Psychologia marketingu. Jak skutecznie wpływać na decyzje i zachowania klientów

SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ 

  • TERMIN: 16-17 listopada 2023 r. (2 dni)
  • MIEJSCE: Warszawa
  • Zapewniamy również lunch oraz catering podczas przerw kawowych

Korzyści ze szkolenia:

  • Odkryj tajniki poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych procesów, które wpływają na konkretne zachowania konsumenckie, oraz naucz się skutecznie na nie oddziaływać.
  • Dowiedz się, jak wykorzystać psychologię marketingu do segmentacji rynku i budowania wizerunku swojej firmy oraz produktów.
  • Stwórz efektywne strategie marketingowe, opierając się na wiedzy z zakresu psychologii marketingu i ekonomii behawioralnej.
  • Zidentyfikuj mocne i słabe strony swojej marki oraz konkurencyjnych marek, aby prawidłowo pozycjonować swoją markę na rynku.
  • Buduj pozytywne afekty i sympatię wobec swojej marki, tworząc trwałe więzi z klientami.

Dowiesz się:

  • Jakie są psychologiczne aspekty zachowań konsumenckich
  • Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni niż nam się (racjonalnie) wydaje
  • Dlaczego popyt, podaż i „niewidzialna ręka rynku” to nie wszystko
  • Dlaczego dokonujemy wyborów, które obiektywnie rzecz biorąc, nie są najlepsze i co więcej, trwamy przy tych wyborach, nie patrząc na konsekwencje
  • Dlaczego zbyt wiele możliwości wyboru to tak naprawdę pułapka i jak z niej wyjść

PROGRAM SZKOLENIA

1. Jak powstaje wiedza konsumenta

  • Jak uczymy się i zapamiętujemy
  • Jak wybieramy
  • Jak kupujemy
  • I jak racjonalizujemy podjęte decyzje 

2. Postawy konsumenckie - oczekiwania i zadowolenie

  • Czym są postawy utajone, jak je odkryć i wykorzystać
  • Jak wpływać i modyfikować postawy konsumenckie

3. Motywacje i emocje w marketingu

  • Kupowanie nieplanowane - reakcje konsumentów na zabiegi marketingowe
  • Reakcje konsumenta na cenę, promocje cenowe
  • Kupowanie powtarzane, nawykowe i przywiązanie do marki
  • Kupowanie refleksyjne - podejmowanie decyzji

4. Dysonans pozakupowy i satysfakcja pozakupowa

5. Modele decyzji zakupowych

  • Model EKB, Fishbeina, Ajzena 
  • Jak konsument szuka informacji
  • Jak porównuje możliwe opcje wyboru
  • Jak podejmuje decyzje o zakupie
  • Jak zachowuje się po dokonaniu zakupu

6.  Modele używane do ustalania celów kampanii reklamowej i mierzenia jej efektów - czym są i dlaczego już nie wystarczają?

  • AIDA - uwaga, zainteresowanie, pożądanie, działanie
  • DAGMAR - 5 etapów oddziaływanie przekazu reklamowego na konsumenta

7. Psychograficzna segmentacja rynku

  • VALS (Vales and Lifestyles Segmentation) - model motywacji konsumenckiej oparty na wartościach i stylach życia 
  • VALS 2 - 8 podstawowych grup konsumenckich 
  • Model motywacji konsumentów Censydiam i co to ma wspólnego z Freudem

8. Co wpływa na wizerunek marki i produktu

9. Jaka jest rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumencie

  • jakie badania należy robić
  • i ile może kosztować ich nie zrobienie

A ponadto: 

  • Porównasz smak Coca-Coli i Pepsi
  • Poszukasz jajka w cieście
  • Poznasz tajemnicę czarnej perły
  • Odkryjesz, dlaczego droższa aspiryna jest skuteczniejsza
  • Policzysz czarne i zielone taksówki
  • Zapoznasz się z zaletami i wadami (mentalnego) mieszkania w Lake Wobegon
  • Dowiesz się, ile jest warte 100 PLN i co to ma wspólnego z małym gąsiątkiem
  • Przypomnisz sobie co jadał E.T. i czym jeździ James Bond

… i odkryjesz, jak ważne jest to dla Twojej firmy

Jak?

Warsztatowo - intensywna sesja robocza, z elementami wykładu, ćwiczeń i dyskusji grupowej.

Dla kogo?

Szkolenie przewidziane jest dla uczestników posiadających wiedzę na temat marketingu, nie mających jednak wiedzy na temat psychologii marketingu, zachowań konsumenckich i ekonomii behawioralnej.

 

Termin szkolenia
2023-11-16 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1970 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - ul. Wspólna 56, Warszawa lub Al. Jerozolimskie 132 (dokładna lokalizacja zostanie podana na 7 dni przed szkoleniem).
RABATY
Udzielamy 5% rabatu przy zamówieniu szkolenia dla 2 osób, 10% przy zamówieniu dla 3 lub więcej osób.
REJESTRACJA
Zamów szkolenie teraz. Fakturę możesz opłacić przed lub po szkoleniu. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Szkolenie In-Company? Zapytaj o ofertę
Trener
Dr Katarzyna Archanowicz-Kudelska
Psycholożka społeczna i ekonomiczna, socjolożka. Jest trenerką warsztatów (absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu), adiunktem na SGH, a także wykładowcą na Uniwersytecie SWPS, Uniwersytecie Jagiellońskim i Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie Warszawskim. Jak również badaczką społeczną i marketingową. Od ponad 10 lat szkoli indywidualnie i grupowo. Prowadzi warsztaty z elementami dramy stosowanej, ukończyła Trening Dramy dla Trenerów i Coachów. Konsultuje i uczy badań jakościowych, badań marketingowych oraz psychologii społecznej. Łączy wiedzę teoretyczną i akademicką oraz solidne doświadczenie biznesowe - pracowała w komercyjnych firmach badawczych: CASE, 4P Research Mix i GfK Polonia, w ostatniej przez 7 lat kierując zespołem badaczy jakościowych. Ma za sobą ponad 4000 godzin pracy z grupą – warsztatów i treningów, zogniskowanych wywiadów grupowych oraz paneli. Posiada międzynarodowy certyfikat P&G w zakresie prowadzenia grup focusowych przyznawany najlepszym moderatorom. Wykształciła kilku moderatorów FGI i facylitatorów warsztatów.
Jest autorką publikacji i wystąpień konferencyjnych naukowych i branżowych, współautorką książki „Badanie rynku. Jak Zrozumieć konsumenta”. W czasie swojej kariery zawodowej współpracowała z wielkimi korporacjami, małymi firmami, instytucjami. Członkini Polskiego Towarzystwa Socjologicznego i Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii.