Strategia marketingowa dla firm dużych i małych

Jeśli myślisz, że strategia marketingowa jest tylko dla dużych firm i tworzona jest przez dyrektorów marketingu z 20-letnim stażem - mylisz się. Wyznaczanie realnych celów biznesowych, kierunku rozwoju, określenie, kto jest klientem i kto jeszcze może nim być, porównanie z konkurencją, analiza i znajdowanie przewag i słabości rynkowych - to wszystko składa się na proces tworzenia strategii marketingowej.
Każdy, kto zajmuje się marketingiem, czy działa biznesowo jest taką strategię stworzyć.
Zapraszamy na szkolenie każdego, kto pracuje w działu marketingu, czy prowadzi swój biznes.

Ludzie z celami odnoszą sukcesy, ponieważ wiedzą, dokąd zmierzają. To samo jest z biznesami. Blisko 80% nowych firm upada w ciągu 2 lata prowadzenia działalności, ponieważ nie ma długofalowałego planu działań, aby utrzymać swoją pozycję na rynku.

Tworzenie strategii ma jeszcze jedną ważną zaletę: pozwala spojrzeć krytycznie na Twój biznes. Dzięki temu możesz pewne rzeczy poprawić i odkryć nowe, o których dotąd nie myślałeś.

Niechęć do krytycznego spojrzenia na swoje działania marketingowe sprawia, że aż 50% firm nigdy nie podejmuje trudu spisania strategii marketingowej w formie przejrzystej i zrozumiałej dla wszystkich pracowników, aby znali precyzyjnie cele biznesowe: te duże i te mniejsze, pośrednie.

Jakie są zalety przygotowania strategii marketingowej?

  • określenie mocnych stron firmy i jej eksponowanie
  • uniknąć pułapek wynikających ze słabych stron firmy
  • wykorzystać słabe punkty konkurencji
  • utrzymać spójną wizję rozwoju firmy mimo zmieniający się warunków rynkowych
  • lepiej kalkulować koszty i wykorzystywać budżet marketingowy, unikać powielania nieskutecznych działań marketingowych
  • znaleźć nowe grupy odbiorców, ulepszyć oferowane usługi, wprowadzić na rynek nowy produkt 

Dlatego warto jest nauczyć się tworzenia strategii, a to szkolenie na pewno pomoże Ci przejść ten proces i będzie inspiracją do lepszych działań marketingowych.

SZKOLENIE ONLINE

  • Szkolenie realizowane za pośrednictwem platformy Clickmeeting
  • Szkolenie prowadzone w czasie rzeczywistym
  • Bieżący kontakt z trenerem i pozostałymi uczestnikami szkolenia
  • Dyskusja, burza mózgów, ćwiczenia, praktyczna wiedza oraz aktualne case'y. 
  • Przewidziane przerwy  

Program szkolenia: Strategia marketingowa dla firm dużych i małych

1. Podstawowe wyzwania strategiczne

  • Strategia firmy
  • Strategia marki
  • Strategia marketingowa
  • Strategie małych firm, a strategie dużych korporacji

Ćwiczenie: budowanie idei strategicznej własnej organizacji
Ćwiczenie: budowanie modelu marketingowego własnej organizacji

2. Kształtowanie docelowego rynku

  • Kto jest Twoim klientem?
  • Segmentacja i personalizacja
  • Target. Persona. Insight konsumencki
  • Targetowanie rynków B2B
  • Targetowanie rynków B2C
  • Wykorzystanie danych behawioralnych. Big Data
  • Segmentacja rynku i wytyczenie celu strategicznego

Ćwiczenie: budowanie insightów w oparciu o dane

3. Komunikacja marketingowa - najważniejsze elementy

  • Big Idea - co chcemy powiedzieć klientom i jak pokazać markę
  • Techniki kreatywne w komunikacji marketingowej
  • Elementy strategii blue ocean
  • Disruption. Visual Hammer
  • Design Thinking w marketingu
  • Komunikacja marketingowa - czy klienci działają racjonalnie? I jak wpływać na ich emocje?
  • Buzz, viral, real-time-marketing: budowanie atraktorów i magnetyzerów
  • Współpraca z agencjami reklamowymi, jeśli jej potrzebujesz

Ćwiczenie: case study - brief dla agencji
Ćwiczenie: case study: wprowadzenie marki na rynek

4. Budowanie lojalności klientów

  • Znaczenie customer experience i obsługi klienta - spraw, by klient wracał i dobrze mówił o Twojej firmie
  • Komunikacja z klientem w punktach styku
  • Komunikacja z klientami w mediach społecznościowych
  • Incydent rynkowy i kryzysy - jak sobie z nimi radzić?
  • Rozwiązywanie konfliktów online: flame wars/ shitstorm, hejt,
  • Astroturfing, trolling - jak to działa

Ćwiczenie: budowanie customer journey
Ćwiczenie: rozwijanie customer experience
Ćwiczenie: konflikt online

5. Budżet w strategii marketingowej i mierzenie jej efektów

  • Mierzenie efektywności działań marketingowych 
  • Wybrane wskaźniki działań online i offline
  • Tworzenie budżetu marketingowego i analiza kosztów
  • KPI w strategii marketingowej
  • Elementy controllingu marketingowego: marketing dashboards

Ćwiczenie: planowanie finansowe działań marketingowych
Ćwiczenie: analiza kosztów działań marketingowych

Termin szkolenia
2022-06-29 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 15:00
Cena szkolenia
1590 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
ONLINE -
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Zarejestruj się teraz. Fakturę do opłacenia dostaniesz przed szkoleniem. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Jacek Kotarbiński
Ekonomista, uznany autorytet i międzynarodowy ekspert w zakresie marketingu, rozwoju innowacji i  zarządzania sprzedażą. Od 1990 roku skutecznie i praktycznie wspiera przedsiębiorstwa w zakresie rozwoju ich konkurencyjności. Autor bestsellerowej Sztuki Rynkologii. Keynote konferencji branżowych, trener biznesu, doradca i mentor innowacyjnych firm oraz startupów. Międzynarodowy ekspert shopper marketingu. Felietonista "Forbes Polska", członek Rady Programowej Forum IAB Poland, członek jury Superbrands Poland, PRCH Retail Awards, POPAI Poland Awards. Laureat konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl, w kategorii "Blogi profesjonalne i firmowe". Bloger "Harvard Business Review Polska". Konsultant zarządów wielu przedsiębiorstw. General Manager POPAI Poland The Global Association for Marketing at-Retail. Jego e-book "Sztuka marketingu" stał się bestsellerem iTunes w kategorii "Biznes", podobnie jak "Druga Sztuka Marketingu" i "Trzecia Sztuka Marketingu". Studiował ekonomię i zarządzanie w Niemczech, Austrii i Polsce.  Wykładowca Questus/Chartered Institute of Marketing, Akademii Leona Koźmińskiego, Wyższej Szkoły Bankowej, Uniwersytetu Gdańskiego. Autor publikacji w "Marketingu w Praktyce" i "Marketer Plus". Pomysłodawca i twórca fanpage "Bareizmy Wiecznie Żywe". Autor Bloga o Sztuce Marketingu