Termin szkolenia
2024-11-07 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 16:00
Cena szkolenia
2150 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
WARSZAWA - Centrum Konferencyjne Ogrodowa 58, budynek CityGate. Zapewniamy catering i obiady
ZAMÓWIENIE I PŁATNOŚĆ
Zamów szkolenie teraz, opłać fakturę później. Rejestruj się min. 7 dni przed szkoleniem. Ułatwi to nam potwierdzanie szkoleń. Dziękujemy!
RABATY I KOLEJNE DATY
2 osoby - 5%, 3 osoby - 10%. Szkolenia powtarzamy cyklicznie. Zapytaj o kolejną datę: kontakt@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Trener
Hanna Adamiak
Ekspert w obszarze sprzedaży, Category Management i Product Management, wprowadzania nowych produktów na rynek, strategii sprzedażowych oraz negocjacji handlowych i technik sprzedaży. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe. Prowadzi również szkolenia w języku angielskim i jest absolwentką Warszawskiej Szkoły Biznesu (kierunek Zarządzanie i Marketing) oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET. Pracowała jako Dyrektor Marketingu i Channel Manager. Była odpowiedzialną za opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej, rozwijanie programów z zakresu Zarządzania Kategorią dla klientów B2B, rozwój portfolio produktów, kalkulacje cen, zarządzanie wynikami finansowymi oraz budżet marketingowy. Z sukcesem kierowała projektem wprowadzenia na rynek polski Wild Bean Cafe we współpracy z BP Polska, koncentrując się na kategorii przekąsek. Wdrożyła programy promocyjno-sprzedażowe z klientami sieciowymi, które przyniosły imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 40%. Ponadto, była odpowiedzialna za pełen zakres działań marketingowych dla sieci własnej Flerynka oraz udane współprace z klientami w Europie, Azji i Oceanii, wspierając rozwój nowych produktów, prezentacje i szkolenia. Brała aktywny udział w międzynarodowych projektach cross-marketingowych. Pełniła funkcję Project Managera w JTI Polska, skupiając się na projektach związanych z budowaniem wizerunku marki. Z powodzeniem zajmowała się rozwijaniem dystrybucji i sprzedaży marek znajdujących się w portfolio firmy. Pracowała jako Business Project Managerem i konsultantem dla polskich przedsiębiorstw, specjalizując się w tworzeniu biznesplanów, strategiach marketingowych i sprzedażowych, budowaniu kanałów dystrybucji oraz wprowadzaniu nowych produktów na rynek. W Eurocash S.A. jako Senior Category Manager zarządzała kategoriami dla Delikatesów Centrum, oraz jako Project Manager kierowała rozwojem nowego konceptu dla kategorii sieci sklepów. Odpowiadała za stworzenie modelu biznesowego dla kategorii produktów świeżych w Delikatesach Centrum o wartości około 250 milionów złotych. W jej obowiązkach należało także rozwijanie nowych produktów, zarządzanie wynikami finansowymi projektu oraz negocjacje z dostawcami. W ciągu swojej kariery skutecznie opracowywała i wdrażała strategie marketingowe, rozwijała i wprowadzała produkty na rynek oraz budowała kanały sprzedaży. Była też odpowiedzialna za współpracę z międzynarodowymi klientami sieciowymi. Od wielu lat pracuje jako szkoleniowiec, dzieląc się swoją bogatą wiedzą i doświadczeniem praktycznym z uczestnikami szkoleń: category management, negocjacje handlowe, zarządzanie produktem oraz techniki sprzedaży.

SZKOLENIE W WARSZAWIE, 7-8 listopada

Korzyści ze szkolenia:

  • Uczestnicy dowiedzą się, jak zarządzanie kategorią wpływa na strategię firmy
  • Przeanalizujemy metody budowania kategorii, które maksymalizują zyski i realizują cele zarówno detalistów, jak i producentów.
  • Poznanie reguł doboru asortymentu, wyboru dostawców, ustalania celów sprzedażowych, analizy wyników oraz zwiększania zyskowności.
  • Uczestnicy dowiedzą się, czym kieruje się kupujący i jak powstaje drzewo decyzyjne
  • Zrozumienie znaczenie kluczowych parametrów kategorii produktowej oraz ich wpływ na sprzedaż, w tym szerokość i głębokość asortymentu, pozycjonowanie cenowe oraz parametry ekspozycji.

DLA KOGO SZKOLENIE?

  • Właścicielom i kierownikom oraz pracowników sklepów detalicznych
  • Koordynatorom i przedstawicielom sieci handlowych
  • Managerów i specjalistów marketingu aktywnie współpracujących z działem handlowym
  • Przedstawicieli sieci handlowych i merchandiserów
  • Pracownikom działów sprzedaży producentów taki sektorów, jak: FMCG, Elektro, DIY
  • Specjalistom ds. trade marketingu i zarządzania kategorią

PROGRAM SZKOLENIA

1. Zarządzanie kategorią

  • Wprowadzenie do zarządzania kategorią
  • Obszar wspólny zarządzania kategorią - producent, sieć, klient
  • Elementy i proces zarządzania kategorią
  • Spojrzenie na proces zarządzania kategorią od strony celów kupca i producenta

2. Strategia kategorii

  • Struktura kategorii
  • Role kategorii
  • Znaczenie motywów zakupowych klientów w decyzjach produktowych kupca

