Trade marketing i zarządzanie kategorią

SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE
Zapewniamy również: lunche oraz catering podczas przerw kawowych

Czego się nauczysz na szkoleniu?

  • Procesu zarządzania kategorią
  • Budowania drzewka asortymentowego kategorii
  • Zastosowania roli i strategii kategorii
  • Wykorzystania motywów zakupowych w decyzjach asortymentowych
  • Macierzy wyboru odpowiedniego producenta i produktu
  • Analizy ekonomiczno-handlowej w budowaniu kategorii
  • Dzięki wiedzy z zarządzania kategorią KAM będzie posiadał realny wpływ na zarządzanie kategorią podczas rozmowy z kupcem, zrozumie zasady, którymi kieruje się kupiec przy doborze asortymentu
  • Na szkoleniu przygotujemy argumentację sprzedażową do wprowadzenia nowości w sieci czy rozszerzenia kategorii

DLA KOGO SZKOLENIE?

  • Managerów i specjalistów marketingu aktywnie współpracujących z działem handlowym
  • Managerów sklepów detaliczych
  • Producentów sektora FMCG, DIY, Elektro, aptek
  • Przedstawicieli sieci handlowych
  • Sprzedawców, przedstawicieli handlowych, sales managerów
 
 

PROGRAM SZKOLENIA: TRADE MARKETING I CATEGORY MANAGEMENT

MODUŁ 1
Proces zarządzania kategorią – wstęp do zarządzania kategorią

  • Wprowadzenie do zarządzania kategorią
  • Obszar wspólny zarządzania kategorią - producent, sieć, klient
  • Elementy i proces zarządzania kategorią
  • Instrumenty marketingowe stosowane w zarządzaniu kategorią
  • Spojrzenie na proces zarządzania kategoria od strony celów kupca i KAM-a

MODUŁ 2
Strategia kategorii

  • Struktura kategorii - cele i zasady budowania drzewka asortymentowego
  • Znaczenie motywów zakupowych klientów w decyzjach produktowych kupca

Drzewko decyzyjne – budowanie asortymentu:

  • Cele i zasady budowania drzewka decyzyjnego.
  • Kryteria przeznaczenia produktów.
  • Marki własne w kategoryzacji – dlaczego sieci tak bardzo je lubią i wprowadzają.
  • Jak wprowadzać nowości produktowe do kategorii?
  • Produkty opiniotwórcze i ich rola (cena, dostępność, switch).
  • Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów?

Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii

MODUŁ 3
Analizy i dane dotyczące rynku w celu oceny kategorii

  • Analizy firm badawczych - dane odnoszące się do dystrybucji numerycznej, sell in/out op-wart-cena
  • Analiza SWOT sieci handlowych, produktów firmy oraz konkurencji w celu znalezienia przewagi na rynku
  • Macierze danych dotyczących wyboru producenta / dystrybutora
  • Decyzja związane z analizą danych i potencjałem produktu w kategorii

MODUŁ 4
Role i strategie kategorii

  • Rodzaje ról w kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach
  • Znaczenie strategii kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w strategiach
  • Ćwiczenie: ustalenie strategii poszczególnych kategorii w drzewku.

MODUŁ 5
Dobór instrumentów marketingowych do strategii kategorii

  • Taktyki produktowe - komplementarność, substytucyjność, szerokość i głębokość asortymentu w kategorii
  • Taktyki merchandisingowe - widoczność, identyfikacja, stabilność, kategoryzacja
  • Taktyki rekomendacji - komunikacja, wzmocnienie, motywacja

MODUŁ 6
Ocena efektywności kategorii

  • Elementy matematyki handlowej i ujednolicenie pojęć
  • Wskaźniki oceny kategorii z punktu widzenia kupca - TOP 5
  • ĆWICZENIE: określanie celów biznesowych dla wybranych kategorii
Termin szkolenia
2022-06-23 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 17:00
Cena szkolenia
1890 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - CK Golden Floor, Al. Jerozolimskie 123A
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Zarejestruj się teraz. Fakturę do opłacenia dostaniesz przed szkoleniem. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Roman Szymczak
Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards. Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych. Autor książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” i "Pricing - jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu" oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych. Organizator 8 konferencji dla branży farmaceutycznej: Forum Liderów Farmacji.