Cechy skutecznego zespołu w pracy DT
  • Profilowanie członków zespołu (Basadur Profile - test)
  • Wzorce komunikacyjne wspierające pracę zespołów DT
  1. Warsztat. Etap pierwszy DT – Empatia
  • Cele etapu Empatia
  • Metody prowadzenia badań użytkowników (obserwacje, wywiady pogłębione, shadowing, safari trip, dziennik)
  • Kompetencje badaczy i przydatne narzędzia
  • Dobieranie użytkowników do badań – użytkownicy typowi i skrajni
  • Analizowanie wyników badań (diagram powinowactwa/klastrowanie)
  • Narzędzia wizualizacji wyników badań (persona, mapa empatii, moodboard)
  1. Warsztat. Etap drugi DT – Definiowanie wyzwania projektowego
  • Cele etapu – realne potrzeby versus symptomy problemu
  • Analiza wglądów (insights)
  • Matryca kryteriów, matryca propozycji wartości
  • Definiowanie wyzwania (point-of-view, job-to-be-done)
  • Matryca głębokiego zrozumienia, „20 minut pytań”
  • Pytanie generatywne

Dzień drugi

  1. Warsztat. Etap trzeci DT – Generowanie pomysłów
  • Cele etapu – myślenie dywergencyjne i konwergencyjne
  • Kreatywne rozgrzewki zespołu
  • Indywidualna burza mózgów
  • Grupowa burza mózgów
  • Techniki kreatywne zwiększające wydajność burzy mózgów (kapelusze, analogie, SCAMPER)
  • Wybór pomysłów (metoda lejka, głosowanie, decydent, czarny koń)
  1. Warsztat. Etap czwarty DT – Prototypowanie
  • Cele tworzenia prototypów
  • Jaki jest dobry prototyp
  • Metody i techniki prototypowania (make it or fake it)
  • Iteracje
  1. Warsztat. Etap piąty DT – Testowanie
  • Zasady testowania
  • Dobre praktyki prezentowania prototypów (pitch, eksperyment – doświadczenie)
  • Dobór użytkowników do testów
  • Karta testów (MOSCOW)
  • Analiza i wykorzystanie uzyskanej informacji zwrotnej
  1. Design Thinking w małej i dużej firmie 
  • Cykl DT w korporacjach – projekty wdrożeniowe (model Simplexity)
  • DT dla startup’ów i małych firm
  • Projektowanie procesu DT pod wybrany problem biznesowy
  1. DNA Innowatora
  • Rozwijanie umiejętności „myślenia projektowego”
  • Sześć zachowań wzmacniających kreatywność i przedsiębiorczość

 

Szkolenie realizowane jest także w formie zamkniętej (dedydkowanej dla firmy). Zapytaj o ofertę: szkolenia@szkoleniaatrium.pl

Termin szkolenia
2020-09-23 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1750 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - CK Golden Floor, ul. Sienna 39
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Dr Agnieszka Chęś
Trener biznesu, facylitatorka procesów projektowania produktów i usług, menedżer projektów strategii marketingowych. Doświadczenie zdobywała w środowisku międzynarodowym i wielokulturowym pracując na rynku tureckim, hiszpańskim i na Półwyspie Arabskim. W swojej pracy marketera za kluczowe umiejętności uważa słuchanie, obserwacje i głębokie rozumienie zachowań ludzi. Lata praktyki nauczyły ją, iż dobre pomysły rodzą się z połączenia ciekawości i różnorodności. Związana z Wyższymi Szkołami Bankowymi gdzie prowadzi zajęcia głównie dla studentów zagranicznych. Prowadziła badania dotyczące m.in. marek globalnych, zachowań konsumenckich w Internecie i komunikacji międzykulturowej w biznesie. W 2018 roku obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską w dziedzinie nauk ekonomicznych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Członek Project Management Institute oraz SIETAR - Society for Intercultural Education, Training and Research. Współpracowała jako konsultant, ekspert i trener z firmami: TEB Akademia Sp. z o.o.. Google (Projektanci Innowacji), Grant Thornton, Fundacja Rozwoju Systemów Edukacji, NAWA, Oman Airport Management Company.