Termin szkolenia
2025-01-30 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 0:00
Cena szkolenia
2250 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
WARSZAWA - Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58, budynek CityGate. ZAPEWNIAMY OBIADY i PRZERWY KAWOWE
ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ
Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!
RABATY I KOLEJNE DATY
2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie. Zapytaj o kolejną datę: kontakt@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Trener
Izabela Bohdan-Talmont
Doświadczony Trener i Menedżer Marketingu, z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Zarządzanie i Marketing) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Dziennikarstwa).
Ma za sobą ponad 20 lat pracy zawodowej w działach sprzedaży i marketingu w strukturach polskich oraz międzynarodowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmach FMCG: Kamis-Przyprawy (dzisiaj McCormick), Eveline Cosmetics, 3M Consumer Health Care, Canpol, Spectrum Brands oraz Medela. Obecnie jest członkiem zarządu firmy Emipak i współpracuje z drukarniami fleksograficznymi jako dostawca rozwiązań dla branży poligraficznej.
Od 2011 jest związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu marketingu z dużym naciskiem na aspekt sprzedażowy. Trade marketing, marketing B2B i polityka cenowa oraz tematy związane z zarządzaniem marką to jej główne obszary szkoleniowe. Przeprowadziła kilkaset projektów szkoleniowych w formie szkoleń otwartych i zamkniętych dla klientów z wielu branż.
Autorka publikacji w prasie marketingowej i poligraficznej. Artykuły publikowane były m.in. w magazynach Marketer+, E-commerce w Polsce, E-commerce w Praktyce, OOH Magazine, w Przeglądzie Piekarskim i Cukierniczym, Świecie Poligrafii oraz Świecie Druku. Izabela Talmont występowała również podczas wielu konferencji branżowych oraz w panelu eksperckim Banku BNP Paribas poświęconym markom własnym (private labels). „Prawdziwy akt odkrycia nie polega na odnajdywaniu nowych lądów, lecz na patrzeniu na stare w nowy sposób” – to słowa Marcela Prousta, którymi kieruje się Izabela Talmont w swojej pracy zawodowej.

SZKOLENIE W WARSZAWIE, 30-31 stycznia

ZAPEWNIAMY OBIADY I PRZERWY KAWOWE

VOUCHERY NA SZKOLENIA 2025. SPRAWDŹ RABAT

KORZYŚCI

  • Zwiększenie skuteczności działań marketingu handlowego
  • Umiejętność dostosowywania strategii cenowej do potrzeb rynku
  • Skuteczna komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w obszarze trade marketingu
  • Zdolność efektywnego wykorzystania ceny w strategiach sprzedaży
  • Umiejętność projektowania akcji promocyjnych
  • Skuteczna komunikacja w trade marketingu i tworzenie przekonujących komunikatów 
  • Umiejętność przekonywania poprzez skuteczne prezentacje i argumentacje
  • Zdolność budowania pozytywnego wizerunku produktów i firmy

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ PIERWSZY

1. Wprowadzenie i rola trade marketingu

  • Najważniejsze funkcje trade marketingu
  • Analiza roli marketingu we wspieraniu procesu sprzedaży
  • Kanały dystrybucji – co trzeba o nich wiedzieć, aby skutecznie wdrażać działania trade marketingowe

2. Przegląd i rola dostępnych narzędzi trade marketingowych - wybór odpowiednich narzędzi do konkretnych celów:

  • Promocje sprzedażowe - rabaty, kupony
  • Materiały POS - stojaki reklamowe, plakaty, ulotki, banery, naklejki
  • Reklama w miejscu sprzedaży - ekrany reklamowe, kioski informacyjne.
  • Merchandising - prezentacja produktów na półkach i dbanie o estetykę wystaw
  • Programy lojalnościowe, konkursy i loterie z nagrodami
  • Degustacje i pokazy na żywo
  • Szkolenia dla personelu sklepów, aby lepiej promować produkty
  • Promocje cross-sellingowe, oferty łączone
  • Wsparcie marketingowe dla dystrybutorów i detalistów - dostarczanie materiałów reklamowych, wsparcie logistyczne, wspólne kampanie reklamowe

3. Projektowanie działań trade marketingowych

  • Analiza potrzeb i preferencji klientów w kontekście zakupów w punktach sprzedaży
  • Dobór i lokalizacja materiałów POS (Point of Sale) dla maksymalnej widoczności i efektywności
  • Współpraca z działem sprzedaży oraz dostosowanie działań marketingowych do ich celów

4. Różnice w trade marketingu B2C i B2B

  • Segmentacja klientów i dostosowanie przekazu do specyfiki odbiorców B2C i B2B
  • Specyfika procesu zakupowego i wpływ relacji na decyzje zakupowe w B2B
  • Odmienne kanały dystrybucji i ich wpływ na strategie marketingowe
  • Rola budowania relacji w długofalowych działaniach B2B vs. działania nastawione na szybki efekt w B2C

5. Analiza rynku i poszukiwanie insightów konsumenckich

  • Tworzenie Buyer Persony - analiza potrzeb, zachowań i motywacji klientów 
  • Poszukiwanie insightów konsumenckich i pozycja marki na rynku

6. Efektywne zarządzanie ceną i promocją

  • Strategie cenowe
  • Strategie rabatów stosowane przez producenta
  • Wpływ e-commerce na erozję cen
  • Up-selling i cross-selling  do zwiększenia średniej wartości koszyka
  • Mechanizmy promocyjne typu: keep-sell, friend-sell, re-sell

DZIEŃ DRUGI

1. Zalety i wady walki ceną

  • Produkty wrażliwe na cenę
  • Odpowiedzialność za cenę w organizacji: sprzedaż czy marketing
  • Wpływ obniżki ceny w promocji na sprzedaż regularną – case studies
  • Działania towarzyszące obniżaniu ceny
  • Budowanie fair-share i wpływ polityki cenowej na rozwój kategorii
  • Jakie marki radzą sobie z cenami a jakie giną w obliczu rozmów z klientem (sklepem)

2. Komunikacja w trade marketingu

  • Ekspozycja i komunikacja promocji
  • Zasady skutecznej komunikacji z konsumentem, sklepami i partnerami B2B
  • Mechanizmy psychologiczne w trade marketingu

3. Różne rodzaje akcji "Tailor Made Promo" i ich przygotowanie

  • Zarządzanie i rozliczanie akcji "TMP"
  • Współpraca z producentami i dostawcami

WARSZTAT: Projektowanie akcji trade marketingowej

4. Analiza rentowności i skuteczności promocji

  • Sposoby na ocenę skuteczności promocji
  • Ceny i promocje a rentowność sprzedaży
  • Efekt w postaci rentowności i parametry jakościowe

5. Budowanie skutecznych prezentacji

  • Przygotowanie konspektu prezentacji i wystąpienia
  • Hasła, skróty, wizualizacja, mapa myśli
  • Argumenty biznesowe i niebiznesowe dla działów sprzedaży i dla kupców
  • Strategie promowania oferowanej akcji trade marketingowej

Mogą Cię również zainteresować te szkolenia:

Trener
Izabela Bohdan-Talmont
Doświadczony Trener i Menedżer Marketingu, z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product management), strategii marketingowych, trade marketingu. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Zarządzanie i Marketing) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Wydział Dziennikarstwa).
Ma za sobą ponad 20 lat pracy zawodowej w działach sprzedaży i marketingu w strukturach polskich oraz międzynarodowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała w firmach FMCG: Kamis-Przyprawy (dzisiaj McCormick), Eveline Cosmetics, 3M Consumer Health Care, Canpol, Spectrum Brands oraz Medela. Obecnie jest członkiem zarządu firmy Emipak i współpracuje z drukarniami fleksograficznymi jako dostawca rozwiązań dla branży poligraficznej.
Od 2011 jest związana z branżą szkoleniową. Prowadzi szkolenia biznesowe z zakresu marketingu z dużym naciskiem na aspekt sprzedażowy. Trade marketing, marketing B2B i polityka cenowa oraz tematy związane z zarządzaniem marką to jej główne obszary szkoleniowe. Przeprowadziła kilkaset projektów szkoleniowych w formie szkoleń otwartych i zamkniętych dla klientów z wielu branż.
Autorka publikacji w prasie marketingowej i poligraficznej. Artykuły publikowane były m.in. w magazynach Marketer+, E-commerce w Polsce, E-commerce w Praktyce, OOH Magazine, w Przeglądzie Piekarskim i Cukierniczym, Świecie Poligrafii oraz Świecie Druku. Izabela Talmont występowała również podczas wielu konferencji branżowych oraz w panelu eksperckim Banku BNP Paribas poświęconym markom własnym (private labels). „Prawdziwy akt odkrycia nie polega na odnajdywaniu nowych lądów, lecz na patrzeniu na stare w nowy sposób” – to słowa Marcela Prousta, którymi kieruje się Izabela Talmont w swojej pracy zawodowej.