Plany i strategie marketingowe. Od analiz do wdrożenia i kontroli

SZKOLENIE ONLINE: prowadzone na platformie ZOOM, przewidziane przerwy, grupa max 12 osób.

OPINIE KLINETÓW

  • "Doskonałe szkolenie dla każdej branży", pracownik Geodis Polska Sp. z o.o.
  • "Polecam szkolenie: jest bardzo ciekawe, angażujące i nie sposób się nudzić. Cieszę się, że miałam możliwość uczestniczyć w takim ciekawym szkoleniu, na pewno wykorzystam wiedzę w codziennej pracy", pracownik, Akademia Leona Koźmińskiego.
  • "Polecam. Doskonały prowadzący, niewielkie grupy szkoleniowe, możliwość wymiany doświadczeń" pracownik, Grupa Edukacyjna SA

Zalety przygotowania strategii marketingowej i planów:

  • określenie mocnych stron firmy i jej eksponowanie
  • unikanie pułapek wynikających ze słabych stron firmy i powielania nieskutecznych działań 
  • wykorzystanie słabych punktów konkurencji, znajdowanie nisz rynkowych
  • lepsze kalkulowanie kosztów i wykorzystanie budżetu marketingowego
  • znalezienie nowych grup odbiorców, ulepszenie oferowanych usług, wprowadzanie na rynek nowych produktów 
  • pozwala spojrzeć krytycznie na Twój biznes. Dzięki temu możesz pewne rzeczy poprawić i odkryć nowe, o których dotąd nie myślałeś.

Dlatego warto jest nauczyć się tworzenia strategii, a to szkolenie pomoże Ci przejść ten proces i będzie inspiracją do lepszych działań marketingowych. 

PROGRAM SZKOLENIA

1. Analiza zasobów, rynku, klientów i konkurencji

  • Model biznesu – jak generujemy przychody
  • Audyt procesu planowania marketingowego
  • Analiza potencjału rynkowego (produkty/marki, ceny, dystrybucja, komunikacja)
  • Analiza portfela klientów, analiza zachowań klientów i ich procesów decyzyjnych
  • Analiza rynku i konkurencji (charakter, natężenie, strategie), stworzenie mapy rynku

2. Diagnoza i prognoza. Scenariusze rozwoju sytuacji rynkowej

  • Część szkolenia stanowi symulacyjna gra strategiczna MARKETING CAMPAIGN - jak zastosować plany i strategie marketingowe w symulowanych warunkach rynku (ok. 2-3 godziny).

3. Wyznaczanie celów marketingowych

  • Cele rynkowe – jaką pozycję na rynku chcemy zająć?
  • Cele finansowe

4. Wybór strategii marketingowej

  • Określenie pola rynkowego – co oferujemy/możemy oferować i komu?
  • Segmentacja – wybór rynku docelowego – pozycjonowanie
  • Strategia wobec konkurentów i partnerów biznesowych – iść na konfrontację czy współpracować?
  • Kryteria wyboru najlepszej strategii

5. Best practices – strategie marketingowe w realnych działaniach rynkowych

  • Rodzaje strategii marketingowych i ich wybór zależnie od celów, branży, działań konkurencji
  • Strategie oparte na wyszukiwaniu nisz rynkowych
  • Case studies skutecznych i ciekawych strategii w Polsce i na świecie - interpretacja i analiza czynników sukcesu

6. Planowanie działań marketingowych - tworzenie planu

  1. Kształtowanie wartości dla klienta – co robimy z ofertą produktową?
  2. Kształtowanie cen – jak sprawić, aby klienci zapłacili nam uczciwą cenę za dostarczoną wartość?
  3. Kształtowanie dostępności produktów
  4. Kształtowanie komunikacji marketingowej
  5. Jak napisać dobry plan marketingowy

7. Sporządzanie budżetu i harmonogramu

8. Wdrożenie i kontrola planu

  • Bariery i utrudnienia w realizacji planu marketingowego
  • Komunikowanie planu wewnątrz firmy i motywowanie wykonawców – jak pozyskać sojuszników?
  • Kontrola wykonywania i wykonania planu - kontrola bieżąca i strategiczna 
Termin szkolenia
2022-09-12 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 15:00
Cena szkolenia
1350 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE -
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Zarejestruj się teraz. Fakturę do opłacenia dostaniesz przed szkoleniem. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Michał Dziekoński
Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.