Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP. Link do zgłoszenia znajduje się tutaj
Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się:
- jak wzmacniać widoczność strony firmowej w wyszukiwarce, jak poprawić SEO
- wskazać praktyczne porady redagowania contentu w internecie
- jak wdrażać strategię content marketingową
- w jaki sposób pisać, by użytkownicy chętnie czytali nasze informacje
- jak stosować narzędzia perswazji skuteczne w internecie
- jakie stosować mechanizmy i systemy monitorujące skuteczność oraz popularność contentu w sieci
PROFIL UCZESTNIKA
Warsztaty są przeznaczone dla wszystkich zajmujących się redagowaniem serwisów internetowych, a zwłaszcza działów Public Relations, Marketingu, HR; menedżerów i specjalistów związanych z e-marketingiem, jak również agencji odpowiedzialnych za aktualizację projektów internetowych swoich klientów.
Warsztaty są przeznaczone zarówno dla osób rozpoczynających zarządzanie treścią w serwisach jak i doświadczonych redaktorów chcących wzbogacić swoje umiejętności.
"Bogata wiedza i doświadczenie trenera zasługuje na pochwałę i gwarantuje efektywne szkolenie" Dominika Gwadera, Polskie Zakłady Lotnicze w Mielcu
Dzień 1: Content marketing krok po kroku
1. Content marketing bez tajemnic
- Budowanie strategii content marketingowej krok po kroku
- Profil odbiorcy:
jakich treści poszukując i jak je wykorzystują odbiorcy
typy odbiorców – od researchera do decydenta
punkt wyjścia: Persona, czyli tworzenie własnego wzorca odbiorcy - Formy content marketingu – jakie typy treści są najpopularniejsze, a które najskuteczniejsze?
- Typy contentu w zależności od celu – od brandingu i lojalności do sprzedaży i pozyskiwania leadów
- Cykl publikacji – jak często publikować by osiągać zamierzone cele?
- Inboud versus Outbound marketing – wady i zalety
Ćwiczenie praktyczne – budowanie strategii content marketingowej w oparciu o model persony
2. Promocja w ramach content marketingu
- sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
- Sieci CM i sieci kontekstowe oraz inni wydawcy – jak dobrać model rozliczeń
- pułapki content managera – jak bronić się przed algorytmem (pingwin, panda, koliber)
- newsletery i e-maile – jak wykorzystać content marketing w ramach e-mail marketingu
- w jaki sposób automatyzować proces dystrybucji treści
- własne platformy (blog) versus platformy publiczne (Facebook, YouTube, Twitter, LinkedIn)
- reklama natywna jako przykład aktywności CM
Ćwiczenie praktyczne – plan promocji w ramach content marketingu
3. Content Marketing a SEO
- Budowanie strategii content marketingowej z myślą o pozycjonowaniu krok po kroku
- Uxer Experience a SEO
- Pozyskiwanie wartościowych linków w zamian za wartościowy content (link-building SEO)
- Ocena skuteczności, czyli jak sprawdzić, czy dany content przyniósł oczekiwany efekt?
- Jak mierzyć działania i skuteczność content marketingu - sprawdzone narzędzia
4. SEO, czyli jak pozycjonować serwis w wynikach wyszukiwania Google
- Audyt serwisu pod kątem SEO – jak sprawdzić w praktyce siłę i słabości naszego serwisu?
- Strategia pozycjonowania – taktyka on-site i off-site
- Optymalizacja serwisu – techniczne aspekty i merytoryczna treść
- SEO On-site - jak redaktor może przyczynić się do pozycjonowania witryny
- 10 zasad redaktora i dziennikarza internetowego w redagowaniu informacji pod SEO
- znajomość podstawowych pojęć - takich jak: link-buliding, meta-tagi; przyjazne linki
- podstawowa znajomość struktury kodu HTML i jej związku z SEO (tytuł strony, znaczniki H1...H3, meta-tagi, alt-text)
Dzień 2: Redagowanie treści online – copwyriting i neuromarketing w praktyce sprzedażowej
1. Jak pisać by pozyskać uwagę odbiorcy i go zaangażować?
- 10 sprawdzonych sposobów na pochwycenie uwagi odbiorcy – jak budować atrakcyjny temat
- Nano, mikro i marko content – jak redagować komunikaty by zostać precyzyjnie zrozumianym
- Visual Content – jak obraz i wideo wpływ na odbiorcę
- Mobile vs desktop – jak pisać na urządzenia mobilne i obniżać współczynnik odrzuceń
- Webwritering w praktyce – odwrócona piramida, skanowanie i skimming
- Przegląd dobrych i złych przykładów redagowania treści – od WWW i SEO przez e-mail marketing i AdWords po social media
- Przegląd narzędzi webwritera
Ćwiczenie praktyczne
2. Copywriting, czyli jak pisać w sieci by sprzedać?
- Jak redagować treści zachęcające do kupna w Internecie – magia słów, fraz i konstrukcji wpływających na wyobraźnię odbiorcy
- W jaki sposób „manipulować” informacją w sieci celem nakłonienia do pożądanej akcji
- 10 zasad tekstu sprzedażowego – jak wykorzystać potencjał słowa by skłonić ludzki mózg do podjęcia TEJ akcji
- W jaki sposób przestawiać oferty pakietowe, by skłaniać do zakupów
- Siła "9-tki" i limitowanie oferty na klienta - jak tricki psychologiczne wpływają na mózg klienta
- Kolory w marketingu - jak kształt i kolor wpływa na kliknięcia
- Kotwiczenie - jak tworzyć punkt odniesienia do ceny czy innych cech oferty
- Kupon na 20 zł teraz czy 30 zł do wykorzystania za miesiąc - co w praktyce oznacza awersja do ryzyka
- Różnice płci - co działa na mężczyzn a jak argumentować ofertę do kobiet?
- Straszyć czy śmieszyć – które komunikaty lepiej działają na odbiorcę?
- W jaki sposób używać liczb i procentów, by zwiększać sprzedaż i minimalizować "ból" klienta
Praktyczne przykłady copywritingu, neuromarketingu i tricki psychologiczne
3. Jak projektować formaty reklamowe?
- Tworzenie postów w social media budujących zaangażowanie – przegląd dobrych i złych praktyk
- W jaki sposób projektować formaty reklamy display by zwracały uwagę i skłaniały do kliknięcia
- Jak projektować e-mailingi i newslettery przykuwające wzrok
- Copywriting w Google AdWords
- Niestandardowe formaty text-grafika-wideo w komunikacji marketingowej
- Przykłady i dobre praktyki
4. Pomiar skuteczności contentu online
- Podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu?
- Badania online i monitoring internetu – jak weryfikować ilość i jakość publikacji?
- Szacowanie efektywności działań – od CPV do ROI