Visual Merchandising

SZKOLENIE ONLINE

W trakcie szkolenia:

  • szkolenie realizowane za pośrednictwem bezpiecznej platoformy ClickMeeting.com 
  • bieżący kontakt z trenerm i pozostałymi uczestnikami szkolenia
  • dyskusja, burza mózgów, praktyczna wiedza oraz aktualne case'y. 
  • przewidziane przerwy  

Zgłoś się na 30 dni przed szkoleniem i uzyskaj 10% rabatu.

EFEKTY SZKOLENIA:

  • Wykorzystanie w praktyce wiedzy z zakresu visual merchandisingu, psychologii zachowań konsumenckich
  • Wykorzystanie praktycznej wiedzy z obszaru tworzenia, budowania ekspozycji, prezentacji produktu na przykładzie sklepu odzieżowego, meblowego
  • Umiejętność aranżowania witryny
  • Umiejętność wykonania instrukcji VM
  • Stosowanie różnych technik komunikacji cenowej na przykładzie w celu zwiększania sprzedaży
  • Umiejętność stosowania  techniki AIDA, jako narzędzia zwiększającego efektowność promocji i dodatkowych ekspozycji promocyjnych
  • Umiejętnie posługiwać się techniką cross-merchandisingu
  • Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania kategorią (category managament)
  • Prawidłowe wykorzystanie materiałów reklamowych w celu zwiększenia sprzedaży i budowania lojalności konsumenta.

METODY PRACY:

  • Mini wykład trenera + ćwiczenia – podstawowe zasady visual merchandisingu
  • Mini wykład trenera + ćwiczenia – podstawy psychologii zachowań konsumenta
  • Analiza przykładów biznesowych dobrych i złych praktyk visual merchandisingowych (materiały foto).
  • Dyskusja moderowana – bank pomysłów.
  • Case studies 

PROGRAM SZKOLENIA:

1. CELE MERCHANDISINGU

  • Podstawy Visual merchandisingu.
  • Visual merchandising, a decyzje zakupowe konsumentów.
  • Visual merchandising jako sposób na pobudzanie wszystkich zmysłów klienta

2. STANDARDY MERCHANDISINGOWE

  • Strategia przygotowania i wdrożenia standardów visual merchandisingowych  – kalendarz, moodboard.
  • Narzędzia kontroli i egzekwowania na poziomie sklepów.
  • Nowoczesne technologie w zastosowaniu tworzenia standardów visual merchandisingowych.

3. NAJWAŻNIEJSZE ZASADY MERCHANDISINGOWE. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENTA

  • Jak zachowuje się konsument w sklepie?
  • Oddziaływanie środowiska sklepowego na zmysły Klienta.
  • Wpływ otoczenia sklepowego na sposób poruszania się w sklepie.
  • 10 behavioralnych zasad konsumenta w sklepie – strefowość w 
  • Analiza materiału foto/video
  • Case study

4. JAK EFEKTYWNIE TWORZYĆ ARANŻACJĘ POWIERZCHNI SKLEPOWEJ

  • Aranżacja sklepu – planowanie ekspozycji.
  • Jak optymalnie dobrać asortyment produktów (zasada Pareto).
  • Aranżacja ścian, stołów, mebli wolnostojących 
  • Gorące i zimne strefy półki.
  • Efekt wyróżnienia (kontrastu) w półce.
  • Efekt obfitości na ścianie, w półce.
  • Najlepsze praktyki ekspozycji.
  • Najczęstrze błędy w ekspozycji visual merchandisingowej.
  • Analiza materiału foto/video.
  • Case studies

5. CROSS-MERCHANDISING

  • Zjawisko cross-selingu, istota, cele, korzyści
  • Merchandising krzyżowy, jako technika zwiększająca nie tylko sprzedaż, ale także ogólne zadowolenie konsumenta z robienia zakupów w danym sklepie.
  • Visual merchandiser jako "cichy sprzedawca".
  • Analiza foto/video
  • Ćwiczenia koncepcyjne

6. PROMOCJE KONSUMECKIE I DODATKOWE EKSPOZYCJE W SKLEPIE I KOMUNIKACJA CENOWA

  • Przykładowy plan sklepu, gorące miejsca.
  • AIDA - technika zwiększająca efektywność i efektowność działań promocyjnych.
  • "Wyróżnij się albo zgiń" - jak eksponować produkt, aby nie zginąć w gąszczu sklepowych promocji.
  • Materiały POS.
  • Jak skutecznie komunikować cenę klientowi.
  • Efektywność wizerunkowa promocji.
  • Analiza materiału foto/video.
  • Ćwiczenia koncepcyjne

7. WITRYNA SKLEPOWA

  • Rodzaje witryn, a sezonowość.
  • Rekwizyty na witrynie.
  • Oświetlenie.
  • Rodzaje manekinów.
  • Jakie manekiny, produkty, meble dostosować, aby witryna była interesująca dla klienta
Termin szkolenia
2022-01-27 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 16:00
Cena szkolenia
1350 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE -
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Agnieszka Łakomiec
Specjalista w sprzedaży detalicznej z zakresu Visual Merchandisingu z wieloletnim doświadczeniem. Absolwentka historii sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz projektowania wnętrz w Krakowskich Szkołach Artystycznych, a także e-marketingu. Od 2012 roku prowadzi szkolenia z zakresu visual merchandisingu. Od ponad 10 lat współpracuje z takimi markami beauty jak Kanebo, Chanel czy odzieżowymi Primark, GoSport,Young Reporter, Columbia SportWear, 4F czy Witek. Twórca strategii Visual merchandisingowej oraz odświeżenia konceptu marki odzieżowej Reporter Young. Współpracuje jako konsultant zarówno z sieciówkami odzieżowymi, jak i z małymi sklepami butikowymi.