SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
PONIŻSZY PROGRAM MA CHARAKTER SZKOLENIA ZAMKNIĘTEGO - DYDYKOWANEGO DLA DANEJ FIRMY
ZAPYTAJ O CENĘ I TERMIN
Grupa docelowa: Szkolenie dedykowane jest zarówno właścicielom punktów sprzedaży (sklepy), jak i producentom produktów sprzedawanych w sklepach.
- Część szkolenia jest/może być realizowana w rzeczywistych punktach sprzedaży (sklepy) w celu zrealizowania przez uczestników zadań/ćwiczeń związanych z obserwacją klientów i oceną ekspozycji produktów.
- Omawiane zasady merchandisingowe będą analizowane na podstawie materiału zdjęciowego wykonanego przez trenera w realnych punktach sprzedaży, pokazującego różne praktyki w wybranych kategoriach.
- Uczestnicy przed szkoleniem otrzymają zadanie domowe, polegające na przygotowaniu materiału zdjęciowego (foto) z wybranymi najlepszymi praktykami i najczęstszymi błędami popełnianymi przy ekspozycji produktów/merchandisingu.
EFEKTY SZKOLENIA:
- Wykorzystać w praktyce wiedzę z zakresu psychologii zachowań konsumenckich.
- Poprzez merchandising wpływać na decyzje zakupowe konsumentów.
- Wykorzystać praktycznie wiedzy z zakresu komunikacji cenowej, stosowania różnych technik komunikacji cenowej w celu zwiększania sprzedaży.
- Wykorzystać praktyczną wiedzę z obszaru tworzenia, budowania dodatkowych ekspozycji (paletowych, słupkowych, standów) w celu zwiększenia sprzedaży.
- Stosować technikę AIDA, jako narzędzia zwiększającego efektywność i efektowność promocji i dodatkowych ekspozycji promocyjnych.
- Umiejętnie posługiwać się techniką cross-merchandisingu.
- Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu zrządzania kategorią (category managament).
- Umiejętnie posługiwać się i wykorzystywać materiały reklamowe zgodnie z ich przeznaczeniem w celu zwiększenia sprzedaży i budowania lojalności konsumenta.
METODY PRACY:
- Mini wykład trenera – podstawowe zasady merchandisingu
- Mini wykład trenera – podstawy psychologii zachowań konsumenta
- Analiza przykładów biznesowych dobrych i złych praktyk merchandisingowych (materiały foto).
- Dyskusja moderowana – bank pomysłów.
- Case study
PROGRAM SZKOLENIA:
DZIEŃ PIERWSZY
1. CELE MERCHANDISINGU
- Drzewo decyzyjne Klienta w procesie zakupów.
- Pięć etapów podejmowania decyzji zakupowych i wpływ merchandisingu na każdym z etapów.
- Merchandising, jako technika zwiększająca lojalność konsumenta do produktu.
- Merchandising jako sposób na pobudzanie wszystkich zmysłów Klienta
- Podstawy visual merchandisingu.
2. STANDARDY MERCHANDISINGOWE
- Korzyści dla Klienta, PH, Producenta, Sklepu.
- Strategia przygotowania i wdrożenia standardów merchandisingowych.
- Narzędzia kontroli i egzekwowania na poziomie sklepów.
- Nowoczesne technologie w zastosowaniu tworzenia standardów merchandisingowych.
3. NAJWAŻNIEJSZE ZASADY MERCHANDISINGOWE. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENTA
- Jak zachowuje się konsument w sklepie?
- Oddziaływanie środowiska sklepowego na zmysły Klienta.
- Wpływ otoczenia sklepowego na sposób poruszania się w sklepie.
- 10 behavioralnych zasad konsumenta w sklepie min. strefa dekompresji, gorące i zimne miejsca ekspozycyjne, skanowanie półki.
- Analiza materiału foto/video
- Case study
4. JAK EFEKTYWNIE ZARZĄDZAĆ PÓŁKĄ?
- Ustawienia poziome i pionowe (wertykalne i blokowe).
- Jak optymalnie dobrać asortyment produktów (zasada Pareto).
- Gorące i zimne strefy półki.
- Pozycjonowanie w stosunku do konkurentów, czyli jak zabierać konkurencji i nie dać odebrać sobie?
- Efekt wyróżnienia (kontrastu) w półce.
- Efekt obfitości w półce.
- Najlepsze praktyki ekspozycji półkowych.
- Analiza materiału foto/video.
- Case study
5. CROSS-MERCHANDISING
- Zjawisko cross-selingu, istota, cele, korzyści
- Merchandising krzyżowy, jako technika zwiększająca nie tylko sprzedaż, ale także ogólne zadowolenie konsumenta z robienia zakupów w danym sklepie.
- Merchandising, jako "cichy sprzedawca".
- Analiza foto/video
- Ćwiczenia koncepcyjne
DZIEŃ DRUGI
1. PROMOCJE KONSUMECKIE I DODATKOWE EKSPOZYCJE W SKLEPIE
- AIDA - technika zwiększająca efektywność i efektowność działań promocyjnych.
