Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP. Link do zgłoszenia znajduje się tutaj.
Opis szkolenia:
Tradycyjnie rozumiany marketing stanowiący odpowiedź na potrzeby klienta bezpowrotnie odszedł do przeszłości. Dzisiejszy marketing nie odpowiada na potrzeby, lecz dąży do tego, by je wykreować.
Skuteczne tworzenie i uświadamianie klientom ich potencjalnych potrzeb nie przyniesie oczekiwanych rezultatów bez zrozumienia mechanizmów mózgowych, które kryją się za ludzkimi preferencjami, upodobaniami, ocenami i przede wszystkim – za podejmowaniem decyzji.
Neuromarketing to połączenie najnowszej wiedzy o mózgu człowieka z działaniami sprzedażowo-reklamowymi. Nie jest to bynajmniej chwilowa nowinka, która pod chwytliwymi sloganami niczego nie oferuje. Wręcz przeciwnie. Od mniej więcej 10 lat zaobserwować można zacieśnianie współpracy między czołowymi przedstawicielami świata nauk o mózgu a światem marketingu. Symbolicznym tego przykładem było dołączenie przez neurologa prof. Erica Kandela – laureata Nagrody Nobla, do rady programowej firmy NeuroFocus, będącej liderem branży neuromarketingowej.
Warsztaty stanowią przystępne przełożenie na grunt praktyki badań światowej sławy badaczy neuromarketingu i neuroekonomii, m.in. dr. A.K. Praedeppa, prof. Daniela Kahnemana, dr. Srinivasana S. Pillaya, dr Madeleine van Hecke, prof. Richarda Thalera, prof. Cassa Sunsteina, dr Tary Swart.
Korzyści dla uczestnika:
- Poznanie nowoczesnej odsłony marketingu opartego na współczesnej wiedzy o mózgu człowieka
- Zrozumienie funkcjonowania mózgowych ośrodków podejmowania decyzji – w tym decyzji zakupowych
- Rozróżnianie wybranych aparatur biometrycznych z wiedzą na temat ich potencjalnego zastosowania w badaniach klientów
- Świadomość najczęściej popełnianych błędów w podejmowaniu decyzji finansowych przez ludzi
- Praktyczne wykorzystanie wiedzy o układzie pamięci i mechanizmach generowania emocji w działaniach marketingowych
- Umiejętność zaprojektowania działań marketingowych w oparciu o procesy przetwarzania informacji zmysłowych przez mózg
- Zdolność zastosowania informacji na temat pierwotnych potrzeb ludzkiego mózgu w konstruowaniu narracji handlowych
- Przećwiczenie wybranych narzędzi badania potrzeb klientów
- Wykorzystywanie „mapy mózgu klienta” w praktyce
- Identyfikowanie błędów poznawczych i zdolność przeciwdziałania im w działaniach marketingowych
PROGRAM
MODUŁ 1. MÓZG I MARKETING NOWEJ GENERACJI
- Tradycja czy nowoczesność? Marketing a neuromarketing
- Zdrowy (nie)rozsądek? Homo oeconomicus vs homo neurobiologicus
- Pod sklepieniem. Przegląd metod badania aktywności mózgu i ich przydatność w marketingu
- W centrum wydarzeń. Mózg zakupowy i ośrodki decyzyjne
- Mały histeryk i wrażliwy siłacz. Wpływ emocji na wybór produktu
- Halo, tu baza! Poczucie bezpieczeństwa jako potrzeba pierwotna
MODUŁ 2. BŁĘDY POZNAWCZE MÓZGU STRATEGA, HANDLOWCA I KLIENTA
- Rozważny żółw i impulsywny tygrys. Dwa systemy podejmowania decyzji według Daniela Kahnemana
- Białe jest białe. Efekt podobieństwa i jego pułapki
- Im szybciej tym… gorzej. Dostępność umysłowa w dokonywaniu zakupów
- A więc jest tak jak myślałem. Zjawisko zakotwiczenia i dostosowania w postawie klientów
- Szklanka do połowy pełna. Ramy interpretacyjne odbiorcy komunikatu sprzedażowego
MODUŁ 3. ROLA ZMYSŁÓW W PODEJMOWANIU DECYZJI ZAKUPOWYCH
- Uczta dla zmysłów. Mechanizmy percepcji, zniekształceń i ich rola w postrzeganiu dóbr
- Jak w kalejdoskopie. Symbolika wybranych kolorów wykorzystywanych w kampaniach reklamowych
- Pepsi czy Cola? Zjawisko wyboru opartego na smaku i marce
- Rozcięte gardło i zgniłe płuca. Poziom skuteczności działań antymarketingowych
- Wiem, co myślisz! Test Utajonych Skojarzeń
- Bo to, co nas podnieca…. Aktualność zjawiska sex sells w marketingu
- Trochę kultury. Jak utarte społecznie wzorce wpływają na podejmowanie decyzji zakupowych przez jednostki
Dodatkowe bonusy dla klientów:
„Mapa mózgu klienta” – wizualne narzędzie budowania rozwiązań neuromarketingowych
Podręcznik wprowadzający do świata mózgu autorstwa dra Adama Zemełka