Termin szkolenia
2024-12-18 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 15:00
Cena szkolenia
1650 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE - 7 dni przed szkoleniem wyślemy link. Kliknij i dołącz do szkolenia na Clickmeeting
ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ
Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!
RABATY I KOLEJNE DATY
2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie. Zapytaj o kolejną datę: kontakt@szkoleniaatrium.pl
Trener
Artur Maciorowski
Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży. W portfolio m.in.: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR. Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu. Od 13 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 10.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu "Online Marketing Polska". Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu 2”.
SZKOLENIE ONLINE, 18-19 grudnia
Prowadzone na platformie ClickMeeting.com
Otwierasz link w przeglądarce na laptopie i dołączasz do szkolenia, nie potrzebna jest żadna konfiguracja. Link prześlemy mailem na 7 dni przed szkoleniem. Bieżący kontakt z trenerem i innymi uczestnikami.
Czego dowiesz się podczas szkolenia?
- Jak zaprojektować karty produktowe, kategorie i stronę główną sklepu
- Jak zaprojektować checkout w sklepie online i uzyskać wysokie konwersje
- Jak radzić sobie z porzucaniem koszyka, jak uniknąć błędów w momencie zakupu
- Jak używać SEO i content marketing sklepie internetowym
- Jak generować leady i czym jest lead nurturing
- Jak poprawnie zaprojektować landing page
- Jakich systemów transakcyjnych użyć
- Jak mierzyć i analizować efektywność sprzedaży
Opinie o szkoleniu
- Pełny profesjonalizm. Świetny warsztat. Mnóstwo wartościowych inspiracji i pomysłów do działania. (Andrzej R. Farmer CO)
- To szkolenie otworzyło mi oczy na wiele aspektów w zakresie e-commerce. Każdy temat poruszony przez prowadzącego jest dla mnie cenny i z pewnością przyniesie korzyść dla mnie samego (rozwój) i firmy (projekt e-commerce). (Tomek, Macmillan Polska)
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień 1: Sprzedaż produktów i usług online
1. Jaki jest polski e-konsument
- Portret demograficzno-psychologiczny polskiego nabywcy
- Co wpływa na podejmowanie lub zmianę decyzji zakupowych?
- Efekt ZMOT, ROPO, CJ i marketing rekomendacji w praktyce
- Źródła informacji o produktach i usługach w sieci
- Ewolucja platform e-commerce i trendy: mobile shopping, social shopping, conversational commerce, etc.
Ćwiczenie praktyczne: Mapowanie punktów styku na ścieżce decyzyjnej klienta - customer journey map
2. Projektowanie sprzedaży online
- Specyfika projektowania e-commerce i serwisów transakcyjnych
- Projektowanie kart produktowych, kategorii i strony głównej sklepu/systemu
- Projektowanie procesów sprzedażowych i check-out w sklepie online
- Jak radzić sobie z porzucaniem koszyka, najczęściej popełniane błędy
- Jak uzyskiwać wysokie konwersje ze sprzedaży
- Checklista sklepu online – TOP10 kluczowych elementów mających wpływ na sprzedaż online
- Content marketing w sklepie internetowym – efektywne tytuły, dobre opisy, słowa kluczowe
- Psychologia zachowań konsumentów online – skuteczny wpływ na motywacje klienta i nakłanianie do zakupu
Ćwiczenie praktyczne – analiza lejków sprzedażowych
3. Platformy sklepów internetowych
- Własna czy dzierżawiona?
- Jak wybrać optymalną platformę e-commerce
- Kryteria wyboru: licencje, abonament, prowizje
3. Obsługa klienta w e-commerce
- Skuteczna i szybka komunikacja z klientem
- Logistyka: terminowe dostawy, zwroty towarów przez klienta
- Komunikacja i obsługa posprzedażowa
- Zdobywanie zaufania klienta w sklepie internetowym
4. Promocja i reklama sklepu internetowego
- W jaki sposób generować jakościowy ruch w serwisach sprzedażowych? – praktyki rynkowe liderów
- Przegląd pro-sprzedażowych kanałów e-commerce (performance marketing)
- SEO i Content Marketing w e-commerce
- Promocja online - direct response, e-mail marketing, marketing automation
- Promocja sklepu internetowego w Google Ads: wyszukiwarka, Google Merchant Center, retargeting i Google Display Network
Ćwiczenie: audyt sklepu internetowego pod kątem SEO
5. Dobór taktyki i narzędzi reklamowych w zależności od wielkości sklepu i budżetu
- niestandardowe narzędzia promocji online w obszarze e-commerce
- platformy i narzędzia do pomiaru działań i analizy konkurencji online
Przykłady aktywności – Polska i benchmarki zagraniczne dla wybranych branż
DZIEŃ 2: Generowanie leadów - pozyskiwanie klientów i zapytań
1. Generowanie leadów – czyli jak pozyskiwać klientów
- Leady marketingowe i sprzedażowe: identyfikowanie przypadkowych i obiecujących wizyt, rozpoznawanie zainteresowania, transformacja potencjalnego nabywcy w realnego klienta
- Modele generowania leadów
- Taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B
- Jak motywować ludzi do pozostawiania kontaktu?
- Dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing
Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych
2. Landing page i systemy transakcyjne
- jak projektować efektywne strony docelowe (LP)?
- strategiczny trójkąt LP – co decyduje o powodzeniu landing page
- sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem www
- formularz kontaktowy - najlepsze wzorce i typowe błędy
- zapytania klientów, Q&A - jak projektować by zwiększać konwersję?
- motywacje i zachęty do wypełniania formularzy online
Ćwiczenie praktyczne: landing page i formularze - projektowanie, ocena, analiza
3. Pomiar efektywności – mierzenie sprzedaży, analiza, optymalizacja sprzedaży
- monitoring i optymalizacja działań e-commerce
- kalkulowanie kosztów, przychodów i zysków w ramach pozyskiwania leadów
- kluczowe parametry mierzenia efektywności sklepu internetowego: od generowania ruchu do sprzedaży
- narzędzia analityczne w e-commerce i generowaniu leadów – co i kiedy mierzyć, jak interpretować dane?
ZOBACZ:
Szkolenia E-marketing i E-commerce
Szkolenia Social Media
Trener
Artur Maciorowski
Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży. W portfolio m.in.: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR. Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu. Od 13 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 10.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu "Online Marketing Polska". Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu 2”.