Psychologia zachowań konsumenckich

Ogromna konkurencja i wysycenie rynku sprawia, że tylko profesjonaliści są w stanie się na nim utrzymać. Sama wiedza marketingowa jednak nie wystarczy. Okazuje się, ze człowiek nie jest tak racjonalny, jak chciały tego klasyczne modele ekonomiczne popytu i podaży - a homo-economicus – nie istnieje. „Człowiek nieracjonalny” to jednak nie „człowiek nieprzewidywalny”. Ale - by przewidzieć jego zachowanie - potrzebna jest wiedza psychologiczna, poznanie i rozszyfrowanie jego potrzeb, pragnień i zachowań. Zrozumienie konsumenta to dziś klucz do marketingowego sukcesu.

Na szkoleniu dowiesz się, jakie są poznawcze, emocjonalne i motywacyjne procesy leżące u podstaw konkretnych zachowań konsumenckich i jak można na nie skutecznie oddziaływać. Nauczysz się rozpoznawać zjawiska psychologiczne w strategiach marketingowych, w procesie segmentacji rynku i w trakcie tworzenia wizerunku firmy i jej produktów.

Korzyści ze szkolenia / szkolenie pomoże w:

  • tworzeniu skutecznych strategii marketingowych w oparciu o znajomość psychologii społecznej i ekonomii behawioralnej 
  • budowaniu strategii kontrolowania zachowań konsumentów w oparciu o procesy emocjonalne i poznawcze
  • identyfikowaniu słabych i silnych stron marki własnej i marek konkurencyjnych i właściwe pozycjonowanie marki na rynku
  • tworzeniu pozytywnego afektu/sympatii do marki

Dowiesz się:

  • Jakie są psychologiczne aspekty zachowań konsumenckich
  • Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni niż nam się (racjonalnie) wydaje
  • Dlaczego popyt, podaż i „niewidzialna ręka rynku” to nie wszystko
  • Dlaczego dokonujemy wyborów, które obiektywnie rzecz biorąc, nie są najlepsze i co więcej, trwamy przy tych wyborach, nie patrząc na konsekwencje
  • Dlaczego zbyt wiele możliwości wyboru to tak naprawdę pułapka i jak z niej wyjść

PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH

PROGRAM SZKOLENIA 2021

1. Jak powstaje wiedza konsumenta – czyli skąd wiemy to, co wiemy

  • Jak uczymy się
  • Jak zapamiętujemy
  • Jak wybieramy
  • Jak kupujemy
  • I jak racjonalizujemy podjęte decyzje

2. Jak kształtują się postawy i jak wpływają na nasze wybory życiowe i konsumenckie

3. Dlaczego konstrukcja postawy stabilnej, jednowymiarowej i świadomej odchodzi w niebyt, czym są postawy utajone i co z tego wynika

4. Czym jest warunkowanie ewaluatywne i doświadczanie produktu 

5. Jak wyglądają i w jakim stopniu działają modele decyzji zakupowych (EKB, Fishbeina i Ajzena) 

6. Czym są AIDA i DAGMAR i dlaczego – choć warto je znać, już nam nie wystarczają

7. Czym są VALS, VALS 2 i Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem

8. Czym jest wizerunek marki i produktu i co na nie wpływa

9. Jaka jest rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumencie

  • jakie badania należy robić
  • i ile może kosztować ich nie zrobienie

 

A ponadto: 

  • Porównasz smak Coca-Coli i Pepsi
  • Poszukasz jajka w cieście
  • Poznasz tajemnicę czarnej perły
  • Odkryjesz, dlaczego droższa aspiryna jest skuteczniejsza
  • Policzysz czarne i zielone taksówki
  • Zapoznasz się z zaletami i wadami (mentalnego) mieszkania w Lake Wobegon
  • Dowiesz się, ile jest warte 100 PLN i co to ma wspólnego z małym gąsiątkiem
  • Przypomnisz sobie co jadał E.T. i czym jeździ James Bond

… i odkryjesz, jak ważne jest to dla Twojej firmy

Jak?

Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej. Uczestnicy warsztatu będą mieli szanse, w bezpiecznych warunkach, przetestować i przedyskutować swoje, nie zawsze racjonalne, zachowania i reakcje, zidentyfikować pułapki, czyhające na konsumentów oraz nauczyć się sobie z nimi radzić - jako kupujący i sprzedający.

Dla kogo?

Szkolenie przewidziane jest dla uczestników posiadających wiedzę na temat marketingu, nie mających jednak wiedzy na temat psychologii zachowań konsumenckich i ekonomii behawioralnej.

Termin szkolenia
2021-07-27 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 16:00
Cena szkolenia
1450 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE -
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), wykładowczynią akademicką – Uniwersytet SWPS, Uniwersytet Jagielloński, Wyższa Szkoła Bankowa i Uniwersytet Warszawski oraz badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo. Prowadzi warsztaty z elementami dramy stosowanej, ukończyła Trening Dramy dla Trenerów i Coachów. Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych oraz psychologii społecznej. Łączy wiedzę teoretyczną i akademicką oraz solidne doświadczenie biznesowe - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4PResearch Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych. Ma za sobą ponad 4000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.