- Procesu zarządzania kategorią i jego roli w merchandisingu
- Budowania drzewka asortymentowego kategorii
- Zastosowania roli i strategii kategorii
- Wykorzystania motywów zakupowych w decyzjach asortymentowych
- Macierzy wyboru odpowiedniego producenta i produktu
- Analizy ekonomiczno-handlowej w budowaniu kategorii
- Na szkoleniu przygotujemy argumentację sprzedażową do wprowadzenia nowości w sieci czy rozszerzenia kategorii
Merchandising i category management - zarządzanie kategorią produktową
SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE
Zapewniamy również: lunche oraz catering podczas przerw kawowych
Czego się nauczysz na szkoleniu?
DLA KOGO SZKOLENIE?
- Managerów i specjalistów marketingu aktywnie współpracujących z działem handlowym
- Managerów sklepów detalicznych
- Producentów różnych branż
- Przedstawicieli sieci handlowych
- Sprzedawców, przedstawicieli handlowych, sales managerów
- Merchandiserów
PROGRAM SZKOLENIA
1. Proces zarządzania kategorią – wstęp do zarządzania kategorią
- Wprowadzenie do zarządzania kategorią
- Obszar wspólny zarządzania kategorią - producent, sieć, klient
- Elementy i proces zarządzania kategorią
- Instrumenty marketingowe stosowane w zarządzaniu kategorią
- Spojrzenie na proces zarządzania kategorią od strony celów kupca i KAM-a
2. Strategia kategorii
- Struktura kategorii - cele i zasady budowania drzewka asortymentowego
- Rodzaje ról w kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach
- Znaczenie motywów zakupowych klientów w decyzjach produktowych kupca
3. Drzewko decyzyjne – budowanie asortymentu:
- Cele i zasady budowania drzewka decyzyjnego
- Kryteria przeznaczenia produktów
- Marki własne w kategoryzacji – dlaczego sieci tak bardzo je lubią i wprowadzają
- Jak wprowadzać nowości produktowe do kategorii?
- Produkty opiniotwórcze i ich rola - cena, dostępność, switch
- Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów?
Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii
4. Tworzenie planogramów
- Czym są planogramy
- Zasady budowania planogramów
- Półka i asortyment, zapasy półkowe
- Promocje i strefy promocji
- Strategie cenowe - pozycjonowanie cenowe produktów i kategorii
6. Analizy i dane dotyczące rynku w celu oceny kategorii
- Analizy firm badawczych - dane odnoszące się do dystrybucji numerycznej, sell in/out op-wart-cena
- Analiza SWOT sieci handlowych, produktów firmy oraz konkurencji w celu znalezienia przewagi na rynku
- Macierze danych dotyczących wyboru producenta / dystrybutora
- Decyzja związane z analizą danych i potencjałem produktu w kategorii
Ćwiczenie: ustalenie strategii poszczególnych kategorii w drzewku
7. Dobór instrumentów marketingowych w zarządzaniu kategorią produktową
- Taktyki produktowe - komplementarność, substytucyjność, szerokość i głębokość asortymentu w kategorii
- Taktyki merchandisingowe - widoczność, identyfikacja, stabilność, kategoryzacja
- Taktyki rekomendacji - komunikacja, wzmocnienie, motywacja
8. Ocena efektywności kategorii
- Elementy matematyki handlowej i ujednolicenie pojęć
- Wskaźniki oceny kategorii z punktu widzenia kupca - TOP 5
- ĆWICZENIE: określanie celów biznesowych dla wybranych kategorii
ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA Z MERCHANDISINGU I TRADE MARKETINGU
Jeśli chcesz o merchandisingu również poczytać, możesz kupić nową książkę wydaną w tym roku przez Romana Szymczaka, prowadzącego szkolenie: MERCHANDISING I ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ W PUNKCIE SPRZEDAŻY
To pierwsza w Polsce książka o merchandisingu i zarządzaniu kategorią oparta na wielu latach pracy i obserwacji rynku, zachowań klientów i zrealizowanych projektów doradczych w obszarze trade marketingu. Nowe trendy, nowe inspiracje. Polecamy!
Termin szkolenia
2023-10-19 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 16:00
Cena szkolenia
2500 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - ATRIUM CENTRUM, Al. Jana Pawła II 27
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Zarejestruj się teraz. Fakturę do opłacenia dostaniesz przed szkoleniem. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
Trener
Roman Szymczak
Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi.
Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG.
Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards.
Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych.
Autor książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” i "Pricing - jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu" oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych.
Organizator 8 konferencji dla branży farmaceutycznej: Forum Liderów Farmacji.