E-commerce w praktyce. Kampanie sprzedażowe od strategii do realizacji

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ 1
Sprzedaż produktów online (klasyczny e-commerce)

1. Jaki jest polski e-konsument?

  • Portret demograficzno-psychologiczny polskiego nabywcy
  • Co wpływa na podejmowanie lub zmianę decyzji zakupowych?
  • Efekt ZMOT, ROPO, CJ i marketing rekomendacji w praktyce
  • Źródła informacji o produktach i usługach w sieci
  • Ewolucja platform e-commerce – od sklepów przez retailerów i agregatory ofert po marketplace

Ćwiczenie praktyczne: Mapowanie punktów styku na ścieżce decyzyjnej klienta (customer journey mapping)

2. Projektowanie strategii sprzedaży online

  • Specyfika projektowania e-commerce i serwisów transakcyjnych
  • Projektowanie kart produktowych, kategorii i strony głównej sklepu/systemu
  • Projektowanie procesów sprzedażowych i checkout w sklepie online – jak radzić sobie z porzucaniem koszyka i generowaniem wysokich konwersji?
  • Checklista sklepu online – top10 kluczowych elementów mających wpływ na sprzedaż online
  • Content i copywriting w sklepie internetowym – jak zachęcać do sprzedaży dzięki opisom, tytułom i treściom?
  • Neuromarketing i psychologia online – jak oddziaływać na nieświadomość klienta i nakłaniać do zakupu?
  • Obsługa klienta online – krytyczne elementy logistyki, komunikacji i obsługi po-sprzedażowej
  • Trendy handlu internetowym – mobile (m-commerce), social shopping, conversational commerce, etc.
  • Platformy shoppingowe – własna czy dzierżawiona? Jak wybrać optymalną platformę e-commerce – kryteria wyboru (licencje, abonament, prowizje)?

Ćwiczenie praktyczne – analiza lejków sprzedażowych

3. Promocja i reklama online w kontekście e-commerce

  • W jaki sposób generować jakościowy ruch w serwisach sprzedażowych? – praktyki rynkowe liderów
  • Przegląd pro-sprzedażowych kanałów e-commerce (performance marketing)
  • SEO i Content Marketing w e-commerce: audyt sklepu internetowego pod kątem SEO
  • Skuteczne sposoby promocji i reklamy online typu direct response na przykładzie e-mail marketing (od pozyskania do utrzymania – e-mail automation w praktyce
  •  
  • specyfika komunikacji reklamowej w e-commerce na przykładzie kampanii w Google Ads (search, GMC, re-marketing i GDN)

4. Taktyki i dobór narzędzi reklamowych w zależności od wielkości projektu i budżetu

  • niestandardowe narzędzia promocji online w obszarze e-commerce
  • platformy i narzędzia do pomiaru działań i analizy konkurencji online

Przykłady aktywności – Polska i benchmarki zagraniczne dla wybranych branż

DZIEŃ 2
Pozyskiwanie klientów i zapytań przez internet (generowanie leadów)

1. Generowanie leadów – czyli jak pozyskiwać kontakty handlowe?

  • Szanse, leady marketingowe i sprzedażowe – jak identyfikować przypadkowe wizyty, zainteresowanie potencjalnych nabywców i realnych klientów online?
  • Modele generowania leadów
  • Taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B
  • Jak motywować ludzi do pozostawiania kontaktu?
  • Dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing w praktyce

Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych

2. Landing page i systemy transakcyjne

  • jak projektować efektywne strony docelowe (LP)?
  • strategiczny trójkąt LP – co decyduje o powodzeniu akcji?
  • sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem WWW
  • formularz kontaktowy - najlepsze wzorce i typowe błędy
  • wnioski internetowe - jak projektować by zwiększać konwersję?
  • motywacje i zachęty do wypełniania formularzy online

Ćwiczenie praktyczne – landing page i formularze- projektowanie, ocena, analiza

3. Pomiar efektywności – jak mierzyć i optymalizować sprzedaż?

  • monitoring i optymalizacja działań w obszarze e-handlu
  • kalkulowanie kosztów, przychodów i zysków w ramach pozyskiwania leadów
  • kluczowe parametry efektywnościowe w sklepach internetowych i projektach transakcyjnych – od generowania ruchu do sprzedaży
  • Narzędzia analityczne w e-commerce i generowaniu leadów – co mierzyć i jak interpretować dane?

Szkolenie skierowane jest do osób reprezentujacych poziom podstawowy lub średniozaawansowany.

Termin szkolenia
2022-01-27 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1490 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE -
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Artur Maciorowski
Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży. W portfolio m.in.: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR. Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu. Od 13 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 10.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu "Online Marketing Polska". Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu 2”.