Ma za sobą ponad 20 lat pracy zawodowej w działach sprzedaży i marketingu w strukturach polskich oraz międzynarodowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmach FMCG: Kamis-Przyprawy (dzisiaj McCormick), Eveline Cosmetics, 3M Consumer Health Care, Canpol, Spectrum Brands oraz Medela. Obecnie jest członkiem zarządu firmy Emipak i współpracuje z drukarniami fleksograficznymi jako dostawca rozwiązań dla branży poligraficznej.
Od 2011 jest związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu marketingu z dużym naciskiem na aspekt sprzedażowy. Trade marketing, marketing B2B i polityka cenowa oraz tematy związane z zarządzaniem marką to jej główne obszary szkoleniowe. Przeprowadziła kilkaset projektów szkoleniowych w formie szkoleń otwartych i zamkniętych dla klientów z wielu branż.
Autorka publikacji w prasie marketingowej i poligraficznej. Artykuły publikowane były m.in. w magazynach Marketer+, E-commerce w Polsce, E-commerce w Praktyce, OOH Magazine, w Przeglądzie Piekarskim i Cukierniczym, Świecie Poligrafii oraz Świecie Druku. Izabela Talmont występowała również podczas wielu konferencji branżowych oraz w panelu eksperckim Banku BNP Paribas poświęconym markom własnym (private labels). „Prawdziwy akt odkrycia nie polega na odnajdywaniu nowych lądów, lecz na patrzeniu na stare w nowy sposób” – to słowa Marcela Prousta, którymi kieruje się Izabela Talmont w swojej pracy zawodowej.
SZKOLENIE ONLINE, 23-24 stycznia
Prowadzone na platformie ClickMeeting.com
Otwierasz link w przeglądarce na laptopie lub telefonie i dołączasz do szkolenia, nie potrzebna jest żadna konfiguracja. Link prześlemy mailem na 7 dni przed szkoleniem. Bieżący kontakt z trenerem i innymi uczestnikami.
VOUCHERY NA SZKOLENIA 2025. SPRAWDŹ RABAT
Opinie klientów
"Świeże, dynamiczne podejście do edukowania, praktyczne umiejętności, bardzo polecam!", Agnieszka R., T4B Sp. z o.o.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA:
- Nauczysz się, jak analizować rynek, wyznaczać cele marketingowe i tworzyć strategie dostosowane do różnych grup docelowych
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności w zakresie komunikacji marketingowej i planowania kampanii – od idei do realizacji
- Poznasz skuteczne narzędzia marketingowe, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż i poprawić relacje z klientami.
- Rozwiniesz kompetencje w zakresie monitorowania efektów działań marketingowych i współpracy z kontrahentami
DLA KOGO SZKOLENIE?
- Osoby początkujące w marketingu, które chcą zrozumieć jego podstawy i zdobyć wiedzę praktyczną przydatną w codziennej pracy
- Pracownicy firm przechodzący do działu marketingu, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o strategii, narzędziach i analizach rynkowych
- Właściciele małych i średnich firm, którzy pragną rozwijać działania marketingowe w swoich biznesach, nawet przy ograniczonych budżetach.
- Specjaliści z innych branż, którzy chcą zyskać ogólną wiedzę o marketingu w kontekście współpracy międzydziałowej.
- Pracownicy działów sprzedaży, którzy chcą lepiej zrozumieć współczesne narzędzia i procesy marketingowe.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień 1.
1. Zadania współczesnego marketingu
- Czym powinien zajmować się marketing – rola marketingu w budowaniu przewagi konkurencyjnej i wartości dla klienta.
- Kim jest współczesny marketer? Połączenie wiedzy, kreatywności, analityki i organizacji – jak sprostać nowym oczekiwaniom rynku?
2. Role i zadania marketerów
- Różnorodność zadań w zależności od sektora (B2B/B2C), wielkości firmy i specyfiki branży.
- Jak dostosować strategie marketingowe do ograniczeń budżetowych i zasobów w firmie.
3. Podstawowe narzędzia marketingowe
- Marketing mix (4P → 4C) – jak dostosować produkt, cenę, dystrybucję i promocję do oczekiwań współczesnych klientów.
- Korzyści z użycia modelu 4C – większe skupienie na potrzebach klienta i skuteczniejsza komunikacja.
- Jak wykorzystać narzędzia marketingowe do budowy trwałej relacji z klientem i poprawy wyników sprzedaży
4. Klient – główny bohater nowoczesnego marketera
- Makrotoczenie i mikrootoczenie: firma, dostawcy, pośrednicy marketingowi, klienci, konkurenci, inne podmioty rynku
- Modele zachowań nabywców – jak dzielimy klientów na rynku B2C a jak na rynku B2B (konkretne przykłady i modele)
- Czynniki wpływające na zachowania nabywców, zmiany ich zachowań, mierzenie wartości klienta
- Insighty - kopalnia wiedzy o klientach i ich rola w budowaniu skuteczne komunikacji
3. Analiza rynku – co marketer powinien wiedzieć przed planowaniem działań marketingowych
- Sposoby pozyskiwania informacji o rynku – informacje wtórne i pierwotne
- Główne narzędzie marketera w analizie rynku
- Profesjonalne badania marketingowe, desk research, store check, wizyty u klientów, itp.
