Promocje w sklepie - strategie wyróżniania produktów i materiały POS

SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE
Zapewniamy również: lunche oraz catering podczas przerw kawowych

CZEGO NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU?

  • Dowiesz się jak stosować kreatywne rozwiązania wyróżniania produktów w sklepie, nie tylko obniżając radykalnie ceny.
  • Jakimi sposobami zaskoczyć klienta i przyciągnąć jego uwagę?
  • Dowiesz się, jakie są główne błędy przy organizowaniu akcji promocyjnych i jak wpływają na rentowność
  • Poznasz sposoby zwiększania sprzedaży dzięki akcjom promocyjnym bez utraty marży
  • Poznasz metody zdobycia lojalnych klientów, którzy będą wracać do danego punktu handlowego
  • Nauczysz się używać mechanizmów promocji sprzedaży m.in. re-sell, up-sell, add-sell czy cross-sell
  • Zapoznasz się z podstawowymi zasadami psychologii sprzedaży i dowiesz się, jak wykorzystać fakt, że kliencie nie kupują racjonalnie
  • Na szkoleniu omówimy 7 etapów procesu budowania promocji oraz przejdziemy przez proces identyfikacji persony.
  • Nauczysz się lepiej wykorzystywać i eksponować materiałów POS oraz ich efektywność

PROGRAM SZKOLENIA:
PROMOCJA - STRATEGIE WYRÓŻNIANIA PRODUKTÓW

1. Proces budowania efektywnych promocji

  • Dane firm badawczych i niezbędna analityka do organizowania akcji marketingowych
  • Rodzaje akcji marketingowych w rynku - przegląd
  • Efektywność materiałów POSM, a określony ROI działań trade marketingowych
  • Mity dotyczące promocji np. promocja równa się obniżce cenowej, klienci kupują tylko tanie produkty.
  • 7 etapów procesu budowania skutecznych promocji
  • Budowanie persony (odbiorcy materiału POSM
  • Cele promocji z punktu widzenia producenta i sklepu
  • 10 najczęstszych błędów w organizowaniu promocji
  • Ćwiczenie: przygotowanie akcji marketingowej na podstawie założonego case study

2. Rodzaje promocji

  • 8 najważniejszych funkcji promocji
  • Promocje cenowe - zalety i korzyści dla klienta, sklepu i producenta
  • Promocje niecenowe - czy w ogóle istnieją? Jak je organizować skutecznie, aby nie obniżać marży?

3. Oznaczenia promocji

  • Efektywność wizerunkowa promocji
  • Sposoby pokazywania produktów w materiałach reklamowych np. gazetki, plakaty

4. Miejsce pokazywania promocji

  • Gorące miejsca na pokazanie promocji a floorplan sklepu
  • Promocje, których klient nie zauważy
  • Wyróżnienia produktów w regale.

5. Wybór i ocena materiału POS w odniesieniu do celu produktu

  • Rodzaje materiałów POS - praktyczne przykłady
  • Case study - przykłady rozwiązań i osiąganych efektów po zastosowaniu odpowiedniego materiału POS
  • Analiza wskaźnikowa efektywności poszczególnych materiałów POS
  • 10 najważniejszych wskaźników marketingowych w zależności od założonej strategii oraz celów jednostkowych

ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA Z MERCHANDISINGU I TRADE MARKETINGU

Jeśli chcesz o merchandisingu również poczytać, możesz kupić nową książkę wydaną w tym roku przez Romana Szymczaka, prowadzącego szkolenie: MERCHANDISING I ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ W PUNKCIE SPRZEDAŻY

To pierwsza w Polsce książka o merchandisingu i zarządzaniu kategorią oparta na wielu latach pracy i obserwacji rynku, zachowań klientów i zrealizowanych projektów doradczych w obszarze trade marketingu. Nowe trendy, nowe inspiracje. Polecamy!

Termin szkolenia
2022-10-24 (1 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 17:00
Cena szkolenia
950 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - Golden Floor EuroCentrum, Al. Jerozolimskie 134
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Zarejestruj się teraz. Fakturę do opłacenia dostaniesz przed szkoleniem. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Roman Szymczak
Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards. Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych. Autor książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” i "Pricing - jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu" oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych. Organizator 8 konferencji dla branży farmaceutycznej: Forum Liderów Farmacji.
Trener
Artur Dłubak
Absolwent Zarządzania Przedsiębiorstwem i Managementu na Fern Akademie w Hamburgu, Marketingu i Sprzedaży na WSHiFM w Warszawie, oraz Wprowadzania Innowacji i Zmiany na York St. John University w Yorku. Jako jeden z nielicznych Polaków uzyskał dyplom Studium Zarządzania Supermarketami w instytucie IGA w Atlancie. Pełnione funkcje: dyrektora hipermarketów, zarządzania zapasami, supply chain, sprzedaży, marketingu & rozwoju biznesu, dyrektora generalnego w takich firmach, jak: Metro, Tesco, Leroy Merlin, Perekriostok (X5) Rosja, Dixy Rosja, Kreisel GmbH Russland, Megapolis Group Rosja, IGA Russia, Barlinek Rosja. Jako ekspert - trener i coach od 20 lat zajmuje się rozwojem kompetencji kadry managerskiej, w tym pod kątem szybkiego i skutecznego działania oraz optymalizacji procesów decyzyjnych. Działania doradcze, szkoleniowe i coachingowe kieruje w stronę managerów na szczeblu średnim, top oraz executive. Od prawie 4 lat rozwija szkoleniowo i coachingowo siły sprzedaży w branży e-commerce / digital marketingu. Autor książki: Sprzedawanie jest sztuką.