Content marketing i SEO - narzędzia i dobre praktyki

Szkolenie online realizowane za pośrednictwem bezpiecznej platformy ClickMeeting.com 

W trakcie szkolenia:

  • szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym
  • bieżący kontakt z trenerem i pozostałymi uczestnikami szkolenia
  • dyskusja, burza mózgów, praktyczna wiedza oraz aktualne case'y. 
  • przewidziane przerwy  

Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się:

  • jak wzmacniać widoczność strony firmowej w wyszukiwarce, jak poprawić SEO
  • wskazać praktyczne porady redagowania contentu w internecie
  • jak wdrażać strategię content marketingową
  • w jaki sposób pisać, by użytkownicy chętnie czytali nasze informacje
  • jak stosować narzędzia perswazji skuteczne w internecie
  • jakie stosować mechanizmy i systemy monitorujące skuteczność oraz popularność contentu w sieci

PROFIL UCZESTNIKA

Warsztaty są przeznaczone dla wszystkich zajmujących się redagowaniem serwisów internetowych, Marketingu, menedżerów i specjalistów związanych z e-marketingiem, jak również agencji odpowiedzialnych za aktualizację projektów internetowych swoich klientów.
Warsztaty są przeznaczone zarówno dla osób rozpoczynających zarządzanie treścią w serwisach jak i doświadczonych redaktorów chcących wzbogacić swoje umiejętności.

"Bogata wiedza i doświadczenie trenera zasługuje na pochwałę i gwarantuje efektywne szkolenie", Dominika Gwadera, Polskie Zakłady Lotnicze w Mielcu

Content marketing - narzędzia i dobre praktyki

Program szkolenia 2021

Dzień 1: Content marketing

1. Budowanie strategii content marketingowej

  • Profil odbiorcy - jakich treści poszukują i jak je wykorzystują odbiorcy
  • Typy odbiorców – od researchera do decydenta
  • Persona, czyli tworzenie własnego wzorca odbiorcy
  • Formy content marketingu – jakie typy treści są najpopularniejsze, a które najskuteczniejsze?
  • Typy contentu w zależności od celu – od brandingu i lojalności do sprzedaży i pozyskiwania leadów
  • Cykl publikacji – częstotliwość
  • Inboud versus outbound marketing – wady i zalety

Ćwiczenie praktyczne – budowanie strategii content marketingowej w oparciu o model persony

2.  Promocja w ramach content marketingu

  • sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
  • sieci CM i sieci kontekstowe oraz inni wydawcy – jak dobrać model rozliczeń
  • pułapki content managera – jak bronić się przed algorytmem (pingwin, panda, koliber)
  • newsletery i e-mailing
  • w jaki sposób automatyzować proces dystrybucji treści
  • własne platformy (blog) versus platformy publiczne (Facebook, YouTube, Twitter, LinkedIn

Ćwiczenie praktyczne – plan promocji w ramach content marketingu

3. Content marketing a SEO

  • Content marketing a pozycjonowanie
  • User experience (UX) a SEO
  • Pozyskiwanie wartościowych linków w zamian za wartościowy content (link-building SEO)
  • Jak mierzyć działania i skuteczność content marketingu - sprawdzone narzędzia

4. SEO - pozycjonowanie serwisu w wynikach wyszukiwania Google

  • Audyt serwisu pod kątem SEO 
  • Strategia pozycjonowania – taktyka on-site i off-site
  • Optymalizacja serwisu – techniczne aspekty i merytoryczna treść
  • SEO on-site - jak redaktor może przyczynić się do pozycjonowania witryny
  • Najważniejsze zasady tworzenia treści pod kątem SEO
  • Znajomość podstawowych pojęć - takich jak: link-buliding, meta-tagi; przyjazne linki
  • Podstawowa znajomość struktury kodu HTML i jej znaczenie w SEO
    tagi title i description
    znaczniki H1...H3, alt-text i inne

Dzień 2: Copywriting i neuromarketing 

1. Redagowanie treści w internecie, które budują zaangażowanie

  • Sprawdzone sposoby budowy atrakcyjnych treści i przyciągnięcie uwagi odbiorcy
  • Jak redagować komunikaty, by zostać precyzyjnie zrozumianym
  • Visual Content – jak obraz i wideo wpływ na odbiorcę
  • Mobile vs desktop – jak pisać na urządzenia mobilne i obniżać współczynnik odrzuceń
  • Webwriting w praktyce – odwrócona piramida, skanowanie i skimming 
  • Przegląd dobrych i złych przykładów redagowania treści

Ćwiczenie praktyczne

2. Copywriting w internecie, jak pisać, aby sprzedać

  • Jak redagować treści zachęcające do kupna w Internecie – magia słów, fraz i konstrukcji wpływających na wyobraźnię odbiorcy
  • Dobre zasady tekstu sprzedażowego 
  • W jaki sposób przestawiać oferty pakietowe, by skłaniać do zakupów
  • Siła "9-tki" i limitowanie oferty - jak tricki psychologiczne wpływają na mózg klienta
  • Kolory w marketingu - jak kształt i kolor wpływa na kliknięcia
  • Kotwiczenie - jak tworzyć punkt odniesienia do ceny czy innych cech oferty
  • Różnice płci - co działa na mężczyzn a jak argumentować ofertę do kobiet?
  • Straszyć czy śmieszyć – które komunikaty lepiej działają na odbiorcę?
  • W jaki sposób używać liczb i procentów w komunikatach marketingowych

Praktyczne przykłady copywritingu, neuromarketingu i tricki psychologiczne

3. Projektowanie formatów reklamowych

  • Tworzenie postów w social media budujących zaangażowanie – przegląd dobrych i złych praktyk
  • W jaki sposób projektować reklamy display, aby skłaniały do kliknięcia
  • Jak projektować e-mailingi i newslettery przykuwające wzrok
  • Copywriting w Google Ads

4. Pomiar skuteczności contentu 

  • Podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu
  • Badania online i monitoring internetu
  • Szacowanie efektywności działań – od CPV do ROI

Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP lub KFS. 
Więcej informacji dostępnych na stronie, w zakładce: DOFINANSOWANIE

Termin szkolenia
2021-08-30 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 15:00
Cena szkolenia
1350 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE -
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Artur Maciorowski
Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży. W portfolio m.in.: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR. Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu. Od 13 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 10.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu "Online Marketing Polska". Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu 2”.