Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP. Link do zgłoszenia znajduje się tutaj.
1. Nowa sprzedaż / sprzedaż odwrócona – dynamiczna zmiana
wymagań klientów
- Intro – Sales Ideas: interakcyjna symulacja wprowadzająca do warsztatów
- ROPO/Showroom/Zalando Generation/Off-owcy – zupełnie nowa segmentacja klientów B2B i B2C pod koniec drugiej dekady XXI wieku
- „Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach” i perspektywa zakupowa – nowe podejście do sprzedaży strategicznej
- Sprzedaż ukierunkowana, big data, permission sales – nowe sposoby sprzedaży
w dynamicznie zmieniających się warunkach - Quiz / interaktywny warsztat – nowe media / nowe modele sprzedaży
Aktywne wprowadzenie do warsztatów z zakresu nowej strategii i projektów sprzedażowych, dynamiczny przegląd nowych trendów – ilustrujących narzędziami filmowymi, case-studies oraz interakcyjnymi krótkimi symulacjami/warsztatami.
2. Symulacyjna gra strategiczna STRATEGIC SALES
- podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
- planowanie celów sprzedaży i metod osiągania celów
- określanie strategii sprzedaży portfela produktów
- planowanie i podział budżetu sprzedażowego
- rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów na rynku
- raportowanie wyników i feedback
Symulacja STRATEGIC SALES stanowić będzie kluczową część warsztatów pierwszego dnia. Będzie to niepowtarzalna szansa sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie sprzedaży strategicznej – w podobny sposób jak piloci samolotów ćwiczą swoje umiejętności na symulatorów lotów. Tradycyjnie dla zwycięskiego zespołu przewidziane są nagrody.
3. Podsumowanie i przegląd wyników gry STRATEGIC SALES
- przegląd realizowanych strategii przez poszczególne zespoły
- analiza strategii i planów sprzedaży poszczególnych grup
- ocena sprzedaży portfela produktów
- wskaźniki sprzedażowe w praktyce
Dzięki realizacji planów i strategii sprzedażowych „na żywo”, będziemy mogli prześledzić ich skuteczność i efektywność, analizując cele, strategie i wskaźniki poszczególnych zespołów – wraz z prześledzeniem czynników przyczyniających się do długofalowego sukcesu strategii sprzedaży.
4. Plany i strategie sprzedażowe w praktyce
- ocena rynku i możliwości rynkowych (cross-analysis, gap analysis, new market)
- profesjonalne określanie celów i strategii sprzedaży – wraz z analizą kluczowych ryzyk oraz środków działania (mapowanie w układzie produkt-rynek)
- pozycjonowanie oferty na tle konkurencji, wynajdywanie wyróżników sprzedażowych
i USP naszej oferty – z wykorzystaniem profesjonalnego narzędzia - mapy rynku w strategii CCS – opracowanie planów i działań łączących strategię z praktyczną realizacją (go to market)
Profesjonalne narzędzie do planowania sprzedaży w Excelu, do wykorzystania podczas warsztatów oraz w codziennej pracy; możliwość opracowania planów działań dla wirtualnych zespołów z symulacji rynkowej lub dla potrzeb planowania sprzedaży w swojej firmie w 2018 roku.
5. Profesjonalne zarządzanie projektami sprzedażowymi – PRINCE2, PMI i Agile
- dlaczego warto wykorzystywać sprawdzone metodyki projektowe we wdrażaniu działań sprzedażowych – menedżer sprzedaży: strateg nowej generacji
- PMI – test własnego stylu pracy projektowej oraz zasady współpracy sprzedaży
w strukturze macierzowej: jak sprostać wyzwaniom - PRINCE2 – podstawowe narzędzia: cele projektu i produkty projektowe, strategia komunikacji, strategia zarządzania ryzykiem w sprzedaży, zakresy projektu i harmonogramy, raportowanie i zapisy
- opracowywanie map i planów wdrożeniowych projektów Uczestników szkolenia
- projekty Agile – jak twórczo wykorzystać tą metodę w dynamicznie zmieniających się warunkach prowadzenia sprzedaży
- najważniejsze trendy w sprzedaży strategicznej 2020 i sposoby przygotowania się do nich
Autorskie narzędzia w Excelu do planowania i śledzenia realizacji projektów PRINCE2, testy diagnozujące potencjał i role w projektach sprzedażowych, inspiracje i kluczowe trendy w sprzedaży w różnych sektorach w perspektywie 2020.
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing w Grupie Questus, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.