Visual Merchandising
SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE
Zapewniamy również: lunche oraz catering podczas przerw kawowych
UWAGA: SZKOLENIE ORGANIZOWANE JEST W WEEKEND, 16-17 WRZEŚNIA
Zgłoś się na 30 dni przed szkoleniem i uzyskaj 10% rabatu.
EFEKTY SZKOLENIA:
- Wykorzystanie w praktyce wiedzy z zakresu visual merchandisingu, psychologii zachowań konsumenckich
- Wykorzystanie praktycznej wiedzy z obszaru tworzenia, budowania ekspozycji, prezentacji produktu na przykładzie sklepu odzieżowego, meblowego
- Umiejętność aranżowania witryny
- Umiejętność wykonania instrukcji VM
- Stosowanie różnych technik komunikacji cenowej na przykładzie w celu zwiększania sprzedaży
- Umiejętność stosowania techniki AIDA, jako narzędzia zwiększającego efektowność promocji i dodatkowych ekspozycji promocyjnych
- Umiejętnie posługiwać się techniką cross-merchandisingu
- Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania kategorią (category managament)
- Prawidłowe wykorzystanie materiałów reklamowych w celu zwiększenia sprzedaży i budowania lojalności konsumenta.
METODY PRACY:
- Mini wykład trenera + ćwiczenia – zasady visual merchandisingu
- Mini wykład trenera + ćwiczenia – zasady psychologii zachowań konsumenta
- Analiza przykładów biznesowych dobrych i złych praktyk visual merchandisingowych (materiały foto / video).
- Dyskusja moderowana – bank pomysłów.
- Case studies
PROGRAM SZKOLENIA:
1. CELE VISUAL MERCHANDISINGU
- Podstawy Visual merchandisingu.
- Visual merchandising a decyzje zakupowe konsumentów.
- Visual merchandising jako sposób na pobudzanie wszystkich zmysłów klienta
2. STANDARDY MERCHANDISINGOWE
- Strategia przygotowania i wdrożenia standardów visual merchandisingowych – kalendarz, moodboard.
- Narzędzia kontroli i egzekwowania na poziomie sklepów.
- Nowoczesne technologie w zastosowaniu tworzenia standardów visual merchandisingowych.
3. NAJWAŻNIEJSZE ZASADY MERCHANDISINGOWE. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENTA
- Jak zachowuje się konsument w sklepie?
- Oddziaływanie środowiska sklepowego na zmysły klienta.
- Wpływ otoczenia sklepowego na sposób poruszania się w sklepie.
- 10 behavioralnych zasad konsumenta w sklepie – strefy w sklepie
- Analiza materiału foto/video
- Case study
4. JAK EFEKTYWNIE TWORZYĆ ARANŻACJĘ POWIERZCHNI SKLEPOWEJ
- Aranżacja sklepu – planowanie ekspozycji.
- Jak optymalnie dobrać asortyment produktów (zasada Pareto).
- Aranżacja ścian, stołów, mebli wolnostojących
- Gorące i zimne strefy półki.
- Efekt wyróżnienia (kontrastu) w półce.
- Efekt obfitości na ścianie, w półce.
- Najlepsze praktyki ekspozycji.
- Najczęstrze błędy w ekspozycji visual merchandisingowej.
- Analiza materiału foto/video.
- Case studies
5. CROSS-MERCHANDISING
- Zjawisko cross-selingu, istota, cele, korzyści
- Merchandising krzyżowy, jako technika zwiększająca nie tylko sprzedaż, ale także ogólne zadowolenie konsumenta z robienia zakupów w danym sklepie.
- Visual merchandiser jako "cichy sprzedawca".
- Analiza foto/video
- Ćwiczenia koncepcyjne
6. PROMOCJE KONSUMECKIE I DODATKOWE EKSPOZYCJE W SKLEPIE I KOMUNIKACJA CENOWA
- Przykładowy plan sklepu, gorące miejsca.
- AIDA - technika zwiększająca efektywność i efektowność działań promocyjnych.
- "Wyróżnij się albo zgiń" - jak eksponować produkt, aby nie zginąć w gąszczu sklepowych promocji.
- Materiały POS.
- Jak skutecznie komunikować cenę klientowi.
- Efektywność wizerunkowa promocji.
- Analiza materiału foto/video.
- Ćwiczenia koncepcyjne
7. WITRYNA SKLEPOWA
- Rodzaje witryn, a sezonowość.
- Rekwizyty na witrynie.
- Oświetlenie.
- Rodzaje manekinów.
- Jakie manekiny, produkty, meble dostosować, aby witryna była interesująca dla klienta
Termin szkolenia
2023-09-16 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 0:00
Cena szkolenia
1890 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE -
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Zarejestruj się teraz. Fakturę do opłacenia dostaniesz przed szkoleniem. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
Trener
Agnieszka Łakomiec
Specjalista w sprzedaży detalicznej z zakresu Visual Merchandisingu z wieloletnim doświadczeniem. Od ponad 12 lat współpracuje z wieloma markami odzieżowymi Primark, GoSport,Young Reporter, Columbia SportWear, 4F czy Witek. a także markami beauty jak Kanebo, Chanel.
Twórca strategii Visual merchandisingowej oraz odświeżenia konceptu marki odzieżowej Reporter Young. Współpracuje zarówno z małymi sklepami butikowymi jak i sieciówkami odzieżowymi. W Akademii Marketingu Atrium prowadzi szkolenia otwarte i zamknięte z zakresu visual merchandisingu.
Doradza klientom, jak prawidłowo aranżować sklep i planować ekspozycję towarów, a także dzieli się wiedzą z zakresu psychologii behawioralnej i psychologii zachowań konsumentów w sklepie.