E-commerce w praktyce - skuteczna sprzedaż online

SZKOLENIE ONLINE:

  • prowadzone na platformie ClickMeeting.com, przewidziane przerwy, grupa max 12 osób
  • bieżący kontakt z trenerem i innymi uczestnikami
  • termin: 14-15 grudnia

CZEGO DOWIESZ SIĘ PODCZAS SZKOLENIA?

  • Jak zaprojektować karty produktowe, kategorie i stronę główną sklepu
  • Jak zaprojektować checkout w sklepie online i uzyskać wysokie konwersje
  • Jak radzić sobie z porzucaniem koszyka, jak uniknąć błędów w momencie zakupu
  • Jak używać SEO i content marketing sklepie internetowym
  • Jak generować leady i czym jest lead nurturing
  • Jak poprawnie zaprojektować landing page
  • Jakich systemów transakcyjnych użyć
  • Jak mierzyć i analizować efektywność sprzedaży

PROGRAM SZKOLENIA

DZIEŃ 1: Sprzedaż produktów i usług online 

1. Jaki jest polski e-konsument

  • Portret demograficzno-psychologiczny polskiego nabywcy
  • Co wpływa na podejmowanie lub zmianę decyzji zakupowych?
  • Efekt ZMOT, ROPO, CJ i marketing rekomendacji w praktyce
  • Źródła informacji o produktach i usługach w sieci
  • Ewolucja platform e-commerce i trendy: mobile shopping, social shopping, conversational commerce, etc.

Ćwiczenie praktyczne: Mapowanie punktów styku na ścieżce decyzyjnej klienta - customer journey map

2. Projektowanie sprzedaży online

  • Specyfika projektowania e-commerce i serwisów transakcyjnych
  • Projektowanie kart produktowych, kategorii i strony głównej sklepu/systemu
  • Projektowanie procesów sprzedażowych i check-out w sklepie online
  • Jak radzić sobie z porzucaniem koszyka, najczęściej popełniane błędy 
  • Jak uzyskiwać wysokie konwersje ze sprzedaży
  • Checklista sklepu online – TOP10 kluczowych elementów mających wpływ na sprzedaż online
  • Content marketing w sklepie internetowym – efektywne tytuły, dobre opisy, słowa kluczowe
  • Psychologia zachowań konsumentów online – skuteczny wpływ na motywacje klienta i nakłanianie do zakupu

Ćwiczenie praktyczne – analiza lejków sprzedażowych

3. Platformy sklepów internetowych

  • własna czy dzierżawiona?
  • Jak wybrać optymalną platformę e-commerce
  • Kryteria wyboru: licencje, abonament, prowizje

3. Obsługa klienta w e-commerce

  • skuteczna i szybka komunikacja z klientem
  • logistyka: terminowe dostawy, zwroty towarów przez klienta
  • komunikacji i obsługi posprzedażowa
  • zdobywanie zaufania klienta w sklepie internetowym

4. Promocja i reklama sklepu internetowego

  • W jaki sposób generować jakościowy ruch w serwisach sprzedażowych? – praktyki rynkowe liderów
  • Przegląd pro-sprzedażowych kanałów e-commerce (performance marketing)
  • SEO i Content Marketing w e-commerce
  • Promocja online - direct response, e-mail marketing, marketing automation
  • Promocja sklepu internetowego w Google Ads: wyszukiwarka, Google Merchant Center, retargeting i Google Display Network

Ćwiczenie: audyt sklepu internetowego pod kątem SEO

5. Dobór taktyki i narzędzi reklamowych w zależności od wielkości sklepu i budżetu

  • niestandardowe narzędzia promocji online w obszarze e-commerce
  • platformy i narzędzia do pomiaru działań i analizy konkurencji online

Przykłady aktywności – Polska i benchmarki zagraniczne dla wybranych branż

DZIEŃ 2: Generowanie leadów - pozyskiwanie klientów i zapytań 

1. Generowanie leadów – czyli jak pozyskiwać klientów

  • Leady marketingowe i sprzedażowe: identyfikowanie przypadkowych i obiecujących wizyt, rozpoznawanie zainteresowania, transformacja potencjalnego nabywcy w realnego klienta
  • Modele generowania leadów
  • Taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B
  • Jak motywować ludzi do pozostawiania kontaktu?
  • Dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing

Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych

2. Landing page i systemy transakcyjne

  • jak projektować efektywne strony docelowe (LP)?
  • strategiczny trójkąt LP – co decyduje o powodzeniu landing page
  • sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem www
  • formularz kontaktowy - najlepsze wzorce i typowe błędy
  • zapytania klientów, Q&A - jak projektować by zwiększać konwersję?
  • motywacje i zachęty do wypełniania formularzy online

Ćwiczenie praktyczne: landing page i formularze - projektowanie, ocena, analiza

3. Pomiar efektywności – mierzenie sprzedaży, analiza, optymalizacja sprzedaży

  • monitoring i optymalizacja działań e-commerce
  • kalkulowanie kosztów, przychodów i zysków w ramach pozyskiwania leadów
  • kluczowe parametry mierzenia efektywności sklepu internetowego: od generowania ruchu do sprzedaży
  • narzędzia analityczne w e-commerce i generowaniu leadów – co i kiedy mierzyć, jak interpretować dane?

ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA Z MARKETINGU INTERNETOWEGO I SOCIAL MEDIÓW

 

Termin szkolenia
2023-12-14 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 15:00
Cena szkolenia
1550 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE -
RABATY
Udzielamy 5% rabatu przy zamówieniu szkolenia dla 2 osób, 10% przy zamówieniu dla 3 lub więcej osób.
REJESTRACJA
Zamów szkolenie teraz. Fakturę możesz opłacić przed lub po szkoleniu. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Szkolenie In-Company? Zapytaj o ofertę
Trener
Artur Maciorowski
Trener, konsultant i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Od 1998 r. edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży. W portfolio m.in.: Coty Polska, Grupa ING, Bank DnB NORD, Fortis Bank/BGŻ BNP Paribas, Muzeum II Wojny Światowej, Proama, Auchan Polska i INFOR. Absolwent brytyjskiego programu The Chartered Institute of Marketing „Diploma in Professional Marketing” i certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurichu. Od 13 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 10.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus. Redaktor Prowadzący branżowego magazynu "Online Marketing Polska". Autor książek: „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online”, „Skuteczny e-mail marketing” oraz współautor „Wskaźników marketingowych” i „Biblia e-biznesu 2”.