Programy lojalnościowe z użyciem marketing automation

1. Rynek i rodzaje programów lojalnościowych
2. Uczestnicy programów – motywy i źródła lojalności
3. Wskaźniki lojalności
4. Rola marketing automation w personalizowanej komunikacji

Ćwiczenie grupowe – diagnoza sytuacji

4. Tworzenie programów lojalnościowych

  • cechy programów / ćwiczenie grupowe
  • cele programów lojalnościowych / ćwiczenie grupowe
  • benefity w programach
  • mechanizmy nagradzania
  • strategia komunikacji z wykorzystaniem procesu automatyzacji

5. Wykorzystanie procesu marketing automation do budowania lojalności

  • podstawowe cechy i funkcje procesu marketing automation
  • zbieranie wiedzy o uczestnikach programu
  • scoring i tagowanie uczestników
  • realizacja automatycznej komunikacji z uczestnikami
  • dynamiczna customizacja oferty programu
  • custom triggered events

6. System informatyczny programu – zarządzanie danymi i informacją

  • budowa systemów
  • zarządzanie komunikacją
  • przetwarzanie danych
  • logistyka programu
  • raportowanie i data mining

7. Aspekty organizacyjne, współpraca z agencjami, tworzenie zasad i regulaminu programu etc.

  • agencja czy In-house?
  • podział zadań i odpowiedzialności
  • systemy rozliczeń z agencją
  • zasady programu - kluczowe elementy
  • regulamin - kluczowe elementy

7. Aspekty ekonomiczne programu

  • koszty stałe, zmienne
  • rozkład kosztów w czasie
  • mierzenie ROI
  • rentowność Klienta (RFM, CLV)
  • mierzenie zaangażowania uczestników
  • mierzenie retencji

8. Aspekty logistyczne

  • zadania logistyka programu
  • zasady współpracy z partnerami logistycznymi
  • dobór dostawców nagród (jakość/koszty/dostawy)
  • monitoring nagród
  • zarządzanie relacjami i kontaktami z uczestnikami

9. Case studies wybranych programów
10. Warsztat tworzenia strategii programu lojalnościowego z wykorzystaniem zdobytej wiedzy
11. Analiza i ocena prac
12. Pytania i odpowiedzi

Termin szkolenia
2017-12-14 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1590 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Atrium Centrum lub inna sala szkoleniowa w centrum Warszawy
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy płatności na minimum 30 dni przed terminem szkolenia
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Damian Gucza
Ekspert w dziedzinie programów lojalnościowych. Prowadzi warsztaty z teorii i przygotowywania programów lojalnościowych, występuje na kongresach i konferencjach. Konsultant w zakresie tworzenia i realizacji programów lojalnościowych. Certyfikat Professional Diploma In Marketing / CIM.
Twórca i realizator kilkunastu programów lojalnościowych, retencyjnych oraz wielu promocji sprzedaży dla różnych branż. Pracował m.in. dla Polpharma, ING, Pioneer Pekao, Nestlé, Dulux, Storck, Teva Kutno, Polifarb Cieszyn-Wrocław/Sigmakalon, Boehringer Ingelheim, Henkel, Pirelli, Bayer, Rautaruukki, Stolarka Wołomin, Dax Cosmetics, Rockwool.
Konsultant strategii i wdrażania marketing automation, skuteczne wdrożenia w Polsce i za granicą. Pracował zarówno po stronie agencji (m.in. Euro RSCG/Havas, Ogilvy One/MRM Momentum), jak i w dziale marketingu po stronie klienta (ING, Pioneer Pekao, Luxoft).
Zdobywca nagród Grand Prix Golden Arrow oraz Złotych Strzał za programy lojalnościowe. Od 16 lat w branży marketingu lojalności.