Merchandising w praktyce

Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP lub KFS. Więcej informacji dostępnych tutaj.

Grupa docelowa: Szkolenie dedykowane jest zarówno właścicielom punktów sprzedaży (sklepy), jak i producentom produktów sprzedawanych w sklepach.

  • Część szkolenia jest/może być realizowana w rzeczywistych punktach sprzedaży (sklepy) w celu zrealizowania przez uczestników zadań/ćwiczeń związanych z obserwacją klientów i oceną ekspozycji produktów.
  • Omawiane zasady merchandisingowe będą analizowane na podstawie materiału zdjęciowego wykonanego przez trenera w realnych punktach sprzedaży, pokazującego różne praktyki w wybranych kategoriach.
  • Uczestnicy przed szkoleniem otrzymają zadanie domowe, polegające na przygotowaniu materiału zdjęciowego (foto) z wybranymi najlepszymi praktykami i najczęstszymi błędami popełnianymi przy ekspozycji produktów/merchandisingu.

EFEKTY SZKOLENIA:

  • Wykorzystać w  praktyce wiedzę z zakresu psychologii zachowań konsumenckich.
  • Poprzez merchandising wpływać na decyzje zakupowe konsumentów.
  • Wykorzystać praktycznie wiedzy z zakresu komunikacji cenowej, stosowania różnych technik komunikacji cenowej w celu zwiększania sprzedaży.
  • Wykorzystać praktyczną wiedzę z obszaru tworzenia, budowania dodatkowych ekspozycji (paletowych, słupkowych, standów) w celu zwiększenia sprzedaży.
  • Stosować technikę AIDA, jako narzędzia zwiększającego efektywność i efektowność promocji i dodatkowych ekspozycji promocyjnych.
  • Umiejętnie posługiwać się techniką cross-merchandisingu.
  • Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu zrządzania kategorią (category managament).
  • Umiejętnie posługiwać się i wykorzystywać materiały reklamowe zgodnie z ich przeznaczeniem w celu zwiększenia sprzedaży i budowania lojalności konsumenta.

METODY PRACY:

  • Mini wykład trenera – podstawowe zasady merchandisingu
  • Mini wykład trenera – podstawy psychologii zachowań konsumenta
  • Analiza przykładów biznesowych dobrych i złych praktyk merchandisingowych (materiały foto).
  • Dyskusja moderowana – bank pomysłów.
  • Case study

PROGRAM SZKOLENIA:

DZIEŃ PIERWSZY

1. CELE MERCHANDISINGU

  • Drzewo decyzyjne Klienta w procesie zakupów.
  • Pięć etapów podejmowania decyzji zakupowych i wpływ merchandisingu na każdym z etapów.
  • Merchandising, jako technika zwiększająca lojalność konsumenta do produktu.
  • Merchandising jako sposób na pobudzanie wszystkich zmysłów Klienta
  • Podstawy visual merchandisingu.

2. STANDARDY MERCHANDISINGOWE

  • Korzyści dla Klienta, PH, Producenta, Sklepu.
  • Strategia przygotowania i wdrożenia standardów merchandisingowych.
  • Narzędzia kontroli i egzekwowania na poziomie sklepów.
  • Nowoczesne technologie w zastosowaniu tworzenia standardów merchandisingowych.

3. NAJWAŻNIEJSZE ZASADY MERCHANDISINGOWE. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENTA

  • Jak zachowuje się konsument w sklepie?
  • Oddziaływanie środowiska sklepowego na zmysły Klienta.
  • Wpływ otoczenia sklepowego na sposób poruszania się w sklepie.
  • 10 behavioralnych zasad konsumenta w sklepie min. strefa dekompresji, gorące i zimne miejsca ekspozycyjne, skanowanie półki.
  • Analiza materiału foto/video
  • Case study

4. JAK EFEKTYWNIE ZARZĄDZAĆ PÓŁKĄ?

  • Ustawienia poziome i pionowe (wertykalne i blokowe).
  • Jak optymalnie dobrać asortyment produktów (zasada Pareto).
  • Gorące i zimne strefy półki.
  • Pozycjonowanie w stosunku do konkurentów, czyli jak zabierać konkurencji i nie dać odebrać sobie?
  • Efekt wyróżnienia (kontrastu) w półce.
  • Efekt obfitości w półce.
  • Najlepsze praktyki ekspozycji półkowych.
  • Analiza materiału foto/video.
  • Case study

5. CROSS-MERCHANDISING

  • Zjawisko cross-selingu, istota, cele, korzyści
  • Merchandising krzyżowy, jako technika zwiększająca nie tylko sprzedaż, ale także ogólne zadowolenie konsumenta z robienia zakupów w danym sklepie.
  • Merchandising, jako "cichy sprzedawca".
  • Analiza foto/video
  • Ćwiczenia koncepcyjne

 

DZIEŃ DRUGI

1. PROMOCJE KONSUMECKIE I DODATKOWE EKSPOZYCJE W SKLEPIE

  • AIDA - technika zwiększająca efektywność i efektowność działań promocyjnych.
  • "wyróżnij się albo zgiń" - jak eksponować produkt, aby nie zginąć w gąszczu sklepowych promocji..
  • Efekt koncentracji i rozproszenia na przykładzie stosowania POSM.
  • Gorące miejsca, a floor plan sklepu
  • Niekonwencjonalne i nowatorskie przykłady stosowania materiałów reklamowych.
  • Efektywność wizerunkowa promocji.
  • Analiza materiału foto/video.
  • Ćwiczenia koncepcyjne

2. ZARZĄDZANIE MARŻĄ I KOMUNIKACJA CENOWA

  • Jak skutecznie komunikować cenę Klientowi w sklepie? (najlepsze i najgorsze praktyki)
  • Najlepsze praktyki i błędy przy stosowaniu materiałów reklamowych i cenówek.
  • Promocja w kontekście celów wizerunkowych i finansowych.
  • Promocja - inwestycja, czy wydatek?
  • Parametr wrażliwości cenowej i jego wpływ na efektywność promocji.
  • Prawo Webera, a optymalizacja marży.
  • Podstawy matematyki handlowej (wyliczanie efektywności promocji cenowych).
  • Case study i ćwiczenia praktyczne.

3. PODSTAWY ZARZĄDZANIA KATEGORIĄ (CATMAN)

  • Faza przygotowawcza
    Definicja i segmentacja kategorii
    Rola kategorii
    Ocena kategorii
  • Faza rekomendacji
    Cele dla kategorii
    Strategia kategorii
    Lokalizacja poszczególnych kategorii w przestrzeni sklepowej
  • Faza realizacji
    Taktyki kategorii
    Wprowadzenie planu
    Komunikacja cenowa
    Weryfikacja kategorii

Case study wybranej kategorii w branży klientów

Termin szkolenia
2020-04-23 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
1750 PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
Warszawa - Atrium Centrum lub CK Golden Floor
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
ZAMÓW SZKOLENIE
Zamów jako szkolenie zamknięte
Trener
Waldemar Szymecki
Trener, Interim Menedżer, Coach. Doświadczony trener z praktycznym 20-letnim stażem menedżerskim i sprzedażowym w korporacyjnych standardach pracy.
Posiada praktyczne doświadczenie w zarządzaniu procesami sprzedaży (optymalizacja i obsługa klienta), merchandisingu, negocjacjach i zarządzaniu min. w branżach FMCG, AUTOMOTIV, RTV/AGD, zarówno w kanale B2C jak i B2B.
Przez 10 lat zarządzał zespołami sprzedażowymi (do 120 osób) od Kierownika Regionalnego po Dyrektora Sprzedaży w takich firmach jak: Coca–Cola, Nestle Polska, Unilever SA, Kompania Piwowarska SA (wyróżniony tytułem Menedżera Roku 2001), Media-Expert.
Twórca standardów pracy dla handlowców i programów motywacyjnych. Przeprowadził ponad 10000 godzin szkoleniowych i doradczych w zakresie merchandisingu i sprzedaży. Prowadziły projekty w obszarze merchandisingu oraz catman dla producentów i sieci sklepów takich marek, jak: MASPEX SA, Grupa ŻYWIEC SA, LEWIATAN Holding SA, EURO Polska Sieć Handlowa, MARWIT, ZELMER, ROYAL UNIBREW, PPG Deco Polska - DECORAL, Japan Tobacco International, Kompania Piwowarska, BAT, Media–Expert.