Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.
SZKOLENIE W WARSZAWIE, 19-20 grudnia
ZAPEWNIAMY OBIADY I PRZERWY KAWOWE
OPINIE KLIENTÓW:
- "Świetna atmosfera, bardzo dobry kontakt, możliwość realnego uczestnictwa w każdej minucie spotkania. Przykłady z życia wzięte, nowinki, smaczki. Wszystko na baaardzo duży plus:) Michał to kapitalny prowadzący z ogromną wiedzą i pasją. Na pewno będę polecać innym! MGD Sp. z o.o.
- "Świetny prowadzący. Dużo zadań praktycznych, które bardzo pomogą mi w przyszłości. Poszłabym ponownie" Anna Kozłowska, Shop Dent
- "Bardzo wartościowe szkolenie, z grami oraz bazą praktycznych narzędzi. Zachęcam, bo warto!" Paulina Pawlus, Synthos S.A.
- "Nieszablonowe, Ciekawe szkolenie, przeprowadzone w profesjonalny sposób i w miłej atmosferze. Polecam." Maciej Lipiński, ABB
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień 1: Zarządzanie nowymi produktami
1. Dynamika zmian w zarządzaniu produktami w różnych sektorach
- Nowe podejście do segmentacji klientów różnych produktów
- Zmiana w zaufaniu do informacji o produktach
- Zmiana w rolach product managerów
Case studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań
2. Symulacyjna gra strategiczna Product Management
- Poznanie instrukcji symulacji rynkowej i podział na rywalizujące ze sobą zespoły
- Etap 1 symulacji – STP (segmentacja, targeting, pozycjonowanie)
- Etap 2 symulacji – consumer insights i polityka cenowa (pricing)
- Etap 3 symulacji – narzędzia dystrybucji i komunikacji produktów
- Etap 4 symulacji – prognozowanie sprzedaży, rozstrzygnięcie wyników oraz wnioski
3. Wprowadzanie nowych produktów na rynek – praktyczne podsumowanie + narzędzia
- Etapy wprowadzania nowych produktów na rynek
- Narzędzia rozwoju innowacji produktowych i ich oceny
- Kluczowe narzędzia planowania rozwoju nowych produktów na rynku
- Wdrażanie nowych produktów i monitoring ich pozycji rynkowej
Quiz warsztatowy z etapów wprowadzania nowego produktu na rynek, praktyczne narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy, inspirujące case studies sukcesów i porażek nowych produktów na rynku
Dzień 2 – Zarządzanie portfelem produktów i plan rozwoju
1. Profil kompetencji product managerów
- Role w zespole zarządzania produktami
- Dyscyplina wdrażania strategii i szczegółowy plan działania
- Kreatywność i wyszukiwanie nieszablonowych rozwiązań
Testy rozwojowe, pozwalające każdemu z uczestników zdiagnozować indywidualny profil kompetencji w zakresie zarządzania, ról zespołowych i innowacyjności
2. Ocena portfela produktowego
- Kategoryzacja portfela produktów
- Narzędzia analiz porfelowych – BCG i McKinsey w praktyce
- Praktyczne wnioski i wskazówki z zarządzania portfelem produktowym
Praktyczne narzędzia w MS Excel do wykorzystnia w pracy, case studies, mini-grywalizacja na podstawie realnych danych rynkowych
3. Plan rozwoju produktów
- Analiza konkurencji – profesjonalna analiza cross-SWOT, analiza pozycjonowania produktów przez konkurencję
- Analiza rynku I potencjału segmentów rynku
- Strategia rozwoju produktu w układzie produkt-rynek
- Pozycjonowanie produktu na rynku
- Wdrażanie i kontrola strategii produktowej
Rywalizacja międzyzespołowa z wykorzystaniem realnych danych rynkowych oraz praktycznych narzędzi w MS Excel do wykorzystania
4. Wdrażanie strategii produktowej oraz marketing-mix
- Wyznaczanie cen nowego produktu w praktyce i psychologia cen
- Kluczowe wskaźniki zarządzania dystrybucją i sprzedażą produktów B2C i B2B
- Monitorowanie pozycji rynkowej produktu z wykorzystaniem wskaźników komunikacyjnych (product development funnel)
- Inspirujące case studies sukcesów I porażek zarządzania produktami (także z sektorów uczestników szkolenia)
- Praktyczne narzędzia i wskaźniki zarządzania cenami, dystrybucją i komunikacją produktów – do wykorzystania w codziennej pracy
- Wskazówki i rekomendacje dotyczące wdrażania narzędzi zarządzania produktami w praktyce
Sesja pytań i odpowiedzi i wręczenie certyfikatów
Jeśli Twoje szkolenie będzie współfinansowane ze środków publicznych, wpisz taką informację w punkcie UWAGI w formularzu zamówienia na dole strony oraz pobierz oświadczenie dostępne TUTAJ
Wypełnij je, zeskanuj i wyślij do nas na adres: kontakt@szkoleniaatrium.pl
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.