Psychologia marketingu. Jak skutecznie wpływać na decyzje i zachowania klientów
SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ
- TERMIN: 16-17 listopada 2023 r. (2 dni)
- MIEJSCE: Warszawa
- Zapewniamy również lunch oraz catering podczas przerw kawowych
Korzyści ze szkolenia:
- Odkryj tajniki poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych procesów, które wpływają na konkretne zachowania konsumenckie, oraz naucz się skutecznie na nie oddziaływać.
- Dowiedz się, jak wykorzystać psychologię marketingu do segmentacji rynku i budowania wizerunku swojej firmy oraz produktów.
- Stwórz efektywne strategie marketingowe, opierając się na wiedzy z zakresu psychologii marketingu i ekonomii behawioralnej.
- Zidentyfikuj mocne i słabe strony swojej marki oraz konkurencyjnych marek, aby prawidłowo pozycjonować swoją markę na rynku.
- Buduj pozytywne afekty i sympatię wobec swojej marki, tworząc trwałe więzi z klientami.
Dowiesz się:
- Jakie są psychologiczne aspekty zachowań konsumenckich
- Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni niż nam się (racjonalnie) wydaje
- Dlaczego popyt, podaż i „niewidzialna ręka rynku” to nie wszystko
- Dlaczego dokonujemy wyborów, które obiektywnie rzecz biorąc, nie są najlepsze i co więcej, trwamy przy tych wyborach, nie patrząc na konsekwencje
- Dlaczego zbyt wiele możliwości wyboru to tak naprawdę pułapka i jak z niej wyjść
PROGRAM SZKOLENIA
1. Jak powstaje wiedza konsumenta
- Jak uczymy się i zapamiętujemy
- Jak wybieramy
- Jak kupujemy
- I jak racjonalizujemy podjęte decyzje
2. Postawy konsumenckie - oczekiwania i zadowolenie
- Czym są postawy utajone, jak je odkryć i wykorzystać
- Jak wpływać i modyfikować postawy konsumenckie
3. Motywacje i emocje w marketingu
- Kupowanie nieplanowane - reakcje konsumentów na zabiegi marketingowe
- Reakcje konsumenta na cenę, promocje cenowe
- Kupowanie powtarzane, nawykowe i przywiązanie do marki
- Kupowanie refleksyjne - podejmowanie decyzji
4. Dysonans pozakupowy i satysfakcja pozakupowa
5. Modele decyzji zakupowych
- Model EKB, Fishbeina, Ajzena
- Jak konsument szuka informacji
- Jak porównuje możliwe opcje wyboru
- Jak podejmuje decyzje o zakupie
- Jak zachowuje się po dokonaniu zakupu
6. Modele używane do ustalania celów kampanii reklamowej i mierzenia jej efektów - czym są i dlaczego już nie wystarczają?
- AIDA - uwaga, zainteresowanie, pożądanie, działanie
- DAGMAR - 5 etapów oddziaływanie przekazu reklamowego na konsumenta
7. Psychograficzna segmentacja rynku
- VALS (Vales and Lifestyles Segmentation) - model motywacji konsumenckiej oparty na wartościach i stylach życia
- VALS 2 - 8 podstawowych grup konsumenckich
- Model motywacji konsumentów Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem
8. Co wpływa na wizerunek marki i produktu
9. Jaka jest rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumencie
- jakie badania należy robić
- i ile może kosztować ich nie zrobienie
A ponadto:
- Porównasz smak Coca-Coli i Pepsi
- Poszukasz jajka w cieście
- Poznasz tajemnicę czarnej perły
- Odkryjesz, dlaczego droższa aspiryna jest skuteczniejsza
- Policzysz czarne i zielone taksówki
- Zapoznasz się z zaletami i wadami (mentalnego) mieszkania w Lake Wobegon
- Dowiesz się, ile jest warte 100 PLN i co to ma wspólnego z małym gąsiątkiem
- Przypomnisz sobie co jadał E.T. i czym jeździ James Bond
… i odkryjesz, jak ważne jest to dla Twojej firmy
Jak?
Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.
Dla kogo?
Szkolenie przewidziane jest dla uczestników posiadających wiedzę na temat marketingu, nie mających jednak wiedzy na temat psychologii marketingu, zachowań konsumenckich i ekonomii behawioralnej.
Termin szkolenia
2023-11-16 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1970 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - ul. Wspólna 56, Warszawa
lub Al. Jerozolimskie 132 (dokładna lokalizacja zostanie podana na 7 dni przed szkoleniem).
RABATY
Udzielamy 5% rabatu przy zamówieniu szkolenia dla 2 osób, 10% przy zamówieniu dla 3 lub więcej osób.
REJESTRACJA
Zamów szkolenie teraz. Fakturę możesz opłacić przed lub po szkoleniu. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
Trener
Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo. Prowadzi warsztaty z elementami dramy stosowanej, ukończyła Trening Dramy dla Trenerów i Coachów. Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych oraz psychologii społecznej. Łączy wiedzę teoretyczną i akademicką oraz solidne doświadczenie biznesowe - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych. Ma za sobą ponad 4000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.