- Analiza asortymentu – portfolio firmy, warstwy produktu – model Levitta
- Analiza kanałów dystrybucji
- RTB – reason to believe – znaczenie dla firmy i dla klienta, przykłady RTB
- Analiza SWOT – perspektywy różnych podmiotów rynkowych
Uczestnicy będą analizować rzeczywiste raporty z profesjonalnych badań marketingowych jakościowych i ilościowych wraz ze scenariuszami z tych badań. W tym module przećwiczą również użycie niektórych narzędzi analitycznych i otrzymają wskazówki, co mogą sprawdzić w swojej firmie mając dostęp do danych.
4. Cele w marketingu - dlaczego warto je stawiać?
- Dlaczego wyznaczanie celów jest fundamentem skutecznego marketingu
- Cele SMART – jak formułować cele mierzalne i osiągalne?
- Korzyści z dopasowania celów do cyklu życia produktu i marki – lepsze planowanie budżetu i zasobów
5. Etapy planowania działań marketingowych
- Proces od analizy rynku po realizację kampanii – krok po kroku
Dzień 2.
1. Zakres prac marketingu i marketing-mix
- Zarządzanie produktami i usługami w praktyce – najważniejsze narzędzia
- Strategie cenowe - jak dostosować cenę do wartości produktu w oczach klienta
- Działania dystrybucyjne i wsparcie sprzedaży – narzędzia marketingu handlowego, które zwiększają sprzedaż
- Szacowanie wielkości sprzedaży oraz szacowanie zapotrzebowania na materiały promocyjne
- Przygotowanie prezentacji, materiałów dla działu sprzedaży
Warsztat: zaplanowanie działań marketing mix dla wybranego produktu: wybór produktu, ustalenie ceny, ustalenie budżetu oraz sposobu komunikacji, wybór kanałów dystrybucji
2. Komunikacja w marketingu
- Współczesna komunikacja marketingowa – jak zrozumieć, co widzi i potrzebuje odbiorca
- Jak wykorzystać język korzyści, aby przekonać klienta do zakupu
- Jak prezentować produkt / usługę, aby zdobyć uwagę i wyróżnić się
Warsztat: tworzenie prezentacji produktu na stronie firmowej lub w sklepie internetowym, aby pobudzić klienta do zakupu
3. Marketing internetowy - najważniejsze kanały i możliwości
- Multichannel i wykorzystanie synergii mediów offline i online
- Narzędzia komunikacji i wsparcia sprzedaży w internecie
- Social media, content marketing, e-mail marketing – kiedy, dla kogo i w jakim zakresie stosować?
- Różnice między content marketingiem a treściami sprzedażowymi
- Przyszłość narzędzi marketingowych - trendy i nowe możliwości
4. Kontrola efektów działań marketingowych
- Jak monitorować wyniki działań – najważniejsze wskaźniki marketingowe i internetowe.
- Praktyczne narzędzia do mierzenia ROI i efektywności kampanii.
5. Współpraca z agencjami marketingowymi (np. agencjami SEO, grafikami, webdesingerami itp.)
- Przygotowanie skutecznego briefu – jak jasno określić cele i oczekiwania
- Mocne i słabe strony współpracy z agencjami – jak uniknąć nieporozumień?
- Kontrola i rozliczanie agencji / współpracujących freelancerów
Uczestnicy otrzymają również wzór briefu
Sesja pytań i odpowiedzi i wręczenie certyfikatów
Polecamy inne szkolenia z Izabelą Bohdan-Talmont
Trade Marketing - marketing handlowy w punkcie sprzedaży. Kluczowe strategie i taktyki
Polityka cenowa i strategie cenowe. Trendy i wyzwania pricingu
Ma za sobą ponad 20 lat pracy zawodowej w działach sprzedaży i marketingu w strukturach polskich oraz międzynarodowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmach FMCG: Kamis-Przyprawy (dzisiaj McCormick), Eveline Cosmetics, 3M Consumer Health Care, Canpol, Spectrum Brands oraz Medela. Obecnie jest członkiem zarządu firmy Emipak i współpracuje z drukarniami fleksograficznymi jako dostawca rozwiązań dla branży poligraficznej.
Od 2011 jest związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu marketingu z dużym naciskiem na aspekt sprzedażowy. Trade marketing, marketing B2B i polityka cenowa oraz tematy związane z zarządzaniem marką to jej główne obszary szkoleniowe. Przeprowadziła kilkaset projektów szkoleniowych w formie szkoleń otwartych i zamkniętych dla klientów z wielu branż.
Autorka publikacji w prasie marketingowej i poligraficznej. Artykuły publikowane były m.in. w magazynach Marketer+, E-commerce w Polsce, E-commerce w Praktyce, OOH Magazine, w Przeglądzie Piekarskim i Cukierniczym, Świecie Poligrafii oraz Świecie Druku. Izabela Talmont występowała również podczas wielu konferencji branżowych oraz w panelu eksperckim Banku BNP Paribas poświęconym markom własnym (private labels). „Prawdziwy akt odkrycia nie polega na odnajdywaniu nowych lądów, lecz na patrzeniu na stare w nowy sposób” – to słowa Marcela Prousta, którymi kieruje się Izabela Talmont w swojej pracy zawodowej.