Merchandising i category management - zarządzanie kategorią produktową

SZKOLENIE ORGANIZOWANE W SALI SZKOLENIOWEJ W WARSZAWIE
Zapewniamy również: lunche oraz catering podczas przerw kawowych

Czego się nauczysz na szkoleniu?

  • Procesu zarządzania kategorią i jego roli w merchandisingu
  • Budowania drzewka asortymentowego kategorii
  • Zastosowania roli i strategii kategorii
  • Wykorzystania motywów zakupowych w decyzjach asortymentowych
  • Macierzy wyboru odpowiedniego producenta i produktu
  • Analizy ekonomiczno-handlowej w budowaniu kategorii
  • Na szkoleniu przygotujemy argumentację sprzedażową do wprowadzenia nowości w sieci czy rozszerzenia kategorii

DLA KOGO SZKOLENIE?

  • Managerów i specjalistów marketingu aktywnie współpracujących z działem handlowym
  • Managerów sklepów detalicznych
  • Producentów różnych branż
  • Przedstawicieli sieci handlowych
  • Sprzedawców, przedstawicieli handlowych, sales managerów
  • Merchandiserów
 

PROGRAM SZKOLENIA

1. Proces zarządzania kategorią – wstęp do zarządzania kategorią

  • Wprowadzenie do zarządzania kategorią
  • Obszar wspólny zarządzania kategorią - producent, sieć, klient
  • Elementy i proces zarządzania kategorią
  • Instrumenty marketingowe stosowane w zarządzaniu kategorią
  • Spojrzenie na proces zarządzania kategorią od strony celów kupca i KAM-a

2. Strategia kategorii

  • Struktura kategorii - cele i zasady budowania drzewka asortymentowego
  • Rodzaje ról w kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach
  • Znaczenie motywów zakupowych klientów w decyzjach produktowych kupca

3. Drzewko decyzyjne – budowanie asortymentu:

  • Cele i zasady budowania drzewka decyzyjnego
  • Kryteria przeznaczenia produktów
  • Marki własne w kategoryzacji – dlaczego sieci tak bardzo je lubią i wprowadzają
  • Jak wprowadzać nowości produktowe do kategorii?
  • Produkty opiniotwórcze i ich rola - cena, dostępność, switch
  • Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów?

Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii

4. Tworzenie planogramów

  • Czym są planogramy
  • Zasady budowania planogramów
  • Półka i asortyment, zapasy półkowe
  • Promocje i strefy promocji
  • Strategie cenowe - pozycjonowanie cenowe produktów i kategorii

6. Analizy i dane dotyczące rynku w celu oceny kategorii

  • Analizy firm badawczych - dane odnoszące się do dystrybucji numerycznej, sell in/out op-wart-cena
  • Analiza SWOT sieci handlowych, produktów firmy oraz konkurencji w celu znalezienia przewagi na rynku
  • Macierze danych dotyczących wyboru producenta / dystrybutora
  • Decyzja związane z analizą danych i potencjałem produktu w kategorii

Ćwiczenie: ustalenie strategii poszczególnych kategorii w drzewku

7. Dobór instrumentów marketingowych w zarządzaniu kategorią produktową

  • Taktyki produktowe - komplementarność, substytucyjność, szerokość i głębokość asortymentu w kategorii
  • Taktyki merchandisingowe - widoczność, identyfikacja, stabilność, kategoryzacja
  • Taktyki rekomendacji - komunikacja, wzmocnienie, motywacja

8. Ocena efektywności kategorii

  • Elementy matematyki handlowej i ujednolicenie pojęć
  • Wskaźniki oceny kategorii z punktu widzenia kupca - TOP 5
  • ĆWICZENIE: określanie celów biznesowych dla wybranych kategorii

ZOBACZ WSZYSTKIE NASZE SZKOLENIA Z MERCHANDISINGU I TRADE MARKETINGU

Jeśli chcesz o merchandisingu również poczytać, możesz kupić nową książkę wydaną w tym roku przez Romana Szymczaka, prowadzącego szkolenie: MERCHANDISING I ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ W PUNKCIE SPRZEDAŻY

To pierwsza w Polsce książka o merchandisingu i zarządzaniu kategorią oparta na wielu latach pracy i obserwacji rynku, zachowań klientów i zrealizowanych projektów doradczych w obszarze trade marketingu. Nowe trendy, nowe inspiracje. Polecamy!

Termin szkolenia
2022-10-17 (2 dni)
Godziny szkolenia
9:00 - 17:00
Cena szkolenia
1890 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - CK Golden Floor, Al. Jerozolimskie 123A
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Zarejestruj się teraz. Fakturę do opłacenia dostaniesz przed szkoleniem. Więcej pytań? Kontakt: 607 710 797, szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Roman Szymczak
Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards. Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych. Autor książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” i "Pricing - jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu" oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych. Organizator 8 konferencji dla branży farmaceutycznej: Forum Liderów Farmacji.