Trade marketing
SZKOLENIE W WARSZAWIE, NA SALI SZKOLENIOWEJ
TERMIN: 22-23.08.2023 (2 dni)
KOLEJNY TERMIN SZKOLENIA
NAJBLIŻSZY TERMIN: 7-8.11.2023 r. Cena: 1890 zł netto + 23% VAT
- chcesz wcześniej złożyć zamówienie, wypełnij formularz: https://tiny.pl/cqdbb
PROGRAM SZKOLENIA
1. Jak zmienia się praca trade marketerów w czasie dynamicznych zmian na rynku
- ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
- marketing handlowy – łącznik między sprzedażą a marketingiem
- najważniejsze pojęcia trade marketingu: channel partnership, field marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport
- nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji
2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING
- podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
- planowanie celów trade marketingu
- określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
- opracowywanie ofert współpracy i korzyści
- rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
- raportowanie wyników i feedback
3. Blok dla firm B2C – category management
- Category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
- Budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
- Kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
- POS i narzędzia promocji u partnerów handlowych
- Pricing - podstawowe zasady ustalania cen
- Kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
- Marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C
4. Strategie marketingowe w trade marketingu
- Opcje i kierunki działań w trade marketingu
- Macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań
- Pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
- Wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce
5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów
- Promocja sprzedaży, materiały POS
- Rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
- Programy wspólne producenta i dystrybutora
- Szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji
- Eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia
6. Efektywność trade marketingu
- Wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
- Wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
- Trade marketing w internecie – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull
7. Blok dla firm B2B – trade marketing B2B
- Specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
- Sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
- Relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
- Budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B
ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA Z MERCHANDISINGU I TRADE MARKETINGU
Termin szkolenia
2023-08-22 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1890 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - ATRIUM CENTRUM, Al. Jana Pawła II 27
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Zarejestruj się teraz. Fakturę do opłacenia dostaniesz przed szkoleniem. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
Trener
Michał Dziekoński
Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.