Kampanie sprzedażowe w internecie - od strategii do realizacji

SZKOLENIE ONLINE 

GODZINY SZKOLENIA: 09:00-15:00

Szkolenie realizowane za pośrednictwem bezpiecznej platformy ClickMeeting.com

W trakcie szkolenia:

  • szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym
  • bieżący kontakt z trenerm i pozostałymi uczestnikami szkolenia
  • dyskusja, burza mózgów, praktyczna wiedza oraz aktualne case'y. 
  • przewidziane przerwy  

PROGRAM SZKOLENIA

E-commerce w praktyce. Kampanie sprzedażowe w internecie
- od strategii do realizacji

Dzień 1
Customer journey w praktyce – budowanie strategii i plan taktyczny w digital marketingu

1. Customer journey map w praktyce – identyfikacja touchpointów i projektowanie ścieżki zakupowej klienta

  • Strategia STP – segmentacja, targetowanie i pozycjonowanie online w praktyce
  • W jaki sposób identyfikować grupę docelową w sklepie internetowym? – badania, narzędzia, praktyka
  • Segment vs Persona – jak zobrazować optymalnego odbiorcę?
  • Jak identyfikować punkty styku (touchpoints) dla wybranego produktu/usługi?
  • Od płatnych przez własne po pozyskane - kanały komunikacji POEM w praktyce
  • Customer journey online – jak projektować mapę podróży klienta?
  • 3 determinanty sukcesu w customer experience

Ćwiczenie praktyczne – planowanie customer journey dla wybranych branż

2. Strategia w digital marketingu

  • Ile wydawać i jak alokować budżet marketingowy w digital marketingu?
  • Formy i narzędzia w e-marketingu – jak dzielić budżet w zależności od skali budżetu?
  • Planowanie kampanii internetowej – od KPI i celów przez dobór formatów i mediów po mierniki sukcesu i modele rozliczeń
  • Kampanie typu branding i direct response – dobór formatów reklamy internetowej: od wizerunku do sprzedaży
  • Jak planować powierzchnię reklamową w sieci?  Kluczowe modele emisji i rozliczeń
  • Jak wybrać i z kim współpracować przy projektach online
  • Kampanie reklamowe z ograniczonym budżetem – możliwości i przykłady aktywności
  • Integracja kanałów online i offline w praktyce – case studies

3. Przegląd narzędzi reklamy internetowej

  • SEO w praktyce - jak optymalizować serwisy i pozyskiwać linki by zwiększać pozycje w Google?
  • Jak planować kampanie AdWords 
  • E-mailingi i newslettery – skuteczne kreacje wizerunkowo-sprzedażowe 
  • Display, wideo i mobile – jak precyzyjnie docierać do TG? Od mediów do kreacji
  • Programmatic i RTB 
  • Content marketing w pigułce – jak marketing treści zmienił model komunikacji z kientami
  • Podstawy strategii social media w 5 kluczowych platformach (LinkedIn, blog, Facebook, Twitter, Slideshare)
  • Pozostałe formy e-marketingu  – ePR, sponsoring, viral marketing, influencerzy

Ćwiczenie praktyczne – projektowanie i ocena kreacji reklamowych

Dzień 2
Kampanie sprzedażowe i direct response - pozyskiwanie klientów na produkty i usługi w internecie

1. Planowanie kampanii sprzedażowych online – direct response i generowanie leadów w praktyce

  • Generowanie leadów – jak pozyskiwać kontakty handlowe w internecie?
  • Jak skłaniać potencjalnych klientów do pozostawienia danych teleadresowych wraz ze zgodą na kontakt handlowy
  • Jak budować bazę odbiorców – e-mail, SMS, dane z social media?
  • Co to jest lead i jakie są jego rodzaje?
  • Lejek sprzedażowy – od rekordu/użytkownika do klienta
  • Model generowanie leadów  w sieci– które narzędzia są najskuteczniejsze w procesie pozyskiwania danych online?
  • Taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B
  • Narzędzia online, które zapewniają najwyższą konwersję
  • Dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing w praktyce
  • Wykorzystanie marketing automation do identyfikacji i pozyskiwania klientów
  • Segmentacja, scoring i dynamiczne treści
  • Performance marketing i afiliacja 
  • Własne programy partnerskie online – czym motywować klientów, by rekomendowali nasze usługi i produkty?

Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych

2. WWW, która sprzedaje i skuteczne landing page

  • Jak zaprojektować i zoptymalizować skuteczną stronę produktową?
  • Jak projektować efektywne strony www zachęcające do pozostawienia danych kontaktowych?
  • Landing page – treść, layout, formularz
  • Strategiczny trójkąt sprzedażowej www – które elementy wpływają na wyższe konwersje i liczbę pozyskanych formularzy?
  • Sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem www – co jest skuteczne, a co tylko zabiera czas użytkownika?
  • Projektowanie formularza kontaktowego – najlepsze wzorce i typowe błędy
  • Dlaczego użytkownicy kłamią przy wypełnianiu formularzy i które elementy pomijać?
  • Wnioski internetowe i checkout w e-commerce – jak projektować by zwiększać konwersje (kroki, postęp, etykiety, bodźce, itp.)

Ćwiczenie praktyczne – WWW LP i formularze- projektowanie, ocena, analiza

3. Pomiar efektywności – jak mierzyć i optymalizować aktywność sprzedażową online?

  • Monitoring i optymalizacja działań 
  • Jak interpretować dane w procesie lead generation
  • Kalkulowanie kosztów w praktyce – od rekordu przez lead po klienta
  • Ile kosztuje użytkownik, potencjalny klient i faktyczna akcja online?

 

Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP lub KFS.

Więcej informacji dostępnych na stronie, w zakładce: DOFINANSOWANIE

Termin szkolenia
2021-07-12 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 15:00
Cena szkolenia
1350 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE -
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Artur Maciorowski
Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży. W portfolio m.in.: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR. Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu. Od 13 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 10.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu "Online Marketing Polska". Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu 2”.