- "wyróżnij się albo zgiń" - jak eksponować produkt, aby nie zginąć w gąszczu sklepowych promocji..
- Efekt koncentracji i rozproszenia na przykładzie stosowania POSM.
- Gorące miejsca, a floor plan sklepu
- Niekonwencjonalne i nowatorskie przykłady stosowania materiałów reklamowych.
- Efektywność wizerunkowa promocji.
- Analiza materiału foto/video.
- Ćwiczenia koncepcyjne
2. ZARZĄDZANIE MARŻĄ I KOMUNIKACJA CENOWA
- Jak skutecznie komunikować cenę Klientowi w sklepie? (najlepsze i najgorsze praktyki)
- Najlepsze praktyki i błędy przy stosowaniu materiałów reklamowych i cenówek.
- Promocja w kontekście celów wizerunkowych i finansowych.
- Promocja - inwestycja, czy wydatek?
- Parametr wrażliwości cenowej i jego wpływ na efektywność promocji.
- Prawo Webera, a optymalizacja marży.
- Podstawy matematyki handlowej (wyliczanie efektywności promocji cenowych).
- Case study i ćwiczenia praktyczne.
3. PODSTAWY ZARZĄDZANIA KATEGORIĄ (CATMAN)
- Faza przygotowawcza
Definicja i segmentacja kategorii
Rola kategorii
Ocena kategorii
- Faza rekomendacji
Cele dla kategorii
Strategia kategorii
Lokalizacja poszczególnych kategorii w przestrzeni sklepowej
- Faza realizacji
Taktyki kategorii
Wprowadzenie planu
Komunikacja cenowa
Weryfikacja kategorii
Case study wybranej kategorii w branży klientów.
Uzyskaj 80% dofinansowania do tego szkolenia z Bazy Usług Rozwojowych PARP lub KFS.
Więcej informacji dostępnych na stronie, w zakładce: DOFINANSOWANIE
Termin szkolenia
2021-05-13 (2 dni)
Godziny szkolenia
10:00 - 17:00
Cena szkolenia
PLN netto +23% VAT
Miejsce szkolenia
CAŁA POLSKA - na zamówienie
FIRST MINUTE
Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.
REJESTRACJA
Prosimy o rejestrację najpóźniej na 7 dni przed datą szkolenia. Zapisy last minute - prosimy o kontakt: 607 710 797 / szkolenia@szkoleniaatrium.pl
Trener
Waldemar Szymecki
Trener, Interim Menedżer, Coach. Doświadczony trener z praktycznym 20-letnim stażem menedżerskim i sprzedażowym w korporacyjnych standardach pracy.
Posiada praktyczne doświadczenie w zarządzaniu procesami sprzedaży (optymalizacja i obsługa klienta), merchandisingu, negocjacjach i zarządzaniu min. w branżach FMCG, AUTOMOTIV, RTV/AGD, zarówno w kanale B2C jak i B2B.
Przez 10 lat zarządzał zespołami sprzedażowymi (do 120 osób) od Kierownika Regionalnego po Dyrektora Sprzedaży w takich firmach jak: Coca–Cola, Nestle Polska, Unilever SA, Kompania Piwowarska SA (wyróżniony tytułem Menedżera Roku 2001), Media-Expert.
Twórca standardów pracy dla handlowców i programów motywacyjnych. Przeprowadził ponad 10000 godzin szkoleniowych i doradczych w zakresie merchandisingu i sprzedaży. Prowadziły projekty w obszarze merchandisingu oraz catman dla producentów i sieci sklepów takich marek, jak: MASPEX SA, Grupa ŻYWIEC SA, LEWIATAN Holding SA, EURO Polska Sieć Handlowa, MARWIT, ZELMER, ROYAL UNIBREW, PPG Deco Polska - DECORAL, Japan Tobacco International, Kompania Piwowarska, BAT, Media–Expert.
Posiada praktyczne doświadczenie w zarządzaniu procesami sprzedaży (optymalizacja i obsługa klienta), merchandisingu, negocjacjach i zarządzaniu min. w branżach FMCG, AUTOMOTIV, RTV/AGD, zarówno w kanale B2C jak i B2B.
Przez 10 lat zarządzał zespołami sprzedażowymi (do 120 osób) od Kierownika Regionalnego po Dyrektora Sprzedaży w takich firmach jak: Coca–Cola, Nestle Polska, Unilever SA, Kompania Piwowarska SA (wyróżniony tytułem Menedżera Roku 2001), Media-Expert.
Twórca standardów pracy dla handlowców i programów motywacyjnych. Przeprowadził ponad 10000 godzin szkoleniowych i doradczych w zakresie merchandisingu i sprzedaży. Prowadziły projekty w obszarze merchandisingu oraz catman dla producentów i sieci sklepów takich marek, jak: MASPEX SA, Grupa ŻYWIEC SA, LEWIATAN Holding SA, EURO Polska Sieć Handlowa, MARWIT, ZELMER, ROYAL UNIBREW, PPG Deco Polska - DECORAL, Japan Tobacco International, Kompania Piwowarska, BAT, Media–Expert.