Merchandising - organizacja powierzchni sklepu
SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE
Zapewniamy również: lunche oraz catering podczas przerw kawowych
CZEGO W PRAKTYCE NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU:
- Jak prawidłowo zaplanować powierzchnię sklepu?
- W jaki sposób rozłożyć kategorie tematyczne i specjalne
- Jak wykorzystać gorące miejsca w sklepie
- Dowiesz się, co to jest strefa dekompresji i jak ją wykorzystać
- Jak wykorzystać efekt kolejkowy
- Jak ocieplić zimne strefy i pułapki ciemności
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Wiele sklepów ustawianych jest bardzo chaotycznie. Z pozoru wyglądają dobrze, mają oczywiście klientów, ale ich menedżerowie nie wiedzą, że wdrażając zasady merchandisingu mogą osiągać znacznie lepsze wyniki sprzedażowe.
- Na szkoleniu dowiesz się, jak lepiej organizować powierzchnię sprzedaży, aby zwiększać komfort klienta, ale również powodować, aby klien kupił więcej
- Każdy uczestnik po szkoleniu będzie potrafił samodzielnie projektować powierzchnię handlową uwzględniając różne formaty punktów sprzedaży np. z częścią samoobsługową i zza lady.
- Szkolenie pokaże, w jaki sposób zarządzać przestrzenią sklepu zgodnie z zasadami merchandisingu, tak, by klienci mogli odkryć swoje potrzeby. Czas zakupów skróci się o ok. 25%, a klienci będą szybciej podejmować decyzje w sklepie.
- Dzięki prawidłowej organizacji przestrzeni sprzedażowej możesz pomóc im w intuicyjnym podejmowaniu decyzji zakupowych.
- Nauczysz się odpowiednio wykorzystywać wiedzę merchandisingową do wydobycia potencjału punktu handlowego oraz produktów producenta.
Moduł 1
Przedstawienie elementów marketingu w odniesieniu do punktu sprzedaży
- Przedstawienie stosowanych strategii w odniesieniu do: produktu, ceny, miejsca, promocji, procesu i personelu
- Motywy zakupowe klientów i ich znaczenie dla pozycjonowania produktu.
Moduł 2
Merchandising – zasady organizacji powierzchni
- Czym jest merchandising
- Na czym polega efektywne zarządzanie dodatkowymi ekspozycjami w sklepie?
- Omówienie 15 zasad organizacji powierzchni
5 zasad odnośnie kategoryzacji
5 zasad omawiających sklep
5 zasad organizacji ruchu klienta - Praktyczne przykłady (zdjęcia i filmy) i rozwiązania z rynku różnych formatów sklepów
- Film instruktażowy – organizacja przestrzeni sprzedażowej
Moduł 3
Ćwiczenie MAKIETA
- Zastosowanie makiet magnetycznych do przedstawienia organizacji powierzchni sklepu uwzględniając rozkład ekspozytorów
- Kategoryzacje produktów oraz miejsca umiejscowienia promocji i dodatkowych ekspozycji itp.
- Omówienie dobrych rozwiązań zaproponowanych pomysłów.
- Praktyczne rozwiązania – kluczowy punkt szkolenia.
- Praktyczne przykłady o różnym układzie i różnych wielkościach powierzchni sprzedaży.
Moduł 4
Merchandising – budowanie argumentacji sprzedaży koncepcji
- Włączenie eksperckiego języka w argumentacje
- Prezentacje korzyści związanych z zastosowaniem zasad merchandisingu
- Zastosowanie technik sprzedaży koncepcji z użyciem słownictwa merchandisingowego
Moduł 5
Ćwiczenia praktyczne
Termin szkolenia
2022-06-13 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 17:00
Cena szkolenia
1890 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - CK Golden Floor, Al. Jerozolimskie 123A
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Zarejestruj się teraz. Fakturę do opłacenia dostaniesz przed szkoleniem. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
Trener
Roman Szymczak
Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi.
Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG.
Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards.
Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych.
Autor książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” i "Pricing - jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu" oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych.
Organizator 8 konferencji dla branży farmaceutycznej: Forum Liderów Farmacji.