3. Drzewo decyzyjne – budowanie asortymentu

  • Drzewo decyzyjne – jak klient podejmuje decyzje
  • Cele i zasady budowania drzewa decyzyjnego
  • Produkty opiniotwórcze i ich rola
  • Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów

4. Merchandising - organizacja powierzchni sklepu i budowanie planogramów

  • Jak wdrażać zasady merchandisingu i prawidłowo zaplanować i zorganizować powierzchnię sklepu
  • Proces budowania ekspozycji sklepu
  • PLANOGRAMY – czym są i jak je tworzyć?
  • Promocje i strefy promocji
  • Półka, asortyment, zapasy półkowe
  • Komunikacja i materiały POS

5. Strategie cenowe

  • Percepcja ceny przez klienta
  • Pozycjonowanie cenowe produktów i kategorii
  • Wpływ cen na rentowność kategorii
  • Promocje cenowe i wrażliwość na promocje
  • Regionalne zróżnicowanie cen
  • Ceny w sklepie

6. Instrumenty marketingowe w Category Management

  • Zasady 4P
  • Taktyki produktowe - komplementarność, substytucyjność, szerokość i głębokość asortymentu w kategorii
  • Taktyki merchandisingowe - widoczność, identyfikacja, stabilność, kategoryzacja
  • Taktyki rekomendacji - komunikacja, wzmocnienie, motywacja

7. Narzędzia do zarządzania kategorią

  • Analiza konkurencji
  • Analiza SWOT dla kategorii
  • Analiza produktów ABC
  • Analiza koszyka zakupowego
  • Rotacja produktowa

8. Wskaźniki KPI w Category Management

  • Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) w zarządzaniu kategoriami
  • Wykorzystanie KPI do optymalizacji strategii kategorii
  • Przykłady KPI w zarządzaniu kategoriami: sprzedaż, marża, rotacja zapasów, udział rynkowy

Sesja pytań i odpowiedzi i wręczenie certyfikatów

Mogą Cię również zainteresować te szkolenia:

Trade marketing - marketing handlowy w miejscu sprzedaży. Kluczowe strategie i taktyki

Zarządzanie cyklem życia produktu - Product Management

Polityka cenowa i strategie cenowe. Trendy i wyzwania pricingu

Customer Experience Management (CX). Zarządzanie i projektowanie doświadczeń klienta


 

Trener
Hanna Adamiak
Ekspert w obszarze sprzedaży, Category Management i Product Management, wprowadzania nowych produktów na rynek, strategii sprzedażowych oraz negocjacji handlowych i technik sprzedaży. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie zawodowe. Prowadzi również szkolenia w języku angielskim i jest absolwentką Warszawskiej Szkoły Biznesu (kierunek Zarządzanie i Marketing) oraz Szkoły Trenerskiej grupy SET. Pracowała jako Dyrektor Marketingu i Channel Manager. Była odpowiedzialną za opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej, rozwijanie programów z zakresu Zarządzania Kategorią dla klientów B2B, rozwój portfolio produktów, kalkulacje cen, zarządzanie wynikami finansowymi oraz budżet marketingowy. Z sukcesem kierowała projektem wprowadzenia na rynek polski Wild Bean Cafe we współpracy z BP Polska, koncentrując się na kategorii przekąsek. Wdrożyła programy promocyjno-sprzedażowe z klientami sieciowymi, które przyniosły imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 40%. Ponadto, była odpowiedzialna za pełen zakres działań marketingowych dla sieci własnej Flerynka oraz udane współprace z klientami w Europie, Azji i Oceanii, wspierając rozwój nowych produktów, prezentacje i szkolenia. Brała aktywny udział w międzynarodowych projektach cross-marketingowych. Pełniła funkcję Project Managera w JTI Polska, skupiając się na projektach związanych z budowaniem wizerunku marki. Z powodzeniem zajmowała się rozwijaniem dystrybucji i sprzedaży marek znajdujących się w portfolio firmy. Pracowała jako Business Project Managerem i konsultantem dla polskich przedsiębiorstw, specjalizując się w tworzeniu biznesplanów, strategiach marketingowych i sprzedażowych, budowaniu kanałów dystrybucji oraz wprowadzaniu nowych produktów na rynek. W Eurocash S.A. jako Senior Category Manager zarządzała kategoriami dla Delikatesów Centrum, oraz jako Project Manager kierowała rozwojem nowego konceptu dla kategorii sieci sklepów. Odpowiadała za stworzenie modelu biznesowego dla kategorii produktów świeżych w Delikatesach Centrum o wartości około 250 milionów złotych. W jej obowiązkach należało także rozwijanie nowych produktów, zarządzanie wynikami finansowymi projektu oraz negocjacje z dostawcami. W ciągu swojej kariery skutecznie opracowywała i wdrażała strategie marketingowe, rozwijała i wprowadzała produkty na rynek oraz budowała kanały sprzedaży. Była też odpowiedzialna za współpracę z międzynarodowymi klientami sieciowymi. Od wielu lat pracuje jako szkoleniowiec, dzieląc się swoją bogatą wiedzą i doświadczeniem praktycznym z uczestnikami szkoleń: category management, negocjacje handlowe, zarządzanie produktem oraz techniki sprzedaży.