Termin szkolenia
2025-01-29 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
2300 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
WARSZAWA - Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58, budynek CityGate. ZAPEWNIAMY OBIADY i PRZERWY KAWOWE
ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ
Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!
RABATY I KOLEJNE DATY
2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie. Zapytaj o kolejną datę: kontakt@szkoleniaatrium.pl
Trener
Michał Dziekoński
Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.
SZKOLENIE W WARSZAWIE, 29-30 stycznia
ZAPEWNIAMY OBIADY I PRZERWY KAWOWE
VOUCHERY NA SZKOLENIA 2025. SPRAWDŹ RABAT
OPINIE KLIENTÓW
- "Bardzo ciekawe szkolenie, duża dawka wiedzy praktycznej - polecam!" Olga Sasin, Pierre Fabre Medicament
- "Niesamowite, jak bardzo praktyczne mogą być zajęcia z controllingu" Justyna Błoch, ESA Logistica
- "Szkolenie nie pozwala się nudzić. Przez cały czas można dowiedzieć się czegoś wartościowego. Miła atmosfera, wiedza podana w sposób super interesujący!" Aneta Nowakowska, Telewizja Puls
KORZYŚCI
- Nabycie umiejętności oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych
- Umiejętności zastosowania metod i narzędzi kontroli marketingowej
- Umiejętność kompleksowej analizy działań marketingowych na podstawie danych liczbowych oraz statystyk sprzedażowych i marketingowych
- Umiejętność wypracowania praktycznego systemu controllingowego w firmie
- Umiejętność określania celów marketingowych, weryfikacji strategii marketingowej dzięki bieżącej ocenie skuteczności działań marketingu oraz podjęcia działań korygujących.
- Umiejętność obliczenia ROI w marketingu, czyli wskaźnika zwrotu z inwestycji
PROGRAM SZKOLENIA
1. Poziomy pomiaru efektów marketingu
- Dlaczego mierzymy skuteczność marketingu?
- Kaskada efektów – potencjał rynkowy - wyniki rynkowe - wyniki finansowe
- Efekty dotyczące potencjału rynkowego
- Efekty finansowe
- Rodzaje metod i narzędzi pomiaru efektów
2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING ROI – doświadczenie praktyczne z zarządzania efektami działań marketingowych
- Segmentacja, targeting i pozycjonowanie (STP)
- Consumer insights, produkt/marka i decyzje cenowe (pricing)
- Narzędzia komunikacji ATL/BTL, rozwój kanałów dystrybucji
- Prognozowanie sprzedaży, wyniki końcowe i wnioski
3. Controlling marketingu operacyjnego – jak mierzyć efekty działań marketingowych?
- Wskaźniki potencjału rynkowego – jak zmierzyć to, co dzieje się w głowie klienta?
- Świadomość i wizerunek marki
- Gotowość, skłonność i zamiar zakupu
- Poziom zadowolenia dotychczasowych klientów
- Lojalność klientów
- Dostępność i pozycja produktów w sklepie
4. Wskaźniki efektów rynkowych – jak potencjał rynkowy przekłada się na zachowania klientów?
- Analiza sprzedaży i udziałów rynku
- Penetracja, użytkowanie, powtarzalność i częstotliwość zakupu
- Analiza fluktuacji klientów (pozyskiwanie, utrzymywanie, utrata i odzyskiwanie)
- Analiza sprzedaży dodatkowej (cross- i up-selling), analiza możliwości finansowych klienta (customer equity)
5. Wskaźniki efektów finansowych
- Koszty i efekty marketingowe
- Rentowność sprzedaży
- Rachunek rentowności klienta
- Metoda progu rentowności
- Metoda zwrotu z inwestycji marketingowych – ROI
- Wskaźniki w budżetowaniu marketingu
6. Tworzenie budżetu firmy w zakresie marketingu i sprzedaży
- ustaleniu kosztów stałych i zmiennych
- rozliczaniu i kontroli planu
- ustalenie ROI działań marketingowych
- korekta działań marketingowych
7. Controlling marketingu strategicznego – czy wybrana strategia się sprawdza?
- Controlling wartości klienta
Wartość dochodu ze sprzedaży podstawowej i dodatkowej
Wartość dochodu z rekomendacji i informacji - Controlling wartości marki
- Marketingowa karta wyników
8. Audyt marketingowy (praktyczne narzędzia w MS Excel)
- Audyt strategii
- Audyt procesów planowania marketingowego
9. Organizacja i wdrożenie systemu controllingu marketingowego w firmie
WERSJA ANGIELSKA: to szkolenie w formie zamkniętej / in company jest dostępne również w języku angielskim
- Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem zamkniętym dla grupy pracowników, napisz do nas: kontakt@szkoleniaatrium.pl
Trener
Michał Dziekoński
Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.