Merchandising - organizacja powierzchni sklepu

SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE
Zapewniamy również: lunche oraz catering podczas przerw kawowych

CZEGO W PRAKTYCE NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU:

  • Jak prawidłowo zaplanować powierzchnię sklepu?
  • W jaki sposób rozłożyć kategorie tematyczne i specjalne
  • Jak wykorzystać gorące miejsca w sklepie
  • Jak wykorzystać efekt kolejkowy
  • Jak ocieplić zimne strefy i pułapki ciemności
  • Jak stosować cross-merchandising

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:

  • Osiągniecie lepszych wyników sprzedażowych po wdrożeniu prawidłowych zasad merchandisingu
  • Lepsza organizacja powierzchni sklepu, aby zwiększać komfort klienta i aby klient odkrył więcej swoich potrzeb
  • Skrócenie czasu zakupu o 25% i skłonienie klienta do podejmowania szybszych intuicyjnych decyzji zakupowych
  • Lepsze wykorzystanie potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta
  • Umiejętność przygotowania atrakcyjnej ekspozycji towarów w sklepie
  • Będziesz samodzielnie projektować powierzchnię handlową, uwzględniając różne formaty punktów sprzedaży: samoobsługa i zza lady

Program szkolenia

 1. Psychologia zachowań konsumenta w sklepie

  • Jak zachowuje się konsument w sklepie?
  • Działania impulsywne - jak na nie wpływać
  • Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu
  • Ścieżka klienta w sklepie
  • Strefa dekompresji, czyli wprowadzenie klienta w atmosferę zakupów
  • Czym są gorące i zimne miejsca ekspozycyjne
  • Skanowanie półki
  • Wpływ otoczenia sklepowego na zmysły klienta i jego sposób poruszania się w sklepie
  • Jak działa model AIDA w merchandisingu

2. Merchandising – zasady organizacji powierzchni

  • 15 zasad organizacji powierzchni:

- 5 zasad budowania kategorii
- 5 zasad ułatwiających organizację powierzchni sklepu
- 5 zasad organizacji ruchu klienta

  • Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkowymi ekspozycjami w sklepie
  • Praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów sklepów
  • Film instruktażowy – organizacja przestrzeni sprzedażowej

3.  Skuteczne zarządzanie półką

  • Reguła prawej ręki
  • Gorące i zimne strefy półki
  • Efekt obfitości w półce
  • Efekt wyróżnienia i kontrastu na półce
  • Ustawienia produktów poziome i pionowe (wertykalne i blokowe)
  • Jak optymalnie dobrać asortyment produktów
  • Najlepsze praktyki ekspozycji półkowych - case studies i analiza materiałów video

4. Cross-selling, czyli sprzedaż wiązana

  • Korzyści ze stosowania cross-sellingu
  • Jakie produkty można krzyżować ze sobą, jak je eksponować
  • Jak ustalać ceny i marże produktów cross-sellingowych
  • Przykłady najlepszych rozwiązań cross-merchandisingowych 

5. Ćwiczenie MAKIETA

  • Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji powierzchni sklepu 
  • Kategoryzacje produktów oraz miejsca umiejscowienia promocji i dodatkowych ekspozycji itp.
  • Omówienie dobrych rozwiązań zaproponowanych pomysłów
  • Praktyczne rozwiązania dla Twojego sklepu – kluczowy punkt szkolenia
  • Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży

6. Proces budowania planogramów kategorii

  • Strategia sklepu i decyzje związane z założeniami kategorii produktowej
  • Elementy procesu budowanie skutecznych ekspozycji - 6 etapów - strategia i cele, dobór asortymentu, macierze wyboru, taktyki merchandisingowe, wyliczenia (zysk, rotacja, masa marży, ewaluacja.
  • Jak połączyć efektywność biznesową i wygląd kategorii - najlepsze rozwiązania

7. Analityka macierzy - kategorii, producentów

  • Ekonomiczno-handlowa doboru asortymentu
  • Macierze decyzji dotyczących wyboru producenta
  • Analiza potencjału półki w kategorii asortymentowej
  • Wyliczenia efektywności kategorii

8. Ćwiczenia praktyczne

 

ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA Z MERCHANDISINGU I TRADE MARKETINGU

Jeśli chcesz o merchandisingu również poczytać, możesz kupić nową książkę wydaną w tym roku przez Romana Szymczaka, prowadzącego szkolenie: MERCHANDISING I ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ W PUNKCIE SPRZEDAŻY

To pierwsza w Polsce książka o merchandisingu i zarządzaniu kategorią oparta na wielu latach pracy i obserwacji rynku, zachowań klientów i zrealizowanych projektów doradczych w obszarze trade marketingu. Nowe trendy, nowe inspiracje. Polecamy!

Termin szkolenia
2022-09-22 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 17:00
Cena szkolenia
1890 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - CK Golden Floor, Al. Jerozolimskie 123A
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Zarejestruj się teraz. Fakturę do opłacenia dostaniesz przed szkoleniem. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Roman Szymczak
Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards. Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych. Autor książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” i "Pricing - jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu" oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych. Organizator 8 konferencji dla branży farmaceutycznej: Forum Liderów Farmacji.