Trade marketing

SZKOLENIE W WARSZAWIE, NA SALI SZKOLENIOWEJ

TERMIN: 22-23.08.2023 (2 dni)

 

KOLEJNY TERMIN SZKOLENIA

NAJBLIŻSZY TERMIN: 7-8.11.2023 r. Cena: 1890 zł netto + 23% VAT 

- chcesz wcześniej złożyć zamówienie, wypełnij formularz: https://tiny.pl/cqdbb

 

PROGRAM SZKOLENIA

1. Jak zmienia się praca trade marketerów w czasie dynamicznych zmian na rynku

  • ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
  • marketing handlowy – łącznik między sprzedażą a marketingiem
  • najważniejsze pojęcia trade marketingu: channel partnership, field marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport
  • nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji

2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING

  • podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
  • planowanie celów trade marketingu
  • określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
  • opracowywanie ofert współpracy i korzyści
  • rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
  • raportowanie wyników i feedback

3. Blok dla firm B2C – category management

  • Category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
  • Budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
  • Kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
  • POS i narzędzia promocji u partnerów handlowych
  • Pricing - podstawowe zasady ustalania cen
  • Kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
  • Marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C

4. Strategie marketingowe w trade marketingu

  • Opcje i kierunki działań w trade marketingu
  • Macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań
  • Pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
  • Wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce

5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów

  • Promocja sprzedaży, materiały POS
  • Rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
  • Programy wspólne producenta i dystrybutora
  • Szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji
  • Eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia

6. Efektywność trade marketingu

  • Wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
  • Wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
  • Trade marketing w internecie – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull

7. Blok dla firm B2B – trade marketing B2B

  • Specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
  • Sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
  • Relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
  • Budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B

ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA Z MERCHANDISINGU I TRADE MARKETINGU

Termin szkolenia
2023-08-22 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1890 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - ATRIUM CENTRUM, Al. Jana Pawła II 27
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Zarejestruj się teraz. Fakturę do opłacenia dostaniesz przed szkoleniem. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Michał Dziekoński
Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.