Trade Marketing dla sukcesu sprzedaży. Kluczowe strategie i taktyki

SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE
Zapewniamy również: lunch oraz catering podczas przerw kawowych

NAJBLIŻSZY TERMIN: 12-13 października 2023 r. Cena: 1970 zł netto + 23% VAT 

PROGRAM SZKOLENIA

1. Jak zmienia się praca trade marketerów w czasie dynamicznych zmian na rynku

  • ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
  • marketing handlowy – łącznik między sprzedażą a marketingiem
  • najważniejsze pojęcia trade marketingu: channel partnership, field marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport
  • nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji

2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING

  • podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
  • planowanie celów trade marketingu
  • określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
  • opracowywanie ofert współpracy i korzyści
  • rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
  • raportowanie wyników i feedback

3. Blok dla firm B2C – category management

  • Category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
  • Budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
  • Kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
  • POS i narzędzia promocji u partnerów handlowych
  • Pricing - podstawowe zasady ustalania cen
  • Kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
  • Marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C

4. Strategie marketingowe w trade marketingu

  • Opcje i kierunki działań w trade marketingu
  • Macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań
  • Pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
  • Wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce

5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów

  • Promocja sprzedaży, materiały POS
  • Rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
  • Programy wspólne producenta i dystrybutora
  • Szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji
  • Eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia

6. Efektywność trade marketingu

  • Wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
  • Wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
  • Trade marketing w internecie – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull

7. Blok dla firm B2B – trade marketing B2B

  • Specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
  • Sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
  • Relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
  • Budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B

ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA Z MERCHANDISINGU I TRADE MARKETINGU

Termin szkolenia
2023-10-12 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1970 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - ul. Wspólna 56, Warszawa lub Al. Jerozolimskie 132 (dokładna lokalizacja zostanie podana na 7 dni przed szkoleniem).
RABATY
Udzielamy 5% rabatu przy zamówieniu szkolenia dla 2 osób, 10% przy zamówieniu dla 3 lub więcej osób.
REJESTRACJA
Zamów szkolenie teraz. Fakturę możesz opłacić przed lub po szkoleniu. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Szkolenie In-Company? Zapytaj o ofertę
Trener
Michał Dziekoński
Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.