Marketing handlowy dla działów sprzedaży. Trade marketing
SZKOLENIE ONLINE
Szkolenie realizowane za pośrednictwem bezpiecznej platoformy ClickMeeting.com.
W trakcie szkolenia:
- szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym
- bieżący kontakt z trenerm i pozostałymi uczestnikami szkolenia
- dyskusja, burza mózgów, praktyczna wiedza oraz aktualne case'y.
- przewidziane przerwy
PROGRAM SZKOLENIA
1. Jak zmienia się praca trade marketerów w czasie dynamicznych zmian na rynku
- ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
- marketing handlowy – łącznik między sprzedażą a marketingiem
- najważniejsze pojęcia trade marketingu: channel partnership, field marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport
- nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji
2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING
- podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
- planowanie celów trade marketingu
- określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
- opracowywanie ofert współpracy i korzyści
- rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
- raportowanie wyników i feedback
3. Blok dla firm B2C – category management
- category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
- budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
- kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
- POS i narzędzia wsparcia sprzedaży partnerów handlowych
- kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
- marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C
4. Strategie marketingowe w trade marketingu
- opcje i kierunki działań
- macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań
- pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
- wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce
5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów
- promocja sprzedaży, materiały POS
- rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
- programy wspólne producenta i dystrybutora
- szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji
- eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia
6. Efektywność trade marketingu
- wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
- wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
- trade marketing w internecie – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull
7. Blok dla firm B2B – trade marketing B2B
- specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
- sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
- relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
- budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B
W przypadku zainteresowania szkoleniem w wersji online, prosimy o kontakt telefoniczny 607 710 797 lub mailowy: szkolenia@szkoleniaatrium.pl
Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP lub KFS.
Więcej informacji dostępnych na stronie, w zakładce: DOFINANSOWANIE
Termin szkolenia
2021-03-29 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 15:00
Cena szkolenia
1450 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE -
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
Trener
Michał Dziekoński
Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.