SZKOLENIE ONLINE
GODZINY SZKOLENIA: 10:00-15:00.
Szkolenie realizowane za pośrednictwem bezpiecznej platoformy Google Meet
W trakcie szkolenia:
- szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym
- bieżący kontakt z trenerm i pozostałymi uczestnikami szkolenia
- dyskusja, burza mózgów, praktyczna wiedza oraz aktualne case'y.
- przewidziane przerwy
Dla kogo? To szkolenie jest dla Ciebie jeśli:
- szukasz pomysłu na produkt/usługę
- masz pomysł na produkt/usługę i chcesz go dopracować, by odnieść sukces rynkowy
- chcesz dowiedzieć się jak lepiej rozumieć potrzeby konsumentów
- usługa/produkt twojej firmy potrzebuje odświeżenia lub liftingu
- chcesz budować kulturę innowacji w swoim zespole/ firmie
- chcesz rozwijać swoje umiejętności pracy kreatywnej i pracy zespołowej.
Forma:
Szkolenie ma formę warsztatu. Uczestnicy pracują w zespołach i przechodzą przez cały proces projektowania produktu lub usługi. Teoria przedstawiana jest poprzez mini wykłady z wykorzystaniem materiałów filmowych, studiów przypadku i z zaangażowaniem uczestników w formie dyskusji i pracy koncepcyjnej nad ćwiczeniami.
Korzyści dla Ciebie:
- Poznasz proces Design Thinking krok po kroku
- Dowiesz się jak stosować różne narzędzia DT i wykorzystasz je w praktyce
- Dowiesz się jak stworzyć skuteczny zespół DT
- Nauczysz się jak zaplanować proces DT na swoje potrzeby i jak dobrać narzędzia DT
- Poznasz wiele polskich i zagranicznych przykładów produktów i usług powstałych z zastosowaniem DT
- Dowiesz się na czym polega „myślenie projektowe” i jak rozwijać w sobie tą umiejętność
Dzień pierwszy
- Design Thinking jako proces i jako podejście
- Etapy procesu Design Thinking
- Krótka historia podejścia DT
- Design Thinking a innowacje
- Specyfika pracy i wyróżniki podejścia DT
- Myślenie konwergencyjne i dywergencyjne
- Myślenie projektowe – myślenie o potrzebach, myślenie „czasownikami”, myślenie o kontekście
- Mapa interesariuszy
- Design Thinking jako projektowanie skoncentrowane na człowieku
- Design Thinking a inne obszary human-centered design: User experience, Service Design, Customer experience
- Design Thinking a “strategia błękitnego oceanu”
- Sprinty i Lean Startup
- „Produkt dla siebie”
- Zespoły Design Thinking
- Cechy skutecznego zespołu w pracy DT
- Profilowanie członków zespołu (Basadur Profile - test)
- Wzorce komunikacyjne wspierające pracę zespołów DT
- Warsztat. Etap pierwszy DT – Empatia
- Cele etapu Empatia
- Metody prowadzenia badań użytkowników (obserwacje, wywiady pogłębione, shadowing, safari trip, dziennik)
- Kompetencje badaczy i przydatne narzędzia
- Dobieranie użytkowników do badań – użytkownicy typowi i skrajni
- Analizowanie wyników badań (diagram powinowactwa/klastrowanie)
- Narzędzia wizualizacji wyników badań (persona, mapa empatii, moodboard)
- Warsztat. Etap drugi DT – Definiowanie wyzwania projektowego
- Cele etapu – realne potrzeby versus symptomy problemu
- Analiza wglądów (insights)
- Matryca kryteriów, matryca propozycji wartości
- Definiowanie wyzwania (point-of-view, job-to-be-done)
- Matryca głębokiego zrozumienia, „20 minut pytań”
- Pytanie generatywne
Dzień drugi
- Warsztat. Etap trzeci DT – Generowanie pomysłów
- Cele etapu – myślenie dywergencyjne i konwergencyjne
- Kreatywne rozgrzewki zespołu
- Indywidualna burza mózgów
- Grupowa burza mózgów
- Techniki kreatywne zwiększające wydajność burzy mózgów (kapelusze, analogie, SCAMPER)
- Wybór pomysłów (metoda lejka, głosowanie, decydent, czarny koń)
- Warsztat. Etap czwarty DT – Prototypowanie
- Cele tworzenia prototypów
- Jaki jest dobry prototyp
- Metody i techniki prototypowania (make it or fake it)
- Iteracje
- Warsztat. Etap piąty DT – Testowanie
- Zasady testowania
- Dobre praktyki prezentowania prototypów (pitch, eksperyment – doświadczenie)
- Dobór użytkowników do testów
- Karta testów (MOSCOW)
- Analiza i wykorzystanie uzyskanej informacji zwrotnej
- Design Thinking w małej i dużej firmie
- Cykl DT w korporacjach – projekty wdrożeniowe (model Simplexity)
- DT dla startup’ów i małych firm
- Projektowanie procesu DT pod wybrany problem biznesowy
- DNA Innowatora
- Rozwijanie umiejętności „myślenia projektowego”
- Sześć zachowań wzmacniających kreatywność i przedsiębiorczość