Neuromarketing. Jak zrozumieć zachowania i decyzje zakupowe klientów (1 dzień)

Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP. Link do zgłoszenia znajduje się tutaj.

Opis szkolenia:

Tradycyjnie rozumiany marketing stanowiący odpowiedź na potrzeby klienta bezpowrotnie odszedł do przeszłości. Dzisiejszy marketing nie odpowiada na potrzeby, lecz dąży do tego, by je wykreować.
Skuteczne tworzenie i uświadamianie klientom ich potencjalnych potrzeb nie przyniesie oczekiwanych rezultatów bez zrozumienia mechanizmów mózgowych, które kryją się za ludzkimi preferencjami, upodobaniami, ocenami i przede wszystkim – za podejmowaniem decyzji.

Neuromarketing to połączenie najnowszej wiedzy o mózgu człowieka z działaniami sprzedażowo-reklamowymi. Nie jest to bynajmniej chwilowa nowinka, która pod chwytliwymi sloganami niczego nie oferuje. Wręcz przeciwnie. Od mniej więcej 10 lat zaobserwować można zacieśnianie współpracy między czołowymi przedstawicielami świata nauk o mózgu a światem marketingu. Symbolicznym tego przykładem było dołączenie przez neurologa prof. Erica Kandela – laureata Nagrody Nobla, do rady programowej firmy NeuroFocus, będącej liderem branży neuromarketingowej.

Warsztaty stanowią przystępne przełożenie na grunt praktyki badań światowej sławy badaczy neuromarketingu i neuroekonomii, m.in. dr. A.K. Praedeppa, prof. Daniela Kahnemana, dr. Srinivasana S. Pillaya, dr Madeleine van Hecke, prof. Richarda Thalera, prof. Cassa Sunsteina, dr Tary Swart.

Korzyści dla uczestnika:

  1. Poznanie nowoczesnej odsłony marketingu opartego na współczesnej wiedzy o mózgu człowieka
  2. Zrozumienie funkcjonowania mózgowych ośrodków podejmowania decyzji – w tym decyzji zakupowych
  3. Rozróżnianie wybranych aparatur biometrycznych z wiedzą na temat ich potencjalnego zastosowania w badaniach klientów
  4. Świadomość najczęściej popełnianych błędów w podejmowaniu decyzji finansowych przez ludzi
  5. Praktyczne wykorzystanie wiedzy o układzie pamięci i mechanizmach generowania emocji w działaniach marketingowych
  6. Umiejętność zaprojektowania działań marketingowych w oparciu o procesy przetwarzania informacji zmysłowych przez mózg
  7. Zdolność zastosowania informacji na temat pierwotnych potrzeb ludzkiego mózgu w konstruowaniu narracji handlowych
  8. Przećwiczenie wybranych narzędzi badania potrzeb klientów
  9. Wykorzystywanie „mapy mózgu klienta” w praktyce
  10. Identyfikowanie błędów poznawczych i zdolność przeciwdziałania im w działaniach marketingowych

PROGRAM

MODUŁ 1. MÓZG I MARKETING NOWEJ GENERACJI

  1. Tradycja czy nowoczesność? Marketing a neuromarketing
  2. Zdrowy (nie)rozsądek? Homo oeconomicus vs homo neurobiologicus
  3. Pod sklepieniem. Przegląd metod badania aktywności mózgu i ich przydatność w marketingu
  4. W centrum wydarzeń. Mózg zakupowy i ośrodki decyzyjne
  5. Mały histeryk i wrażliwy siłacz. Wpływ emocji na wybór produktu
  6. Halo, tu baza! Poczucie bezpieczeństwa jako potrzeba pierwotna

MODUŁ 2. BŁĘDY POZNAWCZE MÓZGU STRATEGA, HANDLOWCA I KLIENTA

  1. Rozważny żółw i impulsywny tygrys. Dwa systemy podejmowania decyzji według Daniela Kahnemana
  2. Białe jest białe. Efekt podobieństwa i jego pułapki
  3. Im szybciej tym… gorzej. Dostępność umysłowa w dokonywaniu zakupów
  4. A więc jest tak jak myślałem. Zjawisko zakotwiczenia i dostosowania w postawie klientów
  5. Szklanka do połowy pełna. Ramy interpretacyjne odbiorcy komunikatu sprzedażowego

MODUŁ 3. ROLA ZMYSŁÓW W PODEJMOWANIU DECYZJI ZAKUPOWYCH

  1. Uczta dla zmysłów. Mechanizmy percepcji, zniekształceń i ich rola w postrzeganiu dóbr
  2. Jak w kalejdoskopie. Symbolika wybranych kolorów wykorzystywanych w kampaniach reklamowych
  3. Pepsi czy Cola? Zjawisko wyboru opartego na smaku i marce
  4. Rozcięte gardło i zgniłe płuca. Poziom skuteczności działań antymarketingowych
  5. Wiem, co myślisz! Test Utajonych Skojarzeń
  6. Bo to, co nas podnieca…. Aktualność zjawiska sex sells w marketingu
  7. Trochę kultury. Jak utarte społecznie wzorce wpływają na podejmowanie decyzji zakupowych przez jednostki

Dodatkowe bonusy dla klientów:

„Mapa mózgu klienta” – wizualne narzędzie budowania rozwiązań neuromarketingowych
Podręcznik wprowadzający do świata mózgu autorstwa dra Adama Zemełka

Termin szkolenia
2020-03-13 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 17:00
Cena szkolenia
1050 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - Atrium Centrum lub CK Golden Floor
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Dr Adam Zemełka
Psycholog biznesu i kognitywista. Doktor nauk społecznych w dyscyplinie psychologii oraz doktor nauk o zdrowiu. Autor programów szkoleń i studiów z zakresu psychologii stosowanej w zarządzaniu, marketingu, edukacji i terapii. Wykładowca na Wydziale Psychologii Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie oraz Collegium Civitas. Autor książek i artykułów związanych z neuronauką oraz psychologią rozwoju osobistego i zawodowego człowieka. Prelegent konferencji naukowych i branżowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Więcej na stronie: adamzemelka.pl.