- Procesu zarządzania kategorią i jego roli w merchandisingu
- Budowania drzewka asortymentowego kategorii
- Zastosowania roli i strategii kategorii
- Wykorzystania motywów zakupowych w decyzjach asortymentowych
- Macierzy wyboru odpowiedniego producenta i produktu
- Analizy ekonomiczno-handlowej w budowaniu kategorii
- Na szkoleniu przygotujemy argumentację sprzedażową do wprowadzenia nowości w sieci czy rozszerzenia kategorii
Category Management i merchandising - efektywne zarządzanie powierzchnią sklepu
SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE
Zapewniamy również: lunche oraz catering podczas przerw kawowych
Czego się nauczysz na szkoleniu?
DLA KOGO SZKOLENIE?
- Managerów i specjalistów marketingu aktywnie współpracujących z działem handlowym
- Managerów sklepów detalicznych
- Producentów różnych branż
- Przedstawicieli sieci handlowych
- Sprzedawców, przedstawicieli handlowych, sales managerów
- Merchandiserów
PROGRAM SZKOLENIA
1. Proces zarządzania kategorią – wstęp do zarządzania kategorią
- Wprowadzenie do zarządzania kategorią
- Obszar wspólny zarządzania kategorią - producent, sieć, klient
- Elementy i proces zarządzania kategorią
- Instrumenty marketingowe stosowane w zarządzaniu kategorią
- Spojrzenie na proces zarządzania kategorią od strony celów kupca i KAM-a
2. Strategia kategorii
- Struktura kategorii - cele i zasady budowania drzewka asortymentowego
- Rodzaje ról w kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach
- Znaczenie motywów zakupowych klientów w decyzjach produktowych kupca
3. Drzewko decyzyjne – budowanie asortymentu:
- Cele i zasady budowania drzewka decyzyjnego
- Kryteria przeznaczenia produktów
- Marki własne w kategoryzacji – dlaczego sieci tak bardzo je lubią i wprowadzają
- Jak wprowadzać nowości produktowe do kategorii?
- Produkty opiniotwórcze i ich rola - cena, dostępność, switch
- Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów?
Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii
4. Tworzenie planogramów
- Czym są planogramy
- Zasady budowania planogramów
- Półka i asortyment, zapasy półkowe
- Promocje i strefy promocji
- Strategie cenowe - pozycjonowanie cenowe produktów i kategorii
6. Analizy i dane dotyczące rynku w celu oceny kategorii
- Analizy firm badawczych - dane odnoszące się do dystrybucji numerycznej, sell in/out op-wart-cena
- Analiza SWOT sieci handlowych, produktów firmy oraz konkurencji w celu znalezienia przewagi na rynku
- Macierze danych dotyczących wyboru producenta / dystrybutora
- Decyzja związane z analizą danych i potencjałem produktu w kategorii
Ćwiczenie: ustalenie strategii poszczególnych kategorii w drzewku
7. Dobór instrumentów marketingowych w zarządzaniu kategorią produktową
- Taktyki produktowe - komplementarność, substytucyjność, szerokość i głębokość asortymentu w kategorii
- Taktyki merchandisingowe - widoczność, identyfikacja, stabilność, kategoryzacja
- Taktyki rekomendacji - komunikacja, wzmocnienie, motywacja
8. Ocena efektywności kategorii
- Elementy matematyki handlowej i ujednolicenie pojęć
- Wskaźniki oceny kategorii z punktu widzenia kupca - TOP 5
- ĆWICZENIE: określanie celów biznesowych dla wybranych kategorii
ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA Z MERCHANDISINGU I TRADE MARKETINGU
Jeśli chcesz o merchandisingu również poczytać, możesz kupić nową książkę wydaną w tym roku przez Romana Szymczaka, prowadzącego szkolenie: MERCHANDISING I ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ W PUNKCIE SPRZEDAŻY
To pierwsza w Polsce książka o merchandisingu i zarządzaniu kategorią oparta na wielu latach pracy i obserwacji rynku, zachowań klientów i zrealizowanych projektów doradczych w obszarze trade marketingu. Nowe trendy, nowe inspiracje. Polecamy!
Termin szkolenia
2023-12-03 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 16:00
Cena szkolenia
1970 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - ul. Wspólna 56, Warszawa
lub Al. Jerozolimskie 132 (dokładna lokalizacja zostanie podana na 7 dni przed szkoleniem).
RABATY
Udzielamy 5% rabatu przy zamówieniu szkolenia dla 2 osób, 10% przy zamówieniu dla 3 lub więcej osób.
REJESTRACJA
Zamów szkolenie teraz. Fakturę możesz opłacić przed lub po szkoleniu. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
Trener
Hanna Adamiak
Ekspert w obszarze Category Management i Product Management, wprowadzania nowych produktów na rynek oraz strategii marketingowych i sprzedażowych,. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczeniee zawodowe.
Rozpoczęła swoją karierę zawodową w JTI Polska i MarketShare. Pracowała jako Dyrektor Marketingu i Channel Manager. Była odpowiedzialną za opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej, rozwijanie programów z zakresu Zarządzania Kategorią dla klientów B2B, rozwój portfolio produktów, kalkulacje cen, zarządzanie wynikami finansowymi oraz budżet marketingowy.
Hanna z sukcesem kierowała projektem wprowadzenia na rynek polski Wild Bean Cafe we współpracy z BP Polska, koncentrując się na kategorii przekąsek. Wdrożyła programy promocyjno-sprzedażowe z klientami sieciowymi, które przyniosły imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 40%.
Ponadto, była odpowiedzialna za pełen zakres działań marketingowych dla sieci własnej Flerynka oraz udane współprace z klientami w Europie, Azji i Oceanii, wspierając rozwój nowych produktów, prezentacje i szkolenia. Brała aktywny udział w międzynarodowych projektach cross-marketingowych.
W latach 2008-2010 pełniła funkcję Project Managera w JTI Polska, skupiając się na projektach związanych z budowaniem wizerunku marki. Z powodzeniem zajmowała się rozwijaniem dystrybucji i sprzedaży marek znajdujących się w portfolio firmy.
W okresie od 2010 do 2015 roku była Business Project Managerem i konsultantem dla polskich przedsiębiorstw, specjalizując się w tworzeniu biznesplanów, strategiach marketingowych i sprzedażowych, budowaniu kanałów dystrybucji oraz wprowadzaniu nowych produktów na rynek.
W latach 2015-2018 pracowała w Eurocash S.A. jako Senior Category Manager (2015-2016), zarządzając kategoriami dla Delikatesów Centrum, oraz jako Project Manager (2016-2018), gdzie kierowała rozwojem nowego konceptu dla kategorii sieci sklepów. Odpowiadała za stworzenie modelu biznesowego dla kategorii produktów świeżych w Delikatesach Centrum o wartości około 250 milionów złotych. W jej obowiązkach należało także rozwijanie nowych produktów, zarządzanie wynikami finansowymi projektu oraz negocjacje z dostawcami.
W ciągu swojej kariery Hanna skutecznie opracowywała i wdrażała strategie i plany marketingowe, rozwijała i wprowadzała produkty na rynek oraz budowała kanały sprzedaży. Dodatkowo, była odpowiedzialna za współpracę z międzynarodowymi klientami sieciowymi.
Hanna prowadzi również szkolenia w języku angielskim i jest absolwentką Warszawskiej Szkoły Biznesu (kierunek Zarządzanie i Marketing) oